Ford Focus 3 generacji

Generacja
Ford Focus 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Focus trzeciej generacji wszedł do produkcji w 2010 roku, a w sprzedaży dostępny jest od maja 2011 roku. Sylwetką przypomina on swojego poprzednika, lecz stylistyka przodu i tyłu auta jest już kompletnie inna. Projekt nowego Focusa jest całkowicie zgodny z ideą Kinetic Design – nurtu w stylistyce Forda, który mówi, że samochód powinien wyglądać dynamicznie nawet, jeśli nie jest w ruchu. Dzięki temu zarówno lampy przednie, jak i tylne mają pociągłe kształty, nadające kompaktowemu Fordowi agresywnego charakteru.

We wnętrzu kompletne szaleństwo – nie znajdziemy tu nawet śladu po dobrym, ale dosyć zachowawczo zaprojektowanym kokpicie Focusa II. Najnowsza generacja tego kompaktu będzie bez wątpienia ucztą dla oczu każdego, kto lubuje się w nowoczesnej stylizacji. W Polsce Ford Focus III jest oferowany obecnie jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz kombi.

Z oferowanych silników producent najbardziej chwali doładowaną, benzynową jednostkę EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l, podkreślając, że legitymując się mocą rzędu 150 KM, daje ona większą moc niż dwulitrowy Duratec i zapewnia jednocześnie o 9% mniejsze spalanie. Od 2012 roku do gamy jednostek benzynowych ma dołączyc również 2-litrowy motor EcoBoost, dostępna między innymi w odmianie ST. Jeśli jesteśmy natomiast zainteresowani silnikami wysokoprężnymi, mamy w tej chwili do dyspozycji 5 wariantów. Dwie jednostki TDCi o pojemności 1,6 l o mocy, do wyboru – 95 lub 115 KM, oraz trzy 2-litrowe TDCi o mocach: 115 KM, 140 KM lub 163 KM. Dzięki poprawkom wprowadzonym w ich konstrukcjach, Focus z dieslem pod maską może zapewnić lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu, niż wcześniejsze generacje. Obecnie dostępne są do wyboru trzy przekładnie. 6-stopniowa i 5-stopniowa ręczna skrzynia oraz 6-stopniowy automat PowerShift. Planowany jest również Ford Focus III z silnikiem elektrycznym. Będzie on miał za zadanie zmierzyć się z Nissanem Leaf, Oplem Ampera oraz Chevroletem Volt.

Na wyposażeniu nowego Focusa znajdziemy kolejną ewolucję znakomitego zawieszenia Control Blade. Dla miłośników ekonomicznej jazdy w pakiecie Trend dostępny jest Ford Eco Mode – system informujący na bieżąco kierowcę o tym jak oszczędnie jedziemy. Z silnikami 1,6 EcoBoost (150 KM i 182 KM) w standardzie oraz z jednostkami 1,6 TDCI w opcji, dostępny jest system Auto-Start-Stop, wyłączający silnik, gdy stoimy w korku, lub na światłach. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest również radioodtwarzacz CD/mp3 z 3,5-calowym wyświetlaczem, zintegrowanym panelem sterowania, 6 głośnikami, gniazdem USB/iPod, zestawem głośnomówiącym Bluetooth z funkcją sterowania głosem oraz gniazdem AUX-IN. Długo można wymieniać jakie opcje znajdują się w palecie możliwości nowego Focusa. Niestety za wiele z nich trzeba będzie dodatkowo zapłacić w zależności od tego, jaki wybierzemy pakiet – Ambiente Start, Ambietne, czy Trend.

Na dodatkowe wyróżnienie zasługuje aktywna przesłona chłodnicy. Poziome żaluzje zamontowane za atrapą zderzaka mogą się otwierać lub zamykać w zależności od potrzeb. Gdy silnik jest chłodny, przymykają się one, by ten szybciej nabrał temperatury optymalnej do prawidłowej eksploatacji. Uchylają się natomiast, gdy motor się nagrzeje. Zamknięcie przesłony następuje również gdy rozwiniemy dużą prędkość – wpływa to na poprawę opływu powietrza po bryle samochodu.
W 2010 roku na paryskich targach samochodowych Ford zaprezentował 5-drzwiowego Focusa ST. Zgodnie z zapowiedzią, wchodzący na rynek w 2012 roku hot hatch, ma być wyposażony w 2-litrową doładowaną jednostkę EcoBoost, generującą około 250 KM. Rok później, przed targami samochodowymi we Frankfurcie, producent zapowiedział pojawienie się odmiany ST również w wersji kombi. Będzie to nowość w ofercie Forda. Nigdy do tej pory kompakt tej firmy nie doczekał się fabrycznej sportowej wersji w tym typie nadwozia.

Focus III cechuje się bardzo dobrymi parametrami trakcyjnymi i znakomitym komfortem podróżowania. Niestety obsługa nawigacji i pozostałych dodatkowych funkcji jest nieco zbyt skomplikowana.

4.44
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Focus
Produkcja od2011
Produkcja do2017

Wybrane wersje Ford Focus 3 generacji

Inne generacje Ford Focus

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (6)

Ford Focus 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Test: Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line

... Ford Focus był pierwszym hatchbackiem, który stawiał na prowadzenie już w najtańszych odmianach. Jak dobra jest więc jedna ze słabszych wersji silnikowych w najnowszym wydaniu? Porównaliśmy ją do Focusa ST z mechanizmem eLSD. Zobaczcie, jak duże ...

3 tygodnie temu

Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Prezes Forda przedpremierowo pokazał mustanga Jimmy’emu Fallonowi

... W przededniu premiery nowej generacji Forda Mustanga, amerykański producent opublikował nietypową prezentację auta i reakcję znanego komika. ... śmiertelników – egzemplarz przedpremierowego mustanga. Wyjątek od cenzury Na nagraniu, które Ford ...

2 tygodnie temu

Ford Focus – testuję auto widmo

... Czasem za ogromny sukces odpowiada konkretny ruch wykonany w dobrym momencie. W 1998 roku Ford podjął właśnie chyba jedną z najważniejszych i najlepszych swoich decyzji ostatniego półwiecza. Wprowadził na rynek Focusa. ... Ford Focus – test ...

4 miesiące temu

Ford zwalnia 3 tys. osób. To część nowej strategii koncernu

... Nieoficjalne zapowiedzi dużych zwolnień w Fordzie docierają do nas od kilku miesięcy. Ich realizacja właśnie się rozpoczęła, co w niedawnym liście do pracowników potwierdził sam dyrektor koncernu, Jim Farley i prezes wykonawczy Bill Ford. ... ...

miesiąc temu

Test wideo: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda?

... Ciężko znaleźć go w konfiguratorze, niełatwo trafić do cennika, a jednak Ford ma w ofercie Focusa w wersji sedan. Po co? ... 1938 Ford Focus Sedan – test wideo Ford Focus to świetny hatchback, który nawet w słabszych wersjach potrafi dać ...

dawno temu

Test: Ford Fiesta ST – trik z zawieszeniem

... Ford Fiesta ST może nie jest już najnowszym samochodem na rynku, ale nadal jednym z bardziej lubianych, jeśli chodzi o prowadzenie. Zastanawialiście się kiedyś, skąd biorą się te właściwości? Wyjaśniamy, o co chodzi w sprężynach z wektorowaniem ...

3 tygodnie temu

Ford podnosi poziom komfortu oraz wsparcia kierowcy w Mustangu Mach-E

... w akumulator o pojemności 88 kWh, zyskały zdolność holowania do 1500 kg - wcześniej było to 1000 kg. 3 Około 80 procent klientów, którzy dotychczas kupili elektrycznego Forda Mustanga, przesiadło ... Nowości w Fordzie Mustangu Mach-E to między ...

3 tygodnie temu

Ford Bronco Heritage Edition – kapitalne upamiętnienie legendy

... Ford w USA robi furorę z terenowym modelem Bronco, który wrócił na rynek po latach. Teraz, by upamiętnić pierwszą generację z 1966 roku, wprowadza do sprzedaży wersje specjalne. Kto interesował się tym modelem, ten od razu zauważy o co chodzi. ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie