Mazda 6 1 generacji [FL]

Generacja
Mazda 6 1 generacji [FL]

Mazda6 GG

Mazda6 jest samochodem klasy średniej (segment D) produkowanym od 2002 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Mazda6 zastąpiła model 626, który wytwarzany był od 1979 roku. Od czasu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała dwie generacje modelu 6.

Zaprezentowana w 2002 roku Mazda6 wytwarzana była w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Kolumbii. Na rynku japońskim auto dostępne było pod nazwą Atenza. Mazda6 zastąpiła jednocześnie dwa modele. Zajęła miejsce przede wszystkim Mazdy 626/Capelli, ale także skierowana była do bardziej wymagającej klienteli, która wcześniej wybierała Mazdę Xedos 6.

Mazda6 oferowana była z trzema rodzajami nadwozia. Były to: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi. Nadwozie miało około 4,7 m długości i niespełna 1,8 m szerokości. Nowa szóstka zrywała ze stylem starych modeli Mazdy i przyciągała wzrok potencjalnych klientów nowoczesnymi liniami.

Duży rozstaw osi (2,675 m) sprawiał, że kabina pasażerska była bardzo przestronna. Mieściło się w niej bez problemu pięć osób. Co więcej, wygodne i duże fotele gwarantowały duży komfort podczas długiej podróży. Nowocześnie wyglądająca deska rozdzielcza była łatwa w obsłudze. Do jej obudowania (a także boczków drzwi) posłużyły dość twarde plastiki, jednak zostały one zmontowane w należyty sposób i nie skrzypią nawet po wielu latach użytkowania.

Mazda6 pod maską miała montowany jeden silnik Diesla i cztery jednostki benzynowe. Choć liczba jednostek napędowych nie była zbyt duża, to po wzięciu pod uwagę wersji mocy (np. diesel sprzedawany był w trzech odmianach) paleta robiła się bardzo szeroka. 2-litrowy turbodiesel rozwijał moc 121, 136 lub 143 KM. Wybierając silnik wysokoprężny, nabywca ryzykował kosztowne naprawy, ponieważ często dochodziło w nim do uszkodzenia wtryskiwaczy paliwa.

Najmniejszy motor benzynowy miał objętość skokową 1,8 l i moc 120 KM. Była to jednak zbyt słaba jednostka, by zapewnić autu dobre osiągi. Lepszym wyborem był silnik 2-litrowy. W zależności od wersji miał on moc 141 KM lub 147 KM. Jeszcze lepsze osiągi gwarantowała jednostka 2,3-litrowa, która osiągała moc 162 KM (z napędem na wszystkie koła), 166 KM, 175 KM lub 178 KM. Wadą tego motoru jest jego paliwożerność.

Najmocniejszą wersją była odmiana MPS z 2,3-litrowcem, ale wspomaganym turbosprężarką. Mazda6 MPS miała instalowany jako podstawowy napęd na wszystkie koła. W Stanach Zjednoczonych szóstkę oferowano z 3-litrową benzynową jednostką napędową o mocy aż 220 KM, jednak poza tym rynkiem próżno szukać takiej wersji silnikowej.

Do największych wad Mazdy6 należy korozja. Wbrew opinii o odpornych na rdzę nadwoziach aut tego japońskiego producenta Mazda6 rdzewieje bardzo szybko. Przyczyną jest oczywiście słabe fabryczne zabezpieczenie lakiernicze. Rdza wdziera się na nadkola czy krawędzie drzwi, ale atakuje też nawet nakrętki w różnych miejscach. Producent szybko zdał sobie sprawę z tej przypadłości swojego modelu i wszelkie objawy rdzy usuwa za darmo w autoryzowanych serwisach. By jednak można było skorzystać z tego dobrodziejstwa, trzeba mieć książkę serwisową z regularnie podbijanymi przeglądami nadwozia samochodu.

Pomniejszą wadą jest ulegający awarii przy dużych przebiegach elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb. Drugim problemem jest słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej, przez co jazda z dużymi prędkościami staje się uciążliwa. Na szczęście te dwa niedostatki Mazda rekompensowała nabywcom bogatym wyposażeniem seryjnym obejmującym na przykład przednie i boczne poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby, ABS, ASR czy klimatyzację.

W teście magazynu AutoBild Mazda6 pokonała 100 000 km bez żadnej większej usterki. Wysoka niezawodność (poza autami z silnikiem Diesla) modelu 6 sprawia, że samochód ten na giełdach, mimo swojego zaawansowanego wieku, trzyma nadal wysoką cenę.

Mazda6 serii GG została w 2008 roku zastąpiona nowszą konstrukcją, która jest wytwarzana do dziś.

4.09
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 6
Produkcja od2005
Produkcja do2007

Wybrane wersje Mazda 6 1 generacji [FL]

Inne generacje Mazda 6

Inne modele Mazda

Mazda 6 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Mazda MX-30: miejska elektryfikacja z Ekodopłatą

... Wielu producentów samochodów ruszyło dziś szlakiem elektryfikacji swoich pojazdów. Japońska marka Mazda zawsze wybierała własną drogę, wprowadzając na rynek tak nowatorskie rozwiązania, jak silnik ... samochodu do miasta, Mazdą MX-30. Jest inna ...

2 tygodnie temu

Test klasyka: Mazda RX-7 - wirujący tłok zakręcił mi w głowie

... Nie tak kultowa jak ostatnia generacja, nie tak cenna jak pierwsze egzemplarze. Mazda RX-7 z końcówki lat 80. to świetny materiał na niecodziennego youngtimera, a ceny (jeszcze) są zachęcające ... To logiczne, że myśląc o RX-7, mamy przed oczami ...

3 miesiące temu

Nowa Mazda BT-50 udowadnia, że pick-up może być ładny

... BT-50 to popularny pick-up Mazdy, który cieszy się sporym powodzeniem na świecie. Nie jest jednak oferowany w Polsce, a szkoda, gdyż nowa odsłona modelu jest jedną z atrakcyjniejszych wizualnie propozycji w swoim segmencie. ... Nowa Mazda BT-50 ...

4 miesiące temu

Auta używane w amerykańskich wersjach. 9 najlepszych propozycji

... . Jeśli zależy wam na dynamice i nie chcecie diesla, to już lepiej być nie może. Przynajmniej w tym modelu. 423918 Drugim i równie ciekawym przykładem jest starsza Mazda 6 drugiej generacji z lat 2007 ... Edge (szczególnie druga generacja od ...

4 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie