Mazda 6 1 generacji [FL]

Generacja
Mazda 6 1 generacji [FL]

Mazda6 GG

Mazda6 jest samochodem klasy średniej (segment D) produkowanym od 2002 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Mazda6 zastąpiła model 626, który wytwarzany był od 1979 roku. Od czasu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała dwie generacje modelu 6.

Zaprezentowana w 2002 roku Mazda6 wytwarzana była w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Kolumbii. Na rynku japońskim auto dostępne było pod nazwą Atenza. Mazda6 zastąpiła jednocześnie dwa modele. Zajęła miejsce przede wszystkim Mazdy 626/Capelli, ale także skierowana była do bardziej wymagającej klienteli, która wcześniej wybierała Mazdę Xedos 6.

Mazda6 oferowana była z trzema rodzajami nadwozia. Były to: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi. Nadwozie miało około 4,7 m długości i niespełna 1,8 m szerokości. Nowa szóstka zrywała ze stylem starych modeli Mazdy i przyciągała wzrok potencjalnych klientów nowoczesnymi liniami.

Duży rozstaw osi (2,675 m) sprawiał, że kabina pasażerska była bardzo przestronna. Mieściło się w niej bez problemu pięć osób. Co więcej, wygodne i duże fotele gwarantowały duży komfort podczas długiej podróży. Nowocześnie wyglądająca deska rozdzielcza była łatwa w obsłudze. Do jej obudowania (a także boczków drzwi) posłużyły dość twarde plastiki, jednak zostały one zmontowane w należyty sposób i nie skrzypią nawet po wielu latach użytkowania.

Mazda6 pod maską miała montowany jeden silnik Diesla i cztery jednostki benzynowe. Choć liczba jednostek napędowych nie była zbyt duża, to po wzięciu pod uwagę wersji mocy (np. diesel sprzedawany był w trzech odmianach) paleta robiła się bardzo szeroka. 2-litrowy turbodiesel rozwijał moc 121, 136 lub 143 KM. Wybierając silnik wysokoprężny, nabywca ryzykował kosztowne naprawy, ponieważ często dochodziło w nim do uszkodzenia wtryskiwaczy paliwa.

Najmniejszy motor benzynowy miał objętość skokową 1,8 l i moc 120 KM. Była to jednak zbyt słaba jednostka, by zapewnić autu dobre osiągi. Lepszym wyborem był silnik 2-litrowy. W zależności od wersji miał on moc 141 KM lub 147 KM. Jeszcze lepsze osiągi gwarantowała jednostka 2,3-litrowa, która osiągała moc 162 KM (z napędem na wszystkie koła), 166 KM, 175 KM lub 178 KM. Wadą tego motoru jest jego paliwożerność.

Najmocniejszą wersją była odmiana MPS z 2,3-litrowcem, ale wspomaganym turbosprężarką. Mazda6 MPS miała instalowany jako podstawowy napęd na wszystkie koła. W Stanach Zjednoczonych szóstkę oferowano z 3-litrową benzynową jednostką napędową o mocy aż 220 KM, jednak poza tym rynkiem próżno szukać takiej wersji silnikowej.

Do największych wad Mazdy6 należy korozja. Wbrew opinii o odpornych na rdzę nadwoziach aut tego japońskiego producenta Mazda6 rdzewieje bardzo szybko. Przyczyną jest oczywiście słabe fabryczne zabezpieczenie lakiernicze. Rdza wdziera się na nadkola czy krawędzie drzwi, ale atakuje też nawet nakrętki w różnych miejscach. Producent szybko zdał sobie sprawę z tej przypadłości swojego modelu i wszelkie objawy rdzy usuwa za darmo w autoryzowanych serwisach. By jednak można było skorzystać z tego dobrodziejstwa, trzeba mieć książkę serwisową z regularnie podbijanymi przeglądami nadwozia samochodu.

Pomniejszą wadą jest ulegający awarii przy dużych przebiegach elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb. Drugim problemem jest słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej, przez co jazda z dużymi prędkościami staje się uciążliwa. Na szczęście te dwa niedostatki Mazda rekompensowała nabywcom bogatym wyposażeniem seryjnym obejmującym na przykład przednie i boczne poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby, ABS, ASR czy klimatyzację.

W teście magazynu AutoBild Mazda6 pokonała 100 000 km bez żadnej większej usterki. Wysoka niezawodność (poza autami z silnikiem Diesla) modelu 6 sprawia, że samochód ten na giełdach, mimo swojego zaawansowanego wieku, trzyma nadal wysoką cenę.

Mazda6 serii GG została w 2008 roku zastąpiona nowszą konstrukcją, która jest wytwarzana do dziś.

4.09
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 6
Produkcja od2005
Produkcja do2007

Wybrane wersje Mazda 6 1 generacji [FL]

Inne generacje Mazda 6

Inne modele Mazda

Mazda 6 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Euro NCAP 2019: słaby wynik Opla Corsy i rekord Mazdy CX-30

... Cztery kolejne auta zostały rozbite przez Euro NCAP. To Mazda CX-30, Mercedes GLB, Ford Explorer i Opel Corsa. Wszystkie modele - poza małym oplem - zdobyły maksymalny wynik pięciu gwiazdek ... . Na szczególną uwagę zasługuje rezultat Mazdy, ...

11 godzin temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

... Mazda 6 po liftingu stała się jeszcze bardziej konkurencyjna. W cenie poniżej 100 tys. zł dostajemy nieźle wyposażony egzemplarz. Ale czy Japończycy mogą grać tylko i wyłącznie ceną? Mateusz Żuchowski sprawdzał to na drogach w Czarnogórze. ...

7 miesięcy temu

Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

... Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku. ... z tego typu jednostek. ...

4 tygodnie temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

10 miesięcy temu

Mazda zastrzegła nazwę MX-6. Czyżby powrót sportowego coupé?

... Pamiętacie jeszcze Mazdę MX-6? Jeśli nie to nic złego. Jej produkcję zakończono 21 lat temu. Wiele wskazuje jednak na to, że doczekamy się nowego, współczesnego wydania. Japończycy właśnie zastrzegli nazwę w urzędzie patentowym. ... ma w tym ...

11 miesięcy temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

8 miesięcy temu

Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel

... W teorii połączenie zalet silnika benzynowego i wysokoprężnego nie jest możliwe. W praktyce inżynierowie Mazdy stworzyli jednostkę Skyactiv-X, która – choć wykorzystuje benzynę – potrafi ją spalić ... wykorzystuje dość prostą budowę i zasadę ...

4 miesiące temu

Nadchodzi nowy SUV Mazdy. Możliwe, że będzie to CX-4

... Mazda ujawniła szkic nowego SUV-a, który zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że to druga generacja CX-3. Jednak to bardzo wcześnie. ... nowej generacji Mazdy ...

9 miesięcy temu

Wypoczynek w dobrym tonie. Szczawnica zza szyb nowej Mazdy 6

... Po chwilowym zachwycie wakacjami all inclusive powracamy do tego, co naprawdę dobre. Odkrywając przy okazji prawdziwe skarby. Takim wyjątkowym miejscem jest Szczawnica. Na weekend „do wód” udajemy się stylową limuzyną pasującą do małopolskiej, ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie