#Citroën DS4

Citroën DS4

Citroën DS4

Citroën DS4 to luksusowe kompaktowe auto produkowane we Francji, w mieście Poissy, od 2011 roku. Nadwozie dostępne jest w wersji hatchback i mimo że ideowo zastąpił on model C4 coupé, został wyposażony w 5 drzwi. Konstrukcja tego modelu opiera się na platformie PF2.

  • Citroen DS4 to kompaktowe auto typu hatchback o niskim spalaniu wynoszącym od 4-6 l w cyklu mieszanym
  • Auto jest dostępne w kilku wersjach silników benzynowych i wysokoprężnych. Najbardziej dynamiczny jest silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 200 KM, który rozpędza się w niecałe 8 sekund do setki
  • Citroen DS4  jest dostępny w wersji podstawowej Be Chic oraz Crossback Be Chick. Podstawowa wersja oferuje m.in ABS, 6 poduszek powietrznych, tempomat, światła przeciwmgielne doświetlające zakręty, klimatyzację manualną oraz wspomaganie ruszania pod górę
  • Mimo, że DS4 jest wersją kompaktową, dzięki prawie 360-litrowym bagażniku pomieści całkiem spore zakupy
  • Wnętrze auta wykonane z wysokiej jakości materiałów prezentuje się elegancko i może konkurować z niemieckimi autami kompaktowymi
[1/5] Citroen DS4 to kompaktowe auto typu hatchback o niskim spalaniu wynoszącym od 4-6 l w cyklu mieszanym

Karoseria Citroëna DS4 wygląda dynamicznie i nowocześnie. Wiele przetłoczeń, spory jak na ten segment prześwit i napompowane nadkola czynią to auto muskularnym. Przedni pas jest pełen stylistycznych dodatków, lecz mimo to projektantom udało się uniknąć wrażenia bałaganu. Wszystko jest uporządkowane i tworzy spójną całość z ostrymi światłami. Sylwetka tego kompaktu wyższej klasy sprawia wrażenie, że auto jest duże. Z tyłu stylistom nie zabrakło fantazji i również pas tylny wypełniają rozmaite krawędzie i dodatkowe elementy. Wysoki próg załadunkowy i wąska tylna szyba mogą być uciążliwe podczas użytkowania tego auta, lecz należy pamiętać, że bardziej praktycznym kompaktem jest C4 drugiej generacji. DS4, oparty na tańszym aucie segmentu C Citroëna, ma przede wszystkim doskonale wyglądać i dynamicznie się prowadzić.

Wnętrze modelu DS4 nie jest tak bogate stylistycznie jak nadwozie. Mimo to nie można mu odmówić elegancji. Fotele o dobrym trzymaniu bocznym, nowoczesna konsola środkowa i zegary, doskonałe jak na tę klasę materiały użyte do wykończenia wnętrza czynią ten samochód groźnym konkurentem nawet dla niemieckich kompaktów wyższej klasy. Jak większość obecnie produkowanych aut marki Citroën DS4 został wyposażony w powiększoną przednią szybę. Nieco dziwnym i zdecydowanie niepraktycznym rozwiązaniem są nieruchome tylne szyby. Przez to pasażerowie tylnej kanapy muszą się zdać jedynie na działanie klimatyzacji.

Model DS4 dostał szeroką gamę wyposażenia. Zawiera ona między innymi elektryczne sterowanie foteli, dwufunkcyjny ksenonowe reflektory kierunkowe, podgrzewane przednie siedzenia, najwyższej klasy zestaw HiFi marki Denon, obręcze kół ze stopów lekkich, nawigację Emy Way z dużym, kolorowym wyświetlaczem oraz system wspomagający parkowanie tyłem.

Luksusowy kompakt Citroëna uzyskał wynik wynoszący 97% podczas testów zderzeniowych Euro NCAP. Mimo dużego nacisku postawionego na bezpieczeństwo Citroën nie zapomniał o dynamice jazdy. Dzięki temu model DS4 został wyposażony w szeroką gamę stosunkowo mocnych jednostek. Trzy diesle HDi o pojemności 1,6 l generują od 92 do 110 KM. Nie jest to szczyt marzeń w zakresie osiągów, dlatego Citroën oferuje również 2-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 163 KM i momentem obrotowym wynoszącym 340 Nm. Lepsze wrażenia z jazdy zapewniają motory benzynowe. Najsłabszy z nich to 120-konny 1,6 VTi. Pozwala on poruszać się dość dynamicznie, jednak po modelach serii DS klienci oczekują więcej, dlatego DS4 może być wyposażony również w motor 1,6 THP powstały przy współpracy koncernu PSA z BMW. Jest on oferowany w dwóch wariantach mocy: 156 KM oraz 200 KM. Ten drugi pozwala rozpędzić luksusowy kompakt Citroëna do 100 km/h w zaledwie 7,9 s.

DS4 występuje z trzema skrzyniami biegów. Przekładnie ręczne mają 5 oraz 6 biegów, a skrzynia automatyczna 6 przełożeń.

Citroën DS4 jest wciąż produkowany. To wysokiej klasy auto o nowoczesnej stylistyce i bogatym wyposażeniu. Pod jego maską mogą się znajdować mocne jak na ten segment motory. Niestety, kupując ten samochód, trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem. Najbardziej bogato wyposażone wersje kosztują tyle co auta z wyższych segmentów.