Ford Focus 3 generacji

Generacja
Ford Focus 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Focus trzeciej generacji wszedł do produkcji w 2010 roku, a w sprzedaży dostępny jest od maja 2011 roku. Sylwetką przypomina on swojego poprzednika, lecz stylistyka przodu i tyłu auta jest już kompletnie inna. Projekt nowego Focusa jest całkowicie zgodny z ideą Kinetic Design – nurtu w stylistyce Forda, który mówi, że samochód powinien wyglądać dynamicznie nawet, jeśli nie jest w ruchu. Dzięki temu zarówno lampy przednie, jak i tylne mają pociągłe kształty, nadające kompaktowemu Fordowi agresywnego charakteru.

We wnętrzu kompletne szaleństwo – nie znajdziemy tu nawet śladu po dobrym, ale dosyć zachowawczo zaprojektowanym kokpicie Focusa II. Najnowsza generacja tego kompaktu będzie bez wątpienia ucztą dla oczu każdego, kto lubuje się w nowoczesnej stylizacji. W Polsce Ford Focus III jest oferowany obecnie jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz kombi.

Z oferowanych silników producent najbardziej chwali doładowaną, benzynową jednostkę EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l, podkreślając, że legitymując się mocą rzędu 150 KM, daje ona większą moc niż dwulitrowy Duratec i zapewnia jednocześnie o 9% mniejsze spalanie. Od 2012 roku do gamy jednostek benzynowych ma dołączyc również 2-litrowy motor EcoBoost, dostępna między innymi w odmianie ST. Jeśli jesteśmy natomiast zainteresowani silnikami wysokoprężnymi, mamy w tej chwili do dyspozycji 5 wariantów. Dwie jednostki TDCi o pojemności 1,6 l o mocy, do wyboru – 95 lub 115 KM, oraz trzy 2-litrowe TDCi o mocach: 115 KM, 140 KM lub 163 KM. Dzięki poprawkom wprowadzonym w ich konstrukcjach, Focus z dieslem pod maską może zapewnić lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu, niż wcześniejsze generacje. Obecnie dostępne są do wyboru trzy przekładnie. 6-stopniowa i 5-stopniowa ręczna skrzynia oraz 6-stopniowy automat PowerShift. Planowany jest również Ford Focus III z silnikiem elektrycznym. Będzie on miał za zadanie zmierzyć się z Nissanem Leaf, Oplem Ampera oraz Chevroletem Volt.

Na wyposażeniu nowego Focusa znajdziemy kolejną ewolucję znakomitego zawieszenia Control Blade. Dla miłośników ekonomicznej jazdy w pakiecie Trend dostępny jest Ford Eco Mode – system informujący na bieżąco kierowcę o tym jak oszczędnie jedziemy. Z silnikami 1,6 EcoBoost (150 KM i 182 KM) w standardzie oraz z jednostkami 1,6 TDCI w opcji, dostępny jest system Auto-Start-Stop, wyłączający silnik, gdy stoimy w korku, lub na światłach. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest również radioodtwarzacz CD/mp3 z 3,5-calowym wyświetlaczem, zintegrowanym panelem sterowania, 6 głośnikami, gniazdem USB/iPod, zestawem głośnomówiącym Bluetooth z funkcją sterowania głosem oraz gniazdem AUX-IN. Długo można wymieniać jakie opcje znajdują się w palecie możliwości nowego Focusa. Niestety za wiele z nich trzeba będzie dodatkowo zapłacić w zależności od tego, jaki wybierzemy pakiet – Ambiente Start, Ambietne, czy Trend.

Na dodatkowe wyróżnienie zasługuje aktywna przesłona chłodnicy. Poziome żaluzje zamontowane za atrapą zderzaka mogą się otwierać lub zamykać w zależności od potrzeb. Gdy silnik jest chłodny, przymykają się one, by ten szybciej nabrał temperatury optymalnej do prawidłowej eksploatacji. Uchylają się natomiast, gdy motor się nagrzeje. Zamknięcie przesłony następuje również gdy rozwiniemy dużą prędkość – wpływa to na poprawę opływu powietrza po bryle samochodu.
W 2010 roku na paryskich targach samochodowych Ford zaprezentował 5-drzwiowego Focusa ST. Zgodnie z zapowiedzią, wchodzący na rynek w 2012 roku hot hatch, ma być wyposażony w 2-litrową doładowaną jednostkę EcoBoost, generującą około 250 KM. Rok później, przed targami samochodowymi we Frankfurcie, producent zapowiedział pojawienie się odmiany ST również w wersji kombi. Będzie to nowość w ofercie Forda. Nigdy do tej pory kompakt tej firmy nie doczekał się fabrycznej sportowej wersji w tym typie nadwozia.

Focus III cechuje się bardzo dobrymi parametrami trakcyjnymi i znakomitym komfortem podróżowania. Niestety obsługa nawigacji i pozostałych dodatkowych funkcji jest nieco zbyt skomplikowana.

4.44
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Focus
Produkcja od2011
Produkcja do2017

Wybrane wersje Ford Focus 3 generacji

Inne generacje Ford Focus

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (6)

Ford Focus 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie