Ford GT I generacji to supersamochód ze stajni Forda, jego produkcja odbywała się od 2004 do 2006 roku. Przez ten czas do życia powołano 4038 auta. Ford GT I jest spadkobiercą legendarnego Forda GT40.
Ford GT I - opis
Ford GT I swoim kształtem odwołuje się do kultowego przodka. Reprezentatywne nadwozie ze ściętym tyłem jest z pewnością jednym z najbardziej estetycznych i kunsztownych w historii motoryzacji, a co więcej, niezbyt różni się od swojego sławnego przodka z lat 60. Pokaźne wloty powietrza umieszczone po bokach oraz z przodu, gwarantują należyte chłodzenie podzespołów Forda GT I, a przede wszystkim potwornie mocnego silnika. Charakterystyczne wtłoczenia w masce GT I powodują właściwy docisk przedniej osi.
Nadwozie Forda GT I zostało wykonane przy użyciu jak najlżejszych materiałów: z węglowego włókna i aluminiowych paneli (z tychże materiałów produkuje się także kadłuby samolotów). Z lekkiego aluminium zostały zrobione również: zaciski hamulców, blok silnika oraz zawieszenie.
Wewnątrz GT I uświadczymy harmonijnego połączenia tworzywa kompozytowego z aluminium o czarnej i matowej barwie. Deska rozdzielcza zawiera analogowe wskaźniki oraz duże przełączniki, w nawiązaniu do mistrzowskiego GT40. Wedle tradycji samochodów wyścigowych Forda, patrząc przez tylną szybę, możemy dokładnie przyjrzeć się widocznemu silnikowi, zaś szczytowa część drzwi wchodzi głęboko w dach i wraz z jego częścią otwiera się. Podstawowe wyposażenie GT I zawiera m.in.: elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację, zamek centralny, sprzęt stereo.
Ford GT I - silnik
GT I zaopatrzony jest w silnik V8 znajdujący się zaraz przed tylną osią. Sprężarka pobierając powietrze zwiększa moc silnika do 550 KM. Przy dużych prędkościach, bardzo ważne jest ogumienie samochodu. Bezpieczną przyczepność w Fordzie GT I gwarantują opony stworzone z innowacyjnej, profesjonalnej mieszanki. Napęd w wyścigówce obsługiwany jest za pomocą sześciostopniowej ręcznej skrzyni biegów i przenoszony na tylną oś.
Prędkość maksymalna Forda GT I wynosi 330 km/h, przyspieszenie zaś do „setki” trwa 3,6 sekundy, a do 161 km/h 8 sekund. Popularny wyścigowy dystans, wynoszący 1/4 mili, auto przebędzie w 11,7 sekundy. Tak wysokie osiągi sprawiają, że GT I zdobyło miano najszybszego samochodu Forda w całej historii produkcji.
Oficjalnie zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi 14,7 litra na 100 kilometrów. Jednak, gdy w pełnym stopniu będziemy korzystać z możliwości tego demona prędkości, może nawet dojść do spalania ponad 50 litrów na 100 kilometrów, tak więc zbiornik o pojemności 66 litrów wysuszymy szybciej niż nam się spodziewa.
Ford GT I jest wielce ekskluzywnym produktem, zwłaszcza w Europie. Ford wyprodukował ponad 4000 tych aut, a tylko 100 sztuk trafiło na Stary Kontynent i miały one cenę o 40% wyższą niż w rodzimej Ameryce. GT I występowało jedynie w wersji z kierownicą po lewej stronie .
Ford GT I - najważniejsze parametry
Silnik Forda GT I: V8 GT 5.4, napęd na tylne koła, 550 KM, 774 Nm, prędkość maks. 330 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w 3,6 sekundy, przyspieszenie do 200 km/h w 11,7 sekundy.
Wymiary Forda GT I: długość – 4,643 m; szerokość – 1,953 m; wysokość – 1,125 m; rozstaw osi – 2,710 m.
Masa własna Forda GT I: 1520 kg.