BMW X5 E70

Generacja
BMW X5 E70

BMW X5 serii E70 to pojazd sportowo-użytkowy, który w listopadzie 2008 roku zastąpił dotychczasową linię X5 - E53. Samochód pod względem charakteru się nie zmienił - to nadal potężny, elegancki i zadziorny zarazem SUV. Został jednak nakreślony za pomocą łagodniejszych linii, ma też więcej krągłości od poprzednika. Powiększono lampy przednie i tylne oraz grill, a także nieznacznie zmieniono kształt linii bocznej. Pod karoserią i we wnętrzu kryje się kompletnie nowa konstrukcja, bliźniacza z modelem X6, który w zasadzie różni się wyłącznie przemodelowanym nadwoziem.

X5 E70 urosło i obecnie mierzy 4854 mm długości (prawie 17 cm więcej względem E53), 1933 mm szerokości oraz 1776 mm wysokości. Przeznaczone jest do komfortowego przemieszczania się 4 lub 5 osób. Mogą one skorzystać z pojemnego kufra o pojemności 620 l, który w razie potrzeby da się powiększyć do 1750 l, składając oparcia tylnej kanapy. Istnieje także możliwość zamówienia dwóch dodatkowych foteli, chowanych w podłodze bagażnika. Dzięki nim X5 E70 staje się autem siedmioosobowym.

We wnętrzu prawdziwa rewolucja. Samochód zyskał wiele estetycznych linii i załamań deski rozdzielczej, a jakość i spasowanie materiałów to prawdziwy majstersztyk. Nie dziwią połacie skóry w każdym zakątku deski rozdzielczej oraz prawdziwe szlachetne drewno czy aluminium. Przeniesiono drążek zmiany biegów z tunelu środkowego za kierownicę. Lista wyposażenia zawiera pozycje, których próżno szukać nawet w zdecydowanej większości limuzyn: dwu- lub czterostrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, panoramiczny dach, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu, klimatyzowania oraz podgrzewania, systemy Night Vision, iDrive, Head-Up Display oraz dbające o bezpieczeństwo jazdy (m.in. ABS, DTC, ESP), tempomat, 10 poduszek powietrznych, asystenta świateł mijania i drogowych, podgrzewaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, czujniki parkowania z kamerą cofania, system bezkluczykowy, regulowane zawieszenie z zabezpieczeniem przeciw dachowaniu, zaawansowany sprzęt audio czy nawet odtwarzacz DVD z monitorami w zagłówkach przednich siedzeń.

Do napędu BMW X5 E70 służy 5 jednostek benzynowych oraz 5 diesli. Pierwszą grupę otwiera model 3.0si (od 2008 roku zwany xDrive30i) o mocy 272 KM. Nieco wyżej w gamie stoi oferowany od 2011 roku motor xDrive35i generujący 306 KM oraz xDrive48i (niegdyś 4,8i) z 355 KM pod maską. Kolejne to xDrive50i (V8 Twin Turbo i 408 KM) oraz bardzo pożądany X5 M, przygotowany przez inżynierów z działu sportu M GmbH. Auto rozwijające 555 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego rozpędza się do 100 km/h w niesamowite 4,7 s oraz osiąga 275 km/h. Pojazd oprócz mocnego silnika zyskał również bardziej agresywną stylistykę, wydajniejszy układ hamulcowy oraz zmienione zawieszenie i układ kierowniczy. Wśród jednostek wysokoprężnych znajduje się 3,0d, która gwarantuje 235 KM (od 2008 zwana xDrive30d, po dwóch latach wzmocniona do 245 KM) i spalanie rzędu 8,2 l oleju napędowego na 100 km. Model xDrive35d BluePerformance rozwija 269 KM, a edycja xDrive35d (niegdyś 3,0sd) 286 KM. Na szczycie aut wysokoprężnych stoi odmiana xDrive40d, generująca 306 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We wszystkich X5 E70 napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pomocą 6-biegowego automatu lub 8-stopniowej sekwencyjnej przekładni, seryjnie montowanej w modelach xDrive50i oraz xDrive35i.

4.89
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW X5
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje BMW X5 E70

Inne generacje BMW X5

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (5)

BMW X5 E70: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

BMW odświeżyło BMW X3 i X4. To nieco więcej niż kosmetyka

... Nowy przód, zmienione oświetlenie i mocno przeprojektowane wnętrze. Po 4 latach od premiery BMW zdecydowało się znacząco odświeżyć swoje SUV-y, upodabniając je do nowszych modeli w gamie. ... BMW nie próżnuje. Oprócz nowej Serii 4 Gran Coupe ...

2 tygodnie temu

BMW dalej "nie umie" w twittera. Znów podłożyli się ekologom

... Niemiecka marka stara się, jak może, by przekonać swoich fanów do elektromobilności. Nie jest to prosta sprawa, o czym kolejny raz przekonał się zespół zarządzający kontem BMW na Twitterze. ... Skojarzenia z BMW są oczywiste – sześciocylindrowe ...

tydzień temu

BMW Serii 4 Gran Coupe ma już polski cennik. Szybko poszło

... Nowe BMW Serii 4 Gran Coupe niebawem wjedzie do polskich salonów. Wiemy jak kształtuje się polska specyfikacja tego modelu i ile trzeba zapłacić za poszczególne wersje. ... Była premiera, jest i cennik. BMW zdecydowanie nie traktuje klientów ...

2 tygodnie temu

Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki

... Widząc na mieście ogromnego SUV-a (pardon, wg BMW - SAV-a) obklejonego znaczkami M, z ogromnymi końcówkami wydechu i o ogólnej aparycji sprawiającej, jakby chciał nas połknąć w całości, można zadać ... , wyposażoną we wszystkie gadżety, o jakich ...

7 miesięcy temu

Używane BMW X5 E70 [awarie i problemy]

... Debiut III generacji BMW X5 już za nami, więc ceny wciąż świeżo wyglądającego poprzednika powinny powoli topnieć. Niestety, jak na niemieckie auto przystało, E70 mocno trzyma wartość. Ile kosztują ... egzemplarze oferowane na polskim rynku? Co ...

dawno temu

Prior Design prezentuje pakiet dla BMW X5 (E70)

... Nowe BMW X5 zostało oficjalnie pokazane w maju 2013 roku. Tuner Prior Design nie zapomniał o właścicielach poprzedniej generacji tego modelu (E70) i przygotował nowy pakiet stylistyczny dla tego właśnie samochodu. ... oraz przestylizowany ...

dawno temu

BMW X5 (E70) XDrive35d - kawał samochodu

... Ostatnio w życiu mam wiele okazji do przeżywania nowych doświadczeń motoryzacyjnych. Miniony weekend przyniósł mi nie lada gratkę - spotkanie trzeciego stopnia z BMW X5 E70, które zawsze wzbudzało ... 231581 Kiedy świat ujrzał pierwsze BMW X5 ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie