Chevrolet Corvette C6

Generacja
Chevrolet Corvette C6

Produkcja szóstej generacji Chevroleta Corvette rozpoczęła się w 2004 roku. Pierwsze egzemplarze trafiły na rynek jako modele z rocznika 2005. Konstrukcję nowego flagowego sportowca General Motors oparto na platformie Y.

Z zewnątrz widać, że wciąż jest to legendarny model Corvette. Świadczyć o tym mogą chociażby podwójne tylne światła, muskularna, długa maska, charakterystycznie uformowana tylna szyba oraz kształt całej sylwetki. W tej generacji zaszła jednak jedna znacząca zmiana. Pierwszy raz od zakończenia produkcji Corvette C1 pojawiły się fabryczne niechowane przednie reflektory. Zastosowano jedynie duże przezroczyste klosze. Po bokach zagościły mocne przetłoczenia, wychodzące z dużych rozmiarów otworów wylotowych z silnika, znajdujących się za przednimi nadkolami. Dostępne są dwie opcje nadwoziowe: coupé oraz kabriolet. W coupé istnieje możliwość zdemontowania dachu (konstrukcja targa).

Wnętrze Corvette C6 nie ma wiele do zaoferowania w zakresie jakości wykończenia. To dziwi, ponieważ pod względem osiągów najmocniejsze wersje konkurują z najlepszymi europejskimi samochodami sportowymi. Tymczasem deska rozdzielcza wykonana jest z tworzyw, które nie sprawiają dobrego wrażenia. Konsolę środkową zaprojektowano bez polotu. Można wręcz powiedzieć, że współczesne samochody segmentu C mają ciekawsze wnętrza.

Wśród wyposażenia oferowanego przez Chevroleta w jego flagowym modelu sportowym znajdują się między innymi poduszki powietrzne, dwustrefowa klimatyzacja, łącze Bluetooth, pamięć ustawień fotela oraz lusterek bocznych, tempomat, radio satelitarne SiriusXM, system nawigacji satelitarnej. W porównaniu z konkurencją nie jest to najbogatsza oferta.

Corvette szóstej generacji ma jednak asa w rękawie: gamę dostępnych jednostek napędowych. W zależności od odmiany i rocznika pod maski modelu Corvette trafiały widlaste ósemki o różnych mocach i pojemnościach. W latach 2005-2007 podstawowym silnikiem tego sportowego wozu był 6-litrowy silnik LS2 V8 o mocy 400 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. W 2008 roku zastąpił go większy o 0,2 l motor LS3 V8. Oczywiście miał on lepsze parametry. Moc wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 30 KM, a moment obrotowy o 35 Nm. W mocniejszych odmianach Corvette pod maskę trafiały dwie jednostki. Słabsza z nich to 7-litrowy motor LS7 V8 generujący 505 KM oraz 640 Nm. Najmocniejszym motorem montowanym fabrycznie w Corvette szóstej generacji jest LS9 V8. Gwarantuje on najlepsze parametry, jakie kiedykolwiek miały fabrycznie te samochody. Na tylną oś trafia 657 KM oraz 819 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, jest on mniejszy niż LS7 – ma pojemność 6,2 l.

Corvette C6 występuje z trzema skrzyniami biegów. Dwie z nich to przekładnie automatyczne. Pierwsza, 4-biegowa stosowana była jedynie w 2005 roku. Od 2006 wprowadzono 6-biegową odmianę. Również w 6 przełożeń wyposażona jest skrzynia ręczna.

Wcześniej wspomniane dwie mocniejsze jednostki służą jako źródło mocy dla dwóch wzmocnionych odmian. Słabsza z nich – Z06, produkowana jest od 2006 roku. W silniku tego modelu zastosowano korbowody ze stopów tytanu. Konstrukcję nadwozia zamiast ze stali wykonano z aluminium, dzięki czemu udało się zredukować masę auta o ponad 60 kg. Pośród innych lekkich materiałów użytych przy budowie Z06 znalazły się między innymi włókno węglowe oraz balsa. W 2011 roku na rynek trafiła edycja Carbon Edition. Limitowana do 500 egzemplarzy wersja wyposażona została w wiele komponentów stosowanych w najmocniejszej odmianie generacji C6 – ZR1. Topowa odmiana Corvette miała silnik LS9. Zastosowano w niej bardzo dużo elementów wykonanych z włókna węglowego dla jeszcze większego zredukowania masy. W potężnych 19- i 20-calowych felgach kryją się ceramiczne hamulce, mające na celu okiełznanie tego potężnego samochodu.

W Corvette szóstej generacji najczęściej problemy sprawiają zawieszenie oraz układ elektryczny. Dobrą opinią cieszą się natomiast silniki. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan hamulców, szczególnie w droższych odmianach z ceramicznymi tarczami. Jeśli ktoś w porę się nie zorientuje, że ma do czynienia ze zużytymi elementami, musi się liczyć z kosztowną wymianą. Naturalnie, jak wszystkie Corvette, tak i generacja C6 jest bardzo łakoma na paliwo. Warto jednak zdecydować się na ten samochód chociażby ze względu na doskonałe brzmienie silnika, szczególnie w mocniejszych odmianach, w których w układzie wydechowym montowane są specjalne zawory poprawiające dźwięk.

4.26
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
ModelChevrolet Corvette
Produkcja od2004
Produkcja do2008

Wybrane wersje Chevrolet Corvette C6

Inne generacje Chevrolet Corvette

Inne modele Chevrolet

Chevrolet Corvette C6: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie