Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Bravo 2 generacji

Generacja
Fiat Bravo 2 generacji Zobacz 6 zdjęć

Bravo drugiej generacji zastąpiło udany, ale niezbyt popularny model Stilo, który to z kolei był następcą Bravo/Bravy pierwszej serii. Oficjalnie Bravo II zostało zaprezentowane podczas 77. Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2007 roku. W Polsce Bravo II pojawiło się nieco ponad miesiąc później. Projekt kosztował Włochów 350 mln, a auto powstało w 18 miesięcy.

Stylistyka mierzącego ponad 4,3 m długości nadwozia Bravo nawiązuje do mniejszego Punto i Bravo pierwszej generacji. Do mniejszego brata podobny jest nieco przód Bravo, a szczególnie przednie reflektory. Z kolei tył przywodzi na myśl Bravo I serii. Nawiązanie do poprzednika jest szczególnie widoczne w eleganckich, ale dynamicznych pierścieniowych tylnych światłach. Ogólnie auto wygląda na spore, i takie jest w rzeczywistości.

W kabinie wygospodarowano sporo miejsca dla wszystkich pasażerów. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a to dzięki m.in. dobrze wyprofilowanym i obszernym fotelom. Na tylnej kanapie także nie brakuje miejsca na nogi. Jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami, to na jej brak mogą narzekać jedynie wysocy pasażerowie siedzący po lewej i prawej stronie, gdy środkowe miejsce też jest zajęte. To wina dość mocno opadającej ku dołowi linii dachu. W normalnej podróży z czterema osobami na pokładzie nie ma się do czego przyczepić.

Bravo II może pochwalić się jednym z największych bagażników w klasie samochodów kompaktowych. Przestrzeń bagażowa ma aż 400 l pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy powiększa się do imponujących 1350 l.

Dostępnych jest aż pięć wersji wyposażeniowych: Fresh, Active, Dynamic, Emotion, Sport. Już w najtańszej z nich w wyposażeniu podstawowym znajdują się następujące elementy: system przeciwblokujący koła podczas hamowania (ABS), cztery poduszki powietrzne, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy oraz elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka. W wyposażeniu dodatkowym są oczywiście m.in. system ESP i EBD, wysokiej jakości radioodtwarzacz z możliwością odczytu plików MP3 czy klimatyzacja.

Podczas testów zderzeniowych Euro NCAP Fiat Bravo II uzyskał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.
W Polsce ten Fiat sprzedawany jest z czterema silnikami w kilkunastu konfiguracjach. Tylko jeden z motorów jest zasilany benzyną. Chodzi o 1,4-litrowy silnik, który w podstawowej wersji rozwija moc 90 KM, co pozwala przyspieszać autu do 100 km/h w 12,5 s i osiągać prędkość 179 km/h.

Jego nieco mocniejsza odmiana ma już turbosprężarkę. Wersja ta nazwana jest T-Jet i generuje moc 120 KM, dzięki której Bravo osiąga niemal 200 km/h.

Na szczycie różnych wersji tego silnika stoi motor z turbosprężarką i systemem MultiAir, który rozwija moc 140 KM lub 150 KM (z overboost). To serce Fiata daje możliwość przyspieszenia w czasie nie dłuższym niż 9 s i rozpędzenia auta do nawet 212 km/h (150-konna odmiana).

Oprócz jednostek benzynowych Fiat oferuje diesle, które w Polsce cieszą się sporą popularnością. Najmniejszy z takich silników ma objętość skokową 1,6 l i w zależności od wersji moc od 90 KM, przez 105 KM, aż po 120 KM. Maksymalny moment obrotowy tego motoru sięga nawet 300 Nm. Auto wyposażone w ten silnik zapewnia dobre osiągi, zużywając przy tym nie więcej niż 5 l oleju napędowego na każde 100 km w cyklu mieszanym.

Równie mocny jest 1,9-litrowy turbodiesel z dwoma zaworami na każdy cylinder. Jego 16-zaworowa wersja osiąga 150 KM mocy i 305 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Bravo II z tym silnikiem przekracza nieco 200 km/h. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą się liczyć ze średnim zużyciem oleju napędowego na poziomie 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Najmocniejsze jest 2-litrowe serce z turbosprężarką, które generuje 165 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bravo z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 8,2 s i osiąga 215 km/h, zużywając przy tym mniej paliwa niż mniejszy 1,9-litrowy motor.

Oprócz zalet w postaci dużej ilości miejsca we wnętrzu, bogatego wyposażenia i szerokiej palety silników Bravo może pochwalić się całkiem nieźle zestrojonym zawieszeniem, zapewniającym wysoki komfort jazdy, a jednocześnie dającym możliwość dynamicznej podróży.

Obecnie trudno ocenić, jak Fiat Bravo II wypada od strony trwałości mechanizmów i powłoki lakierniczej, bo najstarsze egzemplarze mają zaledwie cztery lata.

4.18
Ocena na postawie 115 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Bravo
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Wybrane wersje Fiat Bravo 2 generacji

Inne generacje Fiat Bravo

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (74)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Fiat Bravo 2 generacji: newsy, testy i recenzje

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

Fiat Bravo odmłodzony na rynek brazylijski

... Fiat Bravo zniknął już z wielu rynków, w tym polskiego, z powodu słabej sprzedaży. Produkcja we włoskich zakładach Cassino została wstrzymana, jednak auto wciąż jest wytwarzane w Brazylii. ... Brazylijski Fiat Bravo został poddany modernizacji. ...

dawno temu

Fiat Bravo przypudrował noska

... Fiat przedstawił mini upgrade dla modelu Bravo z nowym rocznikiem modelowym. Włoski producent ograniczył się jedynie do bardzo drobnych, wręcz niezauważalnych zmian. Na pierwszy ogień poszedł grill oraz przednie lampy. ... Fiat przedstawił mini ...

dawno temu

Fiat Bravo II [awarie i problemy]

... Pamiętacie Fiata Stilo? Ten kompakt był krokiem w stronę rozwoju tej włoskiej marki, którą w latach 90. okryła zła sława. Oczywiście model ten miał swoje mankamenty, jednak na szczęście Fiat ... dokładnie przeanalizował co warto poprawić. ...

dawno temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

5 miesięcy temu

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

5 miesięcy temu

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

2 miesiące temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

5 miesięcy temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie