Oddaj swój głos - wybierz najlepszy samochód roku 2021 i wygraj 7000 zł na paliwo

Mazda 6 1 generacji [FL]

Generacja
Mazda 6 1 generacji [FL]

Mazda6 GG

Mazda6 jest samochodem klasy średniej (segment D) produkowanym od 2002 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Mazda6 zastąpiła model 626, który wytwarzany był od 1979 roku. Od czasu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała dwie generacje modelu 6.

Zaprezentowana w 2002 roku Mazda6 wytwarzana była w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Kolumbii. Na rynku japońskim auto dostępne było pod nazwą Atenza. Mazda6 zastąpiła jednocześnie dwa modele. Zajęła miejsce przede wszystkim Mazdy 626/Capelli, ale także skierowana była do bardziej wymagającej klienteli, która wcześniej wybierała Mazdę Xedos 6.

Mazda6 oferowana była z trzema rodzajami nadwozia. Były to: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi. Nadwozie miało około 4,7 m długości i niespełna 1,8 m szerokości. Nowa szóstka zrywała ze stylem starych modeli Mazdy i przyciągała wzrok potencjalnych klientów nowoczesnymi liniami.

Duży rozstaw osi (2,675 m) sprawiał, że kabina pasażerska była bardzo przestronna. Mieściło się w niej bez problemu pięć osób. Co więcej, wygodne i duże fotele gwarantowały duży komfort podczas długiej podróży. Nowocześnie wyglądająca deska rozdzielcza była łatwa w obsłudze. Do jej obudowania (a także boczków drzwi) posłużyły dość twarde plastiki, jednak zostały one zmontowane w należyty sposób i nie skrzypią nawet po wielu latach użytkowania.

Mazda6 pod maską miała montowany jeden silnik Diesla i cztery jednostki benzynowe. Choć liczba jednostek napędowych nie była zbyt duża, to po wzięciu pod uwagę wersji mocy (np. diesel sprzedawany był w trzech odmianach) paleta robiła się bardzo szeroka. 2-litrowy turbodiesel rozwijał moc 121, 136 lub 143 KM. Wybierając silnik wysokoprężny, nabywca ryzykował kosztowne naprawy, ponieważ często dochodziło w nim do uszkodzenia wtryskiwaczy paliwa.

Najmniejszy motor benzynowy miał objętość skokową 1,8 l i moc 120 KM. Była to jednak zbyt słaba jednostka, by zapewnić autu dobre osiągi. Lepszym wyborem był silnik 2-litrowy. W zależności od wersji miał on moc 141 KM lub 147 KM. Jeszcze lepsze osiągi gwarantowała jednostka 2,3-litrowa, która osiągała moc 162 KM (z napędem na wszystkie koła), 166 KM, 175 KM lub 178 KM. Wadą tego motoru jest jego paliwożerność.

Najmocniejszą wersją była odmiana MPS z 2,3-litrowcem, ale wspomaganym turbosprężarką. Mazda6 MPS miała instalowany jako podstawowy napęd na wszystkie koła. W Stanach Zjednoczonych szóstkę oferowano z 3-litrową benzynową jednostką napędową o mocy aż 220 KM, jednak poza tym rynkiem próżno szukać takiej wersji silnikowej.

Do największych wad Mazdy6 należy korozja. Wbrew opinii o odpornych na rdzę nadwoziach aut tego japońskiego producenta Mazda6 rdzewieje bardzo szybko. Przyczyną jest oczywiście słabe fabryczne zabezpieczenie lakiernicze. Rdza wdziera się na nadkola czy krawędzie drzwi, ale atakuje też nawet nakrętki w różnych miejscach. Producent szybko zdał sobie sprawę z tej przypadłości swojego modelu i wszelkie objawy rdzy usuwa za darmo w autoryzowanych serwisach. By jednak można było skorzystać z tego dobrodziejstwa, trzeba mieć książkę serwisową z regularnie podbijanymi przeglądami nadwozia samochodu.

Pomniejszą wadą jest ulegający awarii przy dużych przebiegach elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb. Drugim problemem jest słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej, przez co jazda z dużymi prędkościami staje się uciążliwa. Na szczęście te dwa niedostatki Mazda rekompensowała nabywcom bogatym wyposażeniem seryjnym obejmującym na przykład przednie i boczne poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby, ABS, ASR czy klimatyzację.

W teście magazynu AutoBild Mazda6 pokonała 100 000 km bez żadnej większej usterki. Wysoka niezawodność (poza autami z silnikiem Diesla) modelu 6 sprawia, że samochód ten na giełdach, mimo swojego zaawansowanego wieku, trzyma nadal wysoką cenę.

Mazda6 serii GG została w 2008 roku zastąpiona nowszą konstrukcją, która jest wytwarzana do dziś.

4.09
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 6
Produkcja od2005
Produkcja do2007

Wybrane wersje Mazda 6 1 generacji [FL]

Inne generacje Mazda 6

Inne modele Mazda

Mazda 6 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 1

Mazda zapowiedziała 6-cylindrówkę. Może mieć nawet 350 KM

... Pogłoski i plotki zostały potwierdzone. Mazda podczas oficjalnej konferencji prasowej dotyczącej przyszłości marki potwierdziła plany stosowania 6-cylindrowych jednostek w kilku wydaniach. Pierwsze egzemplarze powinny trafić pod maski w 2022 ...

6 miesięcy temu

Mazda6 Skyactiv-G 165 KM – sedan od Mazdy

... Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom ... stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze ...

2 miesiące temu

Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu

... "Po co zaczynać od nowa, skoro obecne rozwiązania radzą sobie doskonale?" Zapewne z takiego założenia wyszli japońscy inżynierowie gdy stanęli przed problemem odświeżenia CX-5. Dlatego też SUV Mazdy otrzymał istotne, lecz niemal niewidoczne dla ...

2 miesiące temu

Wyprzedaż rocznika 2020 – można sporo zaoszczędzić z Mazdą

... W salonach Mazdy trwa końcoworoczna akcja specjalna. Dotyczy ona nie tylko egzemplarzy z 2020 roku, gdyż u dealerów wciąż zalega sporo aut z rocznika 2019. Jedne i drugie można kupić z odczuwalną korzyścią dla portfela. ... 000 zł 6 – do 13 000 ...

5 miesięcy temu

Nie tak złe, jak mówią. 6 silników, których nie warto skreślać

... Konstruktorzy silników po 2000 r. radzili sobie już całkiem nieźle z wtryskiem bezpośrednim. Choć nie są to wybitne jednostki, to zakup auta z jednym z 6 opisanych silników nie musi być błędem. Nie tylko można je normalnie serwisować, ale nawet ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie