Chevrolet Blazer 1 generacji

Generacja
Chevrolet Blazer 1 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Na początku lat 80. rynek SUV-ów i samochodów sportowych dopiero się rozwijał. Entuzjaści samochodowych wypraw w góry albo na podmokłe tereny mieli w zasadzie do dyspozycji tylko takie modele, jak: Jeep Wagoneer, Ford Bronco, Chevrolet Suburban. Każdy z tych modeli to jednak potężne pojazdy, natomiast aut terenowych, ale jednocześnie kompaktowych nie było. Przełomem na tym segmencie rynku okazała się dopiero premiera Chevroleta Blazera 1 generacji.

Po raz pierwszy zaprezentowano samochód w 1982 roku, a do sprzedaży model trafił w roku następnym. W ten sposób rozpoczęła się długa historia Chevroleta Blazera trwająca aż do pierwszych lat dwutysięcznych.

Nadwozie Chevroleta Blazera 1 generacji

Konstrukcja Chevroleta Blazera 1 generacji opierała się na pick-upie S-10 wprowadzonym rok wcześniej. Chevrolet Blazer 1 generacji dzielił z nim większość elementów zarówno mechanicznych, jak i blach do budowy nadwozia.

Chevrolet Blazer 1 generacji miał rozstaw osi o długości 2,5 m. Dostępny był tylko w wersji z dwudrzwiowym nadwoziem. Tył Chevroleta Blazera 1 generacji (tylna klapa i bagażnik) osłonięto zdejmowanym dachem. Do bagażnika można było się dostać tylko po opuszczeniu tylnej szyby. Ogólny projekt nadwozia Chevroleta Blazera 1 generacji był bardzo podobny do tego, który zastosowano w pick-upie S-10.

Wyposażenie Chevroleta Blazera 1 generacji

Chevrolet Blazer 1 generacji był dostępny w trzech wersjach wyposażenia: podstawowej, tahoe i sport. Modele Chevroleta Blazera 1 generacji z podstawowym standardem wyposażenia były stosunkowo rzadkie. Siedzenie pokryto w nich winylem, a podłogę - gumą. Wersja tahoe Chevroleta Blazera 1 generacji przypominała nieco zmodernizowaną ciężarówkę.

Miała chromowane elementy, dwa rodzaje tapicerki do wyboru: winylową lub wykonaną z tkaniny, a do tego dywaniki na podłodze i więcej wskaźników na desce rozdzielczej. Wersja sportowa Chevroleta Blazera 1 generacji charakteryzowała się dodatkową izolacją akustyczną, wykończeniem w stylu samochodów wyścigowych i sportowym kołem kierownicy.

Silnik Chevroleta Blazera 1 generacji

Wybór w kwestii silnika do Chevroleta Blazera 1 generacji był niewielki. Standardową jednostką montowaną w tym modelu był dwulitrowy silnik z czterema cylindrami o mocy 83 koni mechanicznych. Opcjonalnie dostępny był również Chevrolet Blazer 1 generacji z silnikiem V6 o mocy 110 koni mechanicznych. Pojemność jednostki wynosiła 2.8 l. To właśnie druga opcja była tą najczęściej wybieraną przez klientów.

110 koni mechanicznych w mocniejszej wersji Chevroleta Blazera 1 generacji mogło już wtedy pozostawiać wiele do życzenia. Jak na samochód terenowy Chevrolet Blazer nie był bowiem specjalnie mocny. Niskie osiągi Chevroleta Blazera 1 generacji można jednak wytłumaczyć tym, że w latach 80., kiedy ruszyła produkcja samochodu, nie opracowano jeszcze technologii pozwalającej na uzyskiwanie dobrych osiągów przy jednoczesnej oszczędności emisji spalin.

Napęd w Chevrolecie Blazerze 1 generacji

Chevrolet Blazer 1 generacji był dostępny w dwóch wersjach napędu: na cztery i na dwa koła. Napęd 4x4 w Chevrolecie Blazerze 1 generacji wykorzystywał funkcję Insta-Trac, która dawała kierowcy możliwość ręcznego przerzucenia napędu w zależności od warunków na drodze. Włączenie napędu na cztery koła wymagało zatrzymania samochodu, ale świetnie się sprawdzało na bardzo śliskich albo stromych drogach.

Cena Chevroleta Blazera1 generacji

Chevrolet Blazer 1 generacji prosto z salonu kosztował 10 000 dolarów. Samochód został bardzo ciepło przyjęty przez entuzjastów aut terenowych. W związku z tym sprzedaż Chevroleta Blazera 1 generacji już na początku produkcji utrzymywała się na zadowalającym poziomie - ponad 106 000 modeli, które wyjechały z salonów.

4.18
Ocena na postawie 22 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
ModelChevrolet Blazer
Produkcja od1982
Produkcja do1994

Inne generacje Chevrolet Blazer

Inne modele Chevrolet

Chevrolet Blazer 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Stefano Domenicali odszedł z Lamborghini. Trafi do Formuły 1

... Dyrektor zarządzający Lamborghini, Stefano Domenicali, pożegnał się z firmą i przyjął propozycję Liberty Media, gdzie zajmie się rozwojem i promocją Formuły 1. Ta zmiana budzi spore zainteresowanie, nie tylko samych zespołów, ale i analityków ...

4 tygodnie temu

Chevrolet Yenko Camaro powraca. Ma 1000 koni mechanicznych

... Do salonów Chevroleta trafi 25 egzemplarzy Camaro nawiązujących do legendarnych modeli Yenko. Dostępne będą zarówno w wydaniu coupe jak i kabriolet. Nazwa "Stage 1" sugeruje, że w najbliższym czasie do sprzedaży mogą trafić jeszcze mocniejsze ...

8 miesięcy temu

Gdzie oglądać Formułę 1 na żywo w sezonie 2020?

... Za nami już pierwszy wyścig Formuły 1 w najdziwniejszym sezonie w historii. Jak dalej będzie wyglądał sezon i gdzie można oglądać pozostałe wyścigi? ... Gdzie oglądać Formułę 1 w sezonie 2020? Transmisje na żywo ze wszystkich sesji treningowych, ...

4 miesiące temu

Chevrolet Corvette C8 Hennessey w planach. Będzie mieć 1200 KM

... Nie od dziś wiadomo, że Chevrolet szykuje ostrą wersję najnowszej Corvetty. Wariant ZR1 ma generować ponad 900 KM, lecz data jego debiutu nie jest jeszcze dokładnie znana. Ci, którzy nie lubią czekać ... spojler oraz dyfuzor. Jeśli wszystko ...

11 miesięcy temu

Chevrolet Corvette Convertible wygląda naprawdę dobrze

... Amerykanie oficjalnie pochwalili się otwartą wersją nowego Chevroleta Corvette. Auto, z uwagi na centralnie umieszczony silnik, zostało stworzone na bazie zupełnie nowej koncepcji. Efekt końcowy robi wrażenie - to bez wątpienia jedna z ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie