Fiat Bravo 2 generacji

Generacja
Fiat Bravo 2 generacji Zobacz 6 zdjęć

Bravo drugiej generacji zastąpiło udany, ale niezbyt popularny model Stilo, który to z kolei był następcą Bravo/Bravy pierwszej serii. Oficjalnie Bravo II zostało zaprezentowane podczas 77. Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2007 roku. W Polsce Bravo II pojawiło się nieco ponad miesiąc później. Projekt kosztował Włochów 350 mln, a auto powstało w 18 miesięcy.

Stylistyka mierzącego ponad 4,3 m długości nadwozia Bravo nawiązuje do mniejszego Punto i Bravo pierwszej generacji. Do mniejszego brata podobny jest nieco przód Bravo, a szczególnie przednie reflektory. Z kolei tył przywodzi na myśl Bravo I serii. Nawiązanie do poprzednika jest szczególnie widoczne w eleganckich, ale dynamicznych pierścieniowych tylnych światłach. Ogólnie auto wygląda na spore, i takie jest w rzeczywistości.

W kabinie wygospodarowano sporo miejsca dla wszystkich pasażerów. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a to dzięki m.in. dobrze wyprofilowanym i obszernym fotelom. Na tylnej kanapie także nie brakuje miejsca na nogi. Jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami, to na jej brak mogą narzekać jedynie wysocy pasażerowie siedzący po lewej i prawej stronie, gdy środkowe miejsce też jest zajęte. To wina dość mocno opadającej ku dołowi linii dachu. W normalnej podróży z czterema osobami na pokładzie nie ma się do czego przyczepić.

Bravo II może pochwalić się jednym z największych bagażników w klasie samochodów kompaktowych. Przestrzeń bagażowa ma aż 400 l pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy powiększa się do imponujących 1350 l.

Dostępnych jest aż pięć wersji wyposażeniowych: Fresh, Active, Dynamic, Emotion, Sport. Już w najtańszej z nich w wyposażeniu podstawowym znajdują się następujące elementy: system przeciwblokujący koła podczas hamowania (ABS), cztery poduszki powietrzne, centralny zamek sterowany pilotem, komputer pokładowy oraz elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka. W wyposażeniu dodatkowym są oczywiście m.in. system ESP i EBD, wysokiej jakości radioodtwarzacz z możliwością odczytu plików MP3 czy klimatyzacja.

Podczas testów zderzeniowych Euro NCAP Fiat Bravo II uzyskał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.
W Polsce ten Fiat sprzedawany jest z czterema silnikami w kilkunastu konfiguracjach. Tylko jeden z motorów jest zasilany benzyną. Chodzi o 1,4-litrowy silnik, który w podstawowej wersji rozwija moc 90 KM, co pozwala przyspieszać autu do 100 km/h w 12,5 s i osiągać prędkość 179 km/h.

Jego nieco mocniejsza odmiana ma już turbosprężarkę. Wersja ta nazwana jest T-Jet i generuje moc 120 KM, dzięki której Bravo osiąga niemal 200 km/h.

Na szczycie różnych wersji tego silnika stoi motor z turbosprężarką i systemem MultiAir, który rozwija moc 140 KM lub 150 KM (z overboost). To serce Fiata daje możliwość przyspieszenia w czasie nie dłuższym niż 9 s i rozpędzenia auta do nawet 212 km/h (150-konna odmiana).

Oprócz jednostek benzynowych Fiat oferuje diesle, które w Polsce cieszą się sporą popularnością. Najmniejszy z takich silników ma objętość skokową 1,6 l i w zależności od wersji moc od 90 KM, przez 105 KM, aż po 120 KM. Maksymalny moment obrotowy tego motoru sięga nawet 300 Nm. Auto wyposażone w ten silnik zapewnia dobre osiągi, zużywając przy tym nie więcej niż 5 l oleju napędowego na każde 100 km w cyklu mieszanym.

Równie mocny jest 1,9-litrowy turbodiesel z dwoma zaworami na każdy cylinder. Jego 16-zaworowa wersja osiąga 150 KM mocy i 305 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Bravo II z tym silnikiem przekracza nieco 200 km/h. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą się liczyć ze średnim zużyciem oleju napędowego na poziomie 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Najmocniejsze jest 2-litrowe serce z turbosprężarką, które generuje 165 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bravo z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 8,2 s i osiąga 215 km/h, zużywając przy tym mniej paliwa niż mniejszy 1,9-litrowy motor.

Oprócz zalet w postaci dużej ilości miejsca we wnętrzu, bogatego wyposażenia i szerokiej palety silników Bravo może pochwalić się całkiem nieźle zestrojonym zawieszeniem, zapewniającym wysoki komfort jazdy, a jednocześnie dającym możliwość dynamicznej podróży.

Obecnie trudno ocenić, jak Fiat Bravo II wypada od strony trwałości mechanizmów i powłoki lakierniczej, bo najstarsze egzemplarze mają zaledwie cztery lata.

4.18
Ocena na postawie 115 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Bravo
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Wybrane wersje Fiat Bravo 2 generacji

Inne generacje Fiat Bravo

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (74)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Fiat Bravo 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

4 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Fiat Panda Trussardi spodoba się wielbicielom włoskiego stylu

... Włoskie marki lubią trzymać się razem. Panda Trussardi to kolejny z wielu przykładów włosko-włoskiej kooperacji. Fiat połączył siły ze znaną marką odzieżową, dzięki czemu powstało całkiem interesujące auto, które powinno przypaść do gustu ...

4 tygodnie temu

Fiat Bravo odmłodzony na rynek brazylijski

... Fiat Bravo zniknął już z wielu rynków, w tym polskiego, z powodu słabej sprzedaży. Produkcja we włoskich zakładach Cassino została wstrzymana, jednak auto wciąż jest wytwarzane w Brazylii. ... Brazylijski Fiat Bravo został poddany modernizacji. ...

dawno temu

Fiat Bravo przypudrował noska

... Fiat przedstawił mini upgrade dla modelu Bravo z nowym rocznikiem modelowym. Włoski producent ograniczył się jedynie do bardzo drobnych, wręcz niezauważalnych zmian. Na pierwszy ogień poszedł grill oraz przednie lampy. ... Fiat przedstawił mini ...

dawno temu

Fiat świętuje 120 lat swojej historii

... Niewiele marek może poszczycić się tak długą tradycją produkcji i tak ogromnym wpływem na historię motoryzacji jak włoski Fiat. ... Jedenastego lipca 1899 roku w Turynie założono „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" firmę, ...

5 miesięcy temu

Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem

... Mimo to Seria 2 Gran Coupe może się podobać. Dzięki kilku wizualnym smaczkom, takim jak chociażby charakterystyczne tylne lampy nawiązujące do większych SUV-ów marki, auto sprawia wrażenie większego ... KM. Produkcja Serii 2 Gran Coupe ruszy już ...

19 godzin temu

Fiat 126 buggy z brytyjskiego ogłoszenia. Jacyś chętni?

... Fiat 126 przez lata doczekał się licznych przeróbek, a to jedna z ciekawszych. Imponujące buggy zostało wystawione na jednej z facebookowych grup sprzedażowych w Wielkiej Brytanii. Auto jest niezłym kąskiem dla kolekcjonera, szczególnie, że cena ...

2 miesiące temu

Fiat Bravo II [awarie i problemy]

... Pamiętacie Fiata Stilo? Ten kompakt był krokiem w stronę rozwoju tej włoskiej marki, którą w latach 90. okryła zła sława. Oczywiście model ten miał swoje mankamenty, jednak na szczęście Fiat ... dokładnie przeanalizował co warto poprawić. ...

dawno temu

Elektryczny koncept Fiat Centoventi zapowiada następcę Pandy

... Nie myślcie, że Fiat zapomniał o Pandzie. Miejskie auto wkrótce doczeka się następcy i elektryczny koncept Centoventi pokazuje, jak może wyglądać. Wygląda tak stylowo, że rola modelu 500 jest zagrożona. ... Najpierw nazwa. Centoventi to po ...

8 miesięcy temu

Fiat Tipo Sport. Nowa wersja dołącza do oferty

... Po odmianach Mirror, Street oraz S-Design, do gamy kompaktowego Fiata dołącza kolejna wersja. Nosi ona nazwę Sport. Nieco na wyrost, ponieważ nie znajdziecie tu mocnych silników czy sztywnych nastawów podwozia. Trzeba jednak przyznać, że wygląd ...

9 miesięcy temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

7 miesięcy temu

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

miesiąc temu

Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?

... Tej jesieni na polski rynek wszedł odświeżony Fiat 500X. Klienci dostali do wyboru 3 diesle i 2 silniki benzynowe. Producent wraz z wprowadzeniem 500X po liftingu, wprowadził do standardowego wyposażenia kilka wartych uwagi dodatków. ... Ceny ...

12 miesięcy temu

Fiat szykuje następcę modelu Bravo

... Segment kompaktów jest trudny, ale i dochodowy. W zeszłym roku na Starym Kontynencie kupiono 2 385 803 takich samochodów. Rok temu Nissan dostrzegł konieczność wprowadzenia na rynek pełnowartościowego kompaktu, czego efektem jest europejski ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie