#BMW X3

BMW X3

BMW X3 to kompaktowy, luksusowy samochód typu SUV wyprodukowany przez niemiecki koncern BMW. Jest mieszanką konstrukcyjną, w której fachowcy postanowili połączyć najlepsze cechy samochodu sportowego, terenowego oraz użytkowego.

  • Na zdjęciu widzimy BMW X3 M40i. Wersja X3 M40i chowa pod maską turbodoładowany silnik 3.0 R6, generujący moc 360 KM
  • SUV BMW X3 w wersji M40i rozpędza się do setki w przeciągu 4,8 sekundy
  • Najmocniejszy diesel występujący w BMW X3 M40i, to jednostka 3.0 generująca moc 265 KM
  • Panel centralny w BMW X3 xDrive30d xLine
  • BMW X3 w wersji X line to auto bardziej ułagodzone niż inne wersje X3. Objawia się to mniej wulgarnym zderzakiem przednim oraz czarnymi i srebrnymi nakładkami
  • BMW X3 w wersji xDrive30d xLine generuje moc 265 KM, co przekłada się na prędkość maksymalną, wynoszącą 240 km/h
  • BMW X3 xDrive30d xLine profil
[1/7] Na zdjęciu widzimy BMW X3 M40i. Wersja X3 M40i chowa pod maską turbodoładowany silnik 3.0 R6, generujący moc 360 KMŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/bmw/x3/g01/pictures/lj8gda/) użytkownika Porlamfer

BMW X3 – informacje ogólne

Crossover BMW X3 pojawił się w 2003 roku. Jest pierwszym przedstawicielem Sports Activity Vehicle (SAV). BMW X3 to również reprezentant segmentu I premium. Pod względem technologicznym model jest podobny do BMW X5. Natomiast rodzaj płyty podłogowej łączy go z Serią X. Prortotyp BMW X3 zaprojektował Chris Bangle w 2002 roku. Auto otrzymało nagrodę dla najlepszego SUV-a przyznawaną przez kanadyjski plebiscyt na Samochód Roku w 2005 roku.

Konkurencją dla BMW X3 jest Audi Q5, Volvo XC60 oraz Mercedes GLK.

BMW X3 – generacje

I generacja BMW X3, E83, po raz pierwszy pojawiła się na wystawie we Frankfurcie nad Menem w drugiej połowie 2003 roku. W 2006 roku model został poddany liftingowi, natomiast w 2010 roku zastąpiła go druga generacja. Lifting polegał na dołączaniu do silników diesla filtrów cząsteczek stałych. Natomiast wśród silników pojawił się 3-litrowy diesel oraz turbosprężarki. BMW X3 E83 trafił na rynek europejski, tajlandzki, rosyjski, egipski oraz amerykański. Był produkowany w zakładach firmy Magna Steyr Fahrzeugtechnik AG w Grazu w Austrii.

Na bazie BMW X3 E83 powstała wersja rajdowa, BMW X3 Cross Country, która po raz pierwszy pojawiła się na rajdzie Dakkar w 2006 roku.

II generacja BMW X3 jest oznaczana symbolem F25. Pojawiła się na rynku w 2010 roku. Auto zostało wyposażone w silnik o mocy 190 koni mechanicznych. Po liftingu samochodu w 2014 roku na przednich lusterkach pojawiły się kierunkowskazy, a przyciski blokujące drzwi są zlokalizowane przy klamkach przednich drzwi. W porównaniu do I generacji BMW X3 F25 ma mniej opływowy kształt.

BMW X3 – jednostki napędowe

Maksymalna moc BMW X3 może wynosić od 143 do 360 koni mechanicznych, co oznacza, że samochód może rozwinąć maksymalną prędkość do 250 km/h.

Rzędowy silnik BMW X3 ma od 4 do 6 cylindrów. Samochód może jeździć na diesel lub benzynę.

BMW X3 może mieć napęd cztery koła, napęd tylny bądź stały napęd na cztery koła.

BMW X3 – opinie

BMW X3 to duże, wygodne, a zarazem eleganckie 5-drzwiowe auto z pojemnym bagażnikiem (od 1560 do 1600 litrów). Zarówno modele z salonu, jak i modele z wtórnego obiegu cieszą się popularnością wśród klientów, choć główną wadą BMW X3 jest jego cena, która waha się od 100 000 do 300 000 złotych oraz ogólne koszty utrzymania pojazdu. Natomiast najmocniejszymi stronami modelu jest silnik, układ jezdny oraz skrzynia biegów.