BMW X5 E70

Generacja
BMW X5 E70

BMW X5 serii E70 to pojazd sportowo-użytkowy, który w listopadzie 2008 roku zastąpił dotychczasową linię X5 - E53. Samochód pod względem charakteru się nie zmienił - to nadal potężny, elegancki i zadziorny zarazem SUV. Został jednak nakreślony za pomocą łagodniejszych linii, ma też więcej krągłości od poprzednika. Powiększono lampy przednie i tylne oraz grill, a także nieznacznie zmieniono kształt linii bocznej. Pod karoserią i we wnętrzu kryje się kompletnie nowa konstrukcja, bliźniacza z modelem X6, który w zasadzie różni się wyłącznie przemodelowanym nadwoziem.

X5 E70 urosło i obecnie mierzy 4854 mm długości (prawie 17 cm więcej względem E53), 1933 mm szerokości oraz 1776 mm wysokości. Przeznaczone jest do komfortowego przemieszczania się 4 lub 5 osób. Mogą one skorzystać z pojemnego kufra o pojemności 620 l, który w razie potrzeby da się powiększyć do 1750 l, składając oparcia tylnej kanapy. Istnieje także możliwość zamówienia dwóch dodatkowych foteli, chowanych w podłodze bagażnika. Dzięki nim X5 E70 staje się autem siedmioosobowym.

We wnętrzu prawdziwa rewolucja. Samochód zyskał wiele estetycznych linii i załamań deski rozdzielczej, a jakość i spasowanie materiałów to prawdziwy majstersztyk. Nie dziwią połacie skóry w każdym zakątku deski rozdzielczej oraz prawdziwe szlachetne drewno czy aluminium. Przeniesiono drążek zmiany biegów z tunelu środkowego za kierownicę. Lista wyposażenia zawiera pozycje, których próżno szukać nawet w zdecydowanej większości limuzyn: dwu- lub czterostrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, panoramiczny dach, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu, klimatyzowania oraz podgrzewania, systemy Night Vision, iDrive, Head-Up Display oraz dbające o bezpieczeństwo jazdy (m.in. ABS, DTC, ESP), tempomat, 10 poduszek powietrznych, asystenta świateł mijania i drogowych, podgrzewaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, czujniki parkowania z kamerą cofania, system bezkluczykowy, regulowane zawieszenie z zabezpieczeniem przeciw dachowaniu, zaawansowany sprzęt audio czy nawet odtwarzacz DVD z monitorami w zagłówkach przednich siedzeń.

Do napędu BMW X5 E70 służy 5 jednostek benzynowych oraz 5 diesli. Pierwszą grupę otwiera model 3.0si (od 2008 roku zwany xDrive30i) o mocy 272 KM. Nieco wyżej w gamie stoi oferowany od 2011 roku motor xDrive35i generujący 306 KM oraz xDrive48i (niegdyś 4,8i) z 355 KM pod maską. Kolejne to xDrive50i (V8 Twin Turbo i 408 KM) oraz bardzo pożądany X5 M, przygotowany przez inżynierów z działu sportu M GmbH. Auto rozwijające 555 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego rozpędza się do 100 km/h w niesamowite 4,7 s oraz osiąga 275 km/h. Pojazd oprócz mocnego silnika zyskał również bardziej agresywną stylistykę, wydajniejszy układ hamulcowy oraz zmienione zawieszenie i układ kierowniczy. Wśród jednostek wysokoprężnych znajduje się 3,0d, która gwarantuje 235 KM (od 2008 zwana xDrive30d, po dwóch latach wzmocniona do 245 KM) i spalanie rzędu 8,2 l oleju napędowego na 100 km. Model xDrive35d BluePerformance rozwija 269 KM, a edycja xDrive35d (niegdyś 3,0sd) 286 KM. Na szczycie aut wysokoprężnych stoi odmiana xDrive40d, generująca 306 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We wszystkich X5 E70 napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pomocą 6-biegowego automatu lub 8-stopniowej sekwencyjnej przekładni, seryjnie montowanej w modelach xDrive50i oraz xDrive35i.

4.89
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW X5
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje BMW X5 E70

Inne generacje BMW X5

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (5)

BMW X5 E70: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie