Citroen C5 2 generacji

Generacja
Citroen C5 2 generacji
Citroen C5 2 generacji - test i recenzja

Citroën C5 drugiej generacji to samochód należący do segmentu D. Jego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. Dzięki swojej stylistyce miał nawiązać wyrównaną walkę z konkurentami z Niemiec. W 2009 roku został uhonorowany tytułem Irlandzkiego Samochodu Roku. W latach 2008-2009 zajmował pierwsze miejsce w japońskim konkursie na importowany samochód roku. Nadwozie dostępne jest w wersjach sedan oraz rzadziej spotykanej – kombi.

Nadwozie nowego C5 było dużym zaskoczeniem dla konserwatywnych miłośników francuskiej stylistyki, znanej ze wcześniejszych modeli. Duży Citroën nabrał charakteru i dojrzał do konkurowania z najlepszymi w segmencie jak równy z równym. Z przodu zamiast grilla umieszczono jedynie wąski otwór tworzony przez rozszerzony znaczek marki. Głównym łapaczem powietrza jest duży wlot poniżej linii zderzaka. Wisienką na torcie, czyli pasie przednim, są nowoczesne lampy. Mimo że mają one nieregularny kształt, z ich obwodu wyróżniają się ostre krawędzie i załamania. Sylwetka C5 drugiej generacji ma idealne proporcje. Długi przód przechodzi płynnie w bryłę kokpitu. Linia dachu od słupka B powoli opada ku tyłowi, by ostatecznie delikatnie wywinąć się do poziomu, tworząc klapę bagażnika. Dynamiki temu samochodowi nadawało odważnie poprowadzone przetłoczenie rozplanowane na linii klamek. Tył jest prosty, ale bardzo elegancki. Światła zostały wyposażone w nowoczesne wkłady i, co ważne, tworzą z liniami nadwozia spójną całość.

Wnętrze Citroëna C5 drugiej generacji, podobnie jak nadwozie, rozpieszcza zmysły nowoczesnymi kształtami. Fotele chwalone są za duży komfort, nawet w wersjach bez opcjonalnego masażu czy podgrzewania. C5 jest jednym z kilku modeli Citroëna z tamtego okresu, do którego trafiła kierownica z nieruchomym panelem centralnym. Obraca się tutaj jedynie wieniec kierownicy. W przeciwieństwie do pozostałych aut z tym rozwiązaniem (np. C4, C4 Picasso) wszystkie instrumenty pokładowe pozostały za kierownicą. Na środku w bogatszych wersjach wyposażenia występuje duży, kolorowy wyświetlacz.
Wyposażenie modelu C5 obejmuje między innymi system wspomagania ruszania na wzniesieniu zwany Hill Assist, czujniki parkowania, radary przestrzeni parkingowej, ogranicznik i regulator prędkości, zautomatyzowany elektryczny hamulec postojowy, przeszklony, elektrycznie otwierany dach, dwustrefową klimatyzację, nawigację satelitarną z 7-calowym wyświetlaczem, pamięć wewnętrzną na media o rozmiarze 10 GB, wzmacniacz Dolby Surround o mocy 350 W z zaawansowanym systemem HiFi oraz wiele innych.

Gama silników Citroëna C5 II zawiera pięć jednostek wysokoprężnych i dwie o zapłonie iskrowym. Mniejsza grupa reprezentowana jest przez dwa motory o pojemności 1,6 l. Słabszy z nich to silnik VTi generujący 120 KM. Mocniejszy to THP o mocy 150 KM. Większą swobodę wyboru zapewniają diesle. Najniższe parametry ma motor 1,6 HDi rozwijający 110 KM. Kolejnymi progami mocy są 140- i 160-konne, 2-litrowe silniki HDi. Dla bardziej wymagających Citroën przygotował dwie jednostki. 2,2 HDi o mocy 200 KM powinien zaspokoić apetyt na wrażenia z dynamicznej jazdy większości nabywców modelu C5. Jeśli jednak i to za mało, oferowany jest jeszcze silnik V6 o pojemności 3,0 l, rozwijający 240 KM.

W Citroënie C5 dostępnych jest 5 przekładni. Skrzynie biegów ręczne reprezentowane są przez 5- i 6-biegowe manuale. Pozostałe trzy rozwiązania to 6-biegowy automat, przekładnia sterowana elektrycznie i sterowana elektrycznie e-HDi.

C5 drugiej generacji jest produkowane do tej pory. Dzięki zawieszeniu Hydroacriv III+ pozostaje jednym z najbardziej komfortowych samochodów w swoim segmencie. Pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP powinno stanowić zachętę do kupienia tego auta. Podczas zakupu trzeba się zastanowić, czy warto inwestować w diesle. Są bardziej przyjazne dla środowiska, ale filtry FAP mogą być w przyszłości źródłem sporych wydatków w trakcie serwisowania.

4.61
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
ModelCitroen C5
Produkcja od2008
Produkcja do2016

Wybrane wersje Citroen C5 2 generacji

Inne generacje Citroen C5

Inne modele Citroen

Oceny użytkowników (23)

Przejdź do strony: 1 2

Citroen C5 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën C5 Aircross debiutuje w wersji Plug-in Hybrid

... Citroën poszedł w ślady bratniego Peugeota i uzupełnił swoją ofertę o hybrydę typu plug-in. Taki napęd zagościł pod maską największego crossovera marki - C5 Aircrossa. Auto wyróżnia się całkiem przyzwoitą mocą, lecz nadal nie jest dostępne z ...

miesiąc temu

Kierowcy pilnują się przy oponach zimowych, ale o letnich już zapominają. To częsty i poważny błąd

Używany Citroën C5 I w pigułce. Ryzykowny, ale komfortowy francuz

... Pierwszy Citroën C5 zastąpił niezbyt popularny u nas model Xantia i kontynuował tradycję stosowania hydropneumatycznego zawieszenia w aucie klasy średniej. Dziś nawet najmłodsze egzemplarze mają już za sobą 10 lat eksploatacji. Na co zwrócić ...

5 miesięcy temu

Citroën C5 Aircross okazał się hitem. PSA zwiększy produkcję

... Najnowszy SUV Citroëna, model C5 Aircross okazał się wielkim sukcesem marki, która nawet w to nie wątpiła. Ultrakomfortowe auto z obszernym wnętrzem idealnie wpisuje się w obecne trendy. Zmiana klasy dla modelu C5 była strzałem w dziesiątkę. ... ...

7 miesięcy temu

Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się

... Rzadko wierzę w hasła kampanii reklamowych i rzeczy wypisane w folderach. Zwłaszcza Francuzom. Jednak w tym przypadku zgadzam się w 100 procentach. Citroën C5 Aircross tworzy nową klasę dla SUV-ów. Klasę komfort. ... szczyt w zakresie komfortu ...

9 miesięcy temu

Szefowa Citroena potwierdziła. Francuzi wracają z dużą limuzyną

... Dobra wiadomość dla fanów modeli XM i C6. Szefowa Citroena Linda Jackson potwierdziła, że francuski producent pracuje nad zupełnie nową, flagową limuzyną. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej za dwa lata. ... ma kontynuować SUV C5 Aircross, ...

7 miesięcy temu

Citroen C5 I [z drugiej ręki]

... Fani Citroena od zawsze mówili, że francuskie auta nie jadą, ale płyną po drodze. Jak kanapa na kołach, czyli model C5 pierwszej generacji, po ponad 10 latach od dnia premiery spisuje się na rynku samochodów używanych? ... Fani Citroena od ...

dawno temu

Awarie i problemy: Citroen C5

... W Polsce od lat funkcjonuje powiedzenie, że aut na literę "f'" się nie kupuje. Ford, Fiat i wozy francuskie to obiekty wyśmiewane przez posiadaczy niemieckich i japońskich samochodów. Sprawdźmy, czy Citroen C5 pierwszej generacji zasługuje na ...

dawno temu

Nowy Citroen C5 na Polach Elizejskich

... Międzynarodowa witryna Citroena C_42 na Polach Elizejskich na nowego bohatera. Mowa o najnowszej odsłonie modelu C5. Auto oferowane w dwóch wersjach nadwozia sedan i Tourer wyróżnia się elegancką ... i charakterystyczną stylistyką. Projektanci ...

dawno temu

Citroen C5 II - oficjalne fotki

... Najpierw sieć obiegły fotki, zrobione przez kogoś telefonem komórkowym podczas prezentacji, a po południu można już było cieszyć się oficjalnymi zdjęciami. Mowa oczywiście o nowym Citroenie C5 ... - to już 2ga wersja tego modelu. Auto bazuje na ...

dawno temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

2 miesiące temu

Citroen C5 2011 - mikrolifting francuskiego Niemca

... Citroen C5 to obecnie jedna z najbardziej cenionych pozycji w palecie francuskiego producenta. Z początkiem tygodnia zaprezentowano odświeżoną wersję produkcyjną na rok modelowy 2011. Co się zmieniło? ... Citroen C5 to obecnie jedna z ...

dawno temu

Czarna seria Citroena DS3 i C5

... Citroen zapowiedział, że w Genewie pokaże limitowaną serię Noire modeli DS3 i C5. Auta trafią do sprzedaży już wiosną. ... Citroen zapowiedział, że w Genewie pokaże limitowaną serię Noire modeli DS3 i C5. Auta trafią do sprzedaży już wiosną. ...

dawno temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

9 miesięcy temu

Spacetourer The Citroënist: wizja kampera dla fanów Citroena

... Minibusy nie są częstą bazą dla aut koncepcyjnych. Jeśli jednak już jakieś powstanie, to najczęściej jest w nim coś zaskakująco pociągającego. W nowym studium Citroena interesujące smaczki znajdą przede wszystkim fani tej marki. ... Pokazane w ...

9 miesięcy temu

BMW Serii 2 Gran Coupé w oficjalnej zapowiedzi. Debiut już niebawem

... Audi A3 Sedan i Mercedes klasy A Sedan już niebawem będą mieć nowego konkurenta. Mowa oczywiście o BMW Serii 2 Gran Coupé. Auto przechodzi właśnie przez ostatnią fazę testów. Oficjalny debiut nastąpi podczas listopadowego salonu w Los Angeles. ...

5 miesięcy temu

W Japonii króluje Toyota iQ, zaraz za nią Citroen C5

... z dziennikarzy dysponował 10 punktami, które mógł w całości oddać na jeden samochód. Pozostałe 15 punktów rozdzielano pomiędzy cztery wybrane samochody. Citroën C5 zdobył 223 punkty i tym samym został ... ) Citroen C5 3. (201) Nissan GT-R 4. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie