Daewoo Nubira J100

Generacja
Daewoo Nubira J100

Nubira I to model klasy niższej średniej (segment C), produkowany przez południowokoreański koncern Daewoo w latach 1997-1999. Samochód był wytwarzany w Korei Południowej, Polsce i Rumunii. W 1998 roku w Holandii Nubira otrzymała wyróżnienie Rodzinne Auto Roku ‘98.

Prace nad autem będącym następcą Espero rozpoczęły się już w 1993 roku. Projekt otrzymał nazwę J100. Nim przedstawiono oficjalnie wóz, minęły cztery lata.

Nadwozie opracowała włoska firma stylistyczna I.DE.A. Design i było ono produkowane w 3 różnych wariantach: sedan, kombi i hatchback.

Najkrótszą karoserią liczącą 4,25 m miała Nubira z 5-drzwiowym nadwoziem, a oczywiście najdłuższe było kombi.

Wbrew powszechnej opinii o jakości powłok antykorozyjnych w samochodach produkowanych przez Daewoo Nubira była autem dość odpornym na działanie rdzy.

W Polsce najmniej popularną wersją wśród klientów był 5-drzwiowy hatchback. Jego niezbyt wysoka sprzedaż w stosunku do pozostałych odmian była najprawdopodobniej spowodowana niską objętością bagażnika (320 l) w porównaniu z sedanem czy kombi.

Daewoo Nubira miała przestronne wnętrze, w którym w komfortowych warunkach mogło podróżować pięć osób. Jakość materiałów zastosowanych w kabinie nie była najwyższej jakości, ale jak na samochód, który kosztował około 40 tys. zł, prezentowały się one bardzo dobrze.

Jak na samochód o tak niskiej cenie bardzo dobrze prezentowało się wyposażenie, zarówno seryjne, jak i dodatkowe. Do plusów należy zaliczyć wygodne fotele o sporych siedziskach oraz wygodną pozycję za kierownicą.

Komfort jazdy dodatkowo podnosiło miękko zestrojone zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu. Oczywiście takie nastawy podwozia uniemożliwiały szybką jazdę po łukach, bo samochód mocno się przechylał.

Kombi miało dodatkowy atut w postaci wielkiego bagażnika, więc często samochód z tym nadwoziem wykorzystywany był jako auto firmowe do transportu niezbyt ciężkich towarów.

Do napędu Nubiry pierwszej generacji służyły trzy 4-cylindrowe silniki benzynowe. Najmniejsza miała 1,5 l objętości skokowej i mocy 110 KM nie była dostępna w Polsce.

Dwa następne silniki miały objętość 1,6 i 2,0 l. Słabszy z nich rozwijał moc 106 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy na poziomie 145 Nm przy 3400 obr./min. Mocniejszy, opracowany przez australijską firmę Holden, generował 133 KM przy 5400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 4400 obr./min.

Oba motory zapewniały całkiem niezłą dynamikę ważącemu od 1200 do 1300 kg samochodowi. 106-konny silnik gwarantował przyspieszenie w 11,0 s do 100 km/h, a dzięki 133-konnej jednostce ta sama prędkość uzyskiwana była po zaledwie 9,0 s.

Słabą stroną jednostek napędowych była spora konsumpcja paliwa. Aby więc obniżyć koszty eksploatacji, wielu użytkowników decydowało się na montaż instalacji gazowej.

Standard stanowiła 5-biegowa, manualna skrzynia biegów, ale na niektórych rynkach występowały również 4-biegowe, automatyczne skrzynie biegów.

Mocną stroną samochodu były skuteczne hamulce. Z przodu montowano tarcze wentylowane, a z tyłu bębny (1,6 l) lub tarcze (2,0 l). Na życzenie nabywcy instalowano system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Nubira konkurowała na rynku z takimi samochodami jak Škoda Octavia, które cieszyły się lepszą opinią, mimo że Nubira wiele od nich nie odbiegała, a przebijała je niższą ceną. Problemem okazał się brak prestiżu marki Daewoo na polskim rynku.

Przez trzy lata wyprodukowano około 25 000 egzemplarzy Nubiry I, a w roku 1999 Daewoo postanowiło zastąpić ją drugą generacją, która w rzeczywistości była rozwinięciem Nubiry I.

3.74
Ocena na postawie 85 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaDaewoo
ModelDaewoo Nubira
Produkcja od1997
Produkcja do1999

Wybrane wersje Daewoo Nubira J100

Inne generacje Daewoo Nubira

Inne modele Daewoo

Oceny użytkowników (43)

Przejdź do strony: 1 2 3

Daewoo Nubira J100: newsy, testy i recenzje

Daewoo Nubira I [awarie i problemy]

... dla większości Polaków jeszcze za drogie i właśnie wtedy pojawili się Koreańczycy ze swoją tajną bronią, którą wielu kierowców do dziś wspomina z sentymentem. Co to takiego? Oczywiście Daewoo Nubira. ... modeluPierwsza generacja Daewoo Nubira ...

dawno temu

Dziewczyny lubią Daewoo Matiza [wideo]

... Żeby zaimponować dziewczynie nie trzeba mieć super auta, które ma pod maską gigantyczny silnik V8. Wystarczy Daewoo Matiz z silnikiem 0.8-litra, który przyspiesza do pierwszej setki w prawie 17 sekund i rozpędza się maksymalnie do 144 km/h. ...

dawno temu

GM zadecydowało o przyszłości Daewoo

... Pamiętacie markę Daewoo? Te koreańskie auta w latach 90. zmotoryzowały niemal całą Polskę. Niskie ceny i świadomość posiadania nowego samochodu sprawiły, że salony pękały w szwach. Czasy świetności Daewoo jednak bezpowrotnie minęły, a dla marki ...

dawno temu

1997 Daewoo Joyster [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo Bucrane koreański producent zaskoczył raz jeszcze. W 1997 roku zaprezentowano bowiem koncepcyjny model o nazwie Joyster. ... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo ...

dawno temu

1997 Daewoo Mya [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane koreańska marka w 1997 roku zaprezentowała prototyp o nazwie Mya, który miał być małym, efektownym samochodem sportowym dla ludu. ... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane ...

dawno temu

1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]

... Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody ... pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było ...

dawno temu

Daewoo Tico [z drugiej ręki]

... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie do tej prostej czynności. Jednym z nich jest właśnie Daewoo Tico. ... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie ...

dawno temu

Używane Daewoo Nexia – awarie i problemy

... Jeśli rozglądacie się za budżetowym hatchbackiem lub sedanem i w ogóle nie interesuje Was efekciarski design czy sportowe zacięcie, to Daewoo Nexia ma szansę trafić w Wasze gusta. Może nie jest ona ... Używane Daewoo Nexia – historia modelu ...

dawno temu

Używane Daewoo Espero [awarie i problemy]

... autu, które nie wzbudza absolutnie żadnych odczuć. Daewoo Espero nie jest ani przesadnie urodziwe, ani też zbyt brzydkie. Jak sprawuje się ten niemiecko-włosko-koreański wynalazek w czasie eksploatacji? ... autu, które nie wzbudza absolutnie ...

dawno temu

Daewoo Tico [awarie i problemy]

... rozwiązaniem dla osób z ograniczonym budżetem jest Daewoo Tico. Co prawda nie powala na kolana ani designem, ani osiągami, ale dzięki niskim kosztom eksploatacji pozwoli się uniezależnić się od środków komunikacji miejskiej. ... nie da się już ...

dawno temu

Sensowne auto za 5000 zł na D [część 3]

... Kontynuujemy poszukiwania auta za niewielkie pieniądze, a konkretnie za nie więcej niż 5000 zł, czyli 1,5-2 przeciętne pensje. Tym razem szybki przegląd aut Daewoo i Daihatsu. ... i odchodzą w zapomnienie. Jednak wielu z Was jeździło Nubirą, ...

dawno temu

Intrygujący daewoo lanos V6 - najmocniejszy w Polsce?

... W polskich serwisach ogłoszeniowych pojawił się na krótko dość intrygujący pojazd na sprzedaż. To popularne kilkanaście lat temu auto Daewoo Lanos z zainstalowanym silnikiem V6 Opla, rozwijającym 283 KM. Szybko wywołał niemałe poruszenie w ...

dawno temu

Takie rzeczy tylko w Rosji. Ukradł czołg, żeby pojechać po wino

... W tej historii jest wszystko, czego oczekujemy od dobrego filmu akcji. Bohater, który ma potrzebę zrobienia jakiejś zmiany, impuls do działania, kradziony wóz wojskowy, rozjechane daewoo i zbita witryna w sklepie. ... pijany. Znaleziono też przy ...

dawno temu

Daewoo Lanos [awarie i problemy]

... Daewoo Lanos to samochód, który w latach 90. zmotoryzował całą Polskę. Dlaczego nasi obywatele tak stadnie garnęli się do salonów po to auto? Ponieważ chcieli kupić możliwie jak najnowszy i najtańszy samochód z pewnego źródła nie martwiąc się ...

dawno temu

Daewoo Leganza [awarie i problemy]

... Jeszcze dekadę temu Daewoo Leganza była częstym gościem na polskich drogach. Wielka fala aut importowanych z zachodu sprawiła jednak, że ta limuzyna nie jest już tak atrakcyjna jak była kiedyś. Mało ... Auto było oferowane na wielu światowych ...

dawno temu

Chevy Aveo? Naprawdę?!

... Ileż trzeba mieć odwagi by nazwać swoją firmę Extra-Terrestrial Vehicle. A ileż to trzeba mieć odwagi, by z Daewoo Chevroleta Aveo zrobić super-samochód? Sporo. Ale, da się... ... Ileż trzeba mieć odwagi by nazwać swoją firmę Extra-Terrestrial ...

dawno temu

Tico o mocy 110 KM. Zbudował je 25-letni Polak

... Przerabianie Daewoo Tico to nie nowość. Jednak młody inżynier z małego miasta poszedł o krok dalej. Jego Tico ma prawie 3 razy więcej mocy niż w momencie, kiedy opuszczało fabrykę. Co prawda finalnie z wyglądu przypomina koreańskiego malucha, ...

dawno temu

Pijany kierowca Tico i szaleńczy pościg

... ciągłej, tuż przed skrzyżowaniem czy na pasach. Takie obrazki to żadna nowość. Najczęściej jednak w opisanych wyżej sytuacjach biorą udział samochody szybkie i nowoczesne. Okazuje się jednak, że nawet Daewoo Tico z pijanym kierowcą za kółkiem ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie