Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

BMW Z4 E85

Generacja
BMW Z4 E85

BMW Z4 zostało zaprezentowane jesienią 2002 roku i zastąpiło dotychczasowego, pierwszego roadstera w ofercie bawarskiej firmy - model Z3.

Design BMW Z4 E85 opracował Duńczyk Anders Warming. Auto oferowano w dwóch wersjach nadwozia: roadster dostępny był od początku produkcji, a druga połowa 2005 roku przyniosła odmianę coupé, która wyglądała bojowo i pod względem stylistyki przypominała samochody segmentu GT. Koncepcja opływowego, zwartego dwumiejscowego auta pozostała niezmieniona. Otrzymało nieco więcej krągłości, a dzięki zastosowanym materiałom powiało nowoczesnością. Samochód nieznacznie urósł - od 2002 roku BMW Z4 liczyło 4091 mm długości (4113 mm w odmianie Coupe), 1781 mm szerokości oraz 1268 mm (1302 mm) wysokości. Podobnie jak Z3 składane było w Stanach Zjednoczonych, w Spartanburg (Karolina Południowa), i oferowane wyłącznie na tamtejszym oraz europejskim rynku.

Wnętrze BMW Z4 E85 i E86 (kod zarezerwowany dla wersji zamkniętej) to prawdziwa rewolucja względem poprzednika. Nadal widać wszechobecny minimalizm, jednak w tym wydaniu zadbano o powiew nowoczesności. Deska rozdzielcza została wzbogacona o więcej łuków oraz przetłoczeń, poprawiono jakość materiałów oraz poziom ich spasowania, a dwójka pasażerów mogła korzystać z większej liczby systemów poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Bagażnik miał pojemność 260 l (poprzednik - 165 l). Kufer odmiany coupé liczył 340 l i sprawiał, że sportowy wóz stawał się bardzo funkcjonalny - mógł konkurować z wieloma kompaktami. W Z4 oferowanym od 2002 roku nie dziwiła już obecność skórzanej tapicerki, podgrzewanych i wentylowanych foteli, automatycznej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Do dyspozycji były również systemy ABS, ESP oraz DTC. Pojazd precyzyjnie się prowadził głównie dzięki rewelacyjnemu układowi kierowniczemu oraz zawieszeniu.

W aucie segmentu G montowano łącznie 7 benzynowych jednostek napędowych. Gamę otwierał silnik 2,0i generujący 150 KM. Mocniejsze odmiany to już sześciocylindrowe silniki w układzie rzędowym, z których najsłabszy (2,2i) rozwijał 170 KM. Wyżej stały wersje 2,5i (192 KM), 2,5si (218 KM), 3,0i (231 KM) oraz 3,0si (265 KM). Do najbardziej pożądanych samochodów w ofercie niemieckiego producenta należało BMW Z4 M Roadster (premiera w 2004 roku) oraz Z4 M Coupe (2005), generujące 343 KM z silnika 3,2 l, znanego chociażby z M3 E46. Auto o maksymalnym momencie obrotowym równym 365 Nm osiągało 100 km/h w 5 s i mogło mknąć 250 km/h. Oprócz wyczynowej mechaniki Z4 M miało także przemodelowane zderzaki, błotniki mieszczące większe felgi, za którymi skryto wydajniejszy układ hamulcowy, a pod tylnym dyfuzorem kryły się cztery końcówki układu wydechowego. Napęd, podobnie jak w Z3, nadal przenoszony był na tylną oś, tym razem przy udziale 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej albo automatów o takiej samej liczbie przełożeń.

Samochód produkowany w Greer, w Stanach Zjednoczonych, zyskał wielu klientów głównie dzięki bezawaryjności, rewelacyjnej konstrukcji składanego dachu, wyjątkowemu charakterowi, prestiżowi i nowoczesnej stylistyce. Serię E85/E86 modelu Z4 produkowano do 2008 roku, kiedy to w salonach pojawił się następca, fabrycznie oznaczony kodem E89.

Plusy:
- nowoczesna stylistyka, która prędko się nie zestarzeje
- genialne właściwości jezdne
- świetne jednostki napędowe
Minusy:
- wysoki koszt zakupu
- auto przez niektórych określane jako wyjątkowo kobiece

4.25
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Z4
Produkcja od2002
Produkcja do2005

Wybrane wersje BMW Z4 E85

Inne generacje BMW Z4

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (2)

BMW Z4 E85: newsy, testy i recenzje

BMW Z4 wpadło w ręce tunera AC Schnitzer

... AC Schnitzer od zawsze kojarzył się ze zmodyfikowanymi w granicach dobrego smaku autami spod znaku biało-niebieskiego śmigła. Nie inaczej jest tym razem – BMW Z4 od niemieckiego tuner wygląda jak pirania – niepozorna z zewnątrz, ale bardzo ...

6 miesięcy temu

STAG: Q&A ODCINEK 2

BMW M2 znika z Europy. Powodem są normy emisji spalin

... Jedno z najlepszych aut w obecnej gamie BMW niebawem zniknie z europejskiego rynku. Mowa o sportowym M2, którego trzylitrowy silnik zbliża się do limitów emisji spalin narzucanych przez Unię Europejską. Co ciekawe, auto nadal będzie dostępne na ...

tydzień temu

BMW Z4 M40i z solidną dawką mocy od G-Power

... Poznajcie odpowiednik BMW Z4 M. Co prawda niefabryczny, lecz będący wynikiem pracy tunera. Auto jest jednak tak mocne, że z powodzeniem mogłoby pełnić rolę topowej M-ki. Za projekt odpowiada niemiecka firma G-Power, która słynie z ...

11 miesięcy temu

BMW Serii 4 zadebiutuje 2 czerwca. Zapowiada się wielki grill

... Spekulacje na temat wyglądu nowego BMW Serii 4 nie cichną wśród fanów marki od wielu miesięcy, zwłaszcza po wycieku kolejnych zdjęć szpiegowskich. Teraz przyszedł czas na oficjalną prezentację wersji ... Półtora roku po premierze siódmej ...

tydzień temu

Używane BMW Z4 E85/E86 [awarie i problemy]

... Na rynku aut używanych królują przede wszystkim roadstery japońskiej i niemieckiej produkcji. Tym razem skupimy się na samochodzie z tej drugiej grupy, czyli na BMW Z4 E85/E86. Na co zwrócić uwagę przed jego zakupem? Czego należy się obawiać? ...

dawno temu

Oto nowe BMW Serii 4. Plotki dotyczące grilla potwierdzone

... W końcu oficjalnie możemy zobaczyć gigantyczne nerki nowego BMW serii 4. O ile wygląd nadwozia może być zaskakujący, zaprezentowane coupe powiela rozwiązania znane już chociażby z Serii 3. ... Jaki jest nowy front BMW Serii 4, każdy widzi. ...

wczoraj

BMW X1 xDrive25e już w salonach. Polskie ceny hybrydy plug-in

... BMW kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy, starając się, aby każdy z modeli miał również swój odpowiednik w postaci hybrydy plug-in. Do tego grona dołącza właśnie najnowsze wcielenie SUV-a X1 w wersji xDrive25e. ... Pod maską BMW X1 ...

2 tygodnie temu

BMW X2 xDrive25e dołącza do grona hybryd typu plug-in

... Kolejny model BMW dostał hybrydowy napęd typu plug-in. Mowa o X2 xDrive25e, który wraz z X1 xDrive25e będzie reprezentował grono małych bawarskich crossoverów z wtyczką. Auto ma trafić do salonów na przełomie roku 2020 i 2021. ... bagażnik, ...

tydzień temu

BMW Z4 z oficjalnymi cenami. Jest nieźle... na pierwszy rzut oka.

... Nowe BMW Z4 już niedługo pojawi się w salonach marki, a polski importer podzielił się cenami. Najtańsze egzemplarze można kupić za 178 100 zł, najdroższe, wchodzące w wyższy poziom akcyzy, wyniosą nas minimum 295 000 zł. ... BMW Z4 nie jest ...

dawno temu

BMW Z4 już oficjalnie. Producent skrywa jeszcze kilka faktów

... BMW w końcu oficjalnie zaprezentowało model Z4. Premiera jest ważna nie tylko z racji wniesienia powiewu świeżości do segmentu roadsterów – Z4 było projektowane razem z Toyotą Suprą. Choć marki mają różne podejście do auta sportowego, premiera ...

dawno temu

Coś nowego i starego – G-Power Z4 3.0i SK Plus (2010)

... Co prawda BMW Z4 generacji E85 nie jest już produkowane od jakiegoś czasu, ale G-Power nie zapomina o właścicielach tego właśnie auta. ... Co prawda BMW Z4 generacji E85 nie jest już produkowane od jakiegoś czasu, ale G-Power nie zapomina o ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie