Audi A3 8V

Generacja
Audi A3 8V
Audi A3 8V - test i recenzja

Na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku firma Audi zaprezentowała trzecią generację swojego kompaktowego modelu zwanego A3. Oznaczenie wewnętrzne nowego samochodu to 8V.
A3 8V podąża ścieżką stylistyczną wyznaczoną przez większe i nieco starsze modele Audi. Od wielu lat cechą charakterystyczną prawie wszystkich Audi jest duża atrapa chłodnicy, która może kojarzyć się z przedwojennymi wyścigowymi Auto Unionami. Zresztą producent z Ingolstadt bardzo chętnie odwołuje się do historii związanych z tymi samochodami także w innych swoich modelach.

Z kolei w ostatnich generacjach samochodów Audi przyjęło politykę zwężania i wysmuklania przednich i tylnych reflektorów. Klosze przednich świateł mają charakterystyczne wygięcie (uskok) w swojej dolnej części. Standardem w nowej A-trójce są światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED. Z tyłu A3 wygląda na auto większe od poprzednika m.in. dlatego, że styliści również tam zwęzili lampy zespolone. Z boku wóz mocno przypomina swojego poprzednika, który mimo 9-letniej obecności na rynku wcale się aż tak bardzo nie postarzał.

Podobnie jak starsze A3 wersja 8V dostępna jest z nadwoziem hatchback w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. W tej drugiej wytwórca dodaje do nazwy wozu dopisek „Sportback”. Sportback ma nieco większy bagażnik niż odmiana podstawowa i z zewnątrz trochę przypomina klasyczne kombi, którym nie jest.

Nowe A3 nieco urosło w stosunku do poprzednika na zewnątrz, większą różnicę czuć jednak w środku. Za większą ilość przestrzeni dla kierowcy i pasażerów odpowiada między innymi powiększony o ponad 30 mm rozstaw osi. Płyta podłogowa zastosowana w kompakcie spod znaku czterech pierścieni została potem użyta w Volkswagenie Golfie VII i Seacie Leónie.

Powiększyła się też przestrzeń bagażowa. Wzrost co prawda nie jest wielki, bo 10-20-litrowy, ale jednak jest. Oczywiście w wersjach z napędem na obie osie pojemność bagażników jest nieco mniejsza niż normalnie. Największy kufer będzie miała jednak wersja sedan, którą Audi zaprezentowało w Nowym Jorku. To auto pomieści 425 l bagażu.

W porównaniu z poprzednikiem producent poprawił jakość wykonania wnętrza i wzbogacił wyposażenie seryjne samochodu. Standardem są czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, a także układy ABS, ASR i ESP oraz elektrycznie sterowane przednie szyby, manualna klimatyzacja i elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne. W tańszych odmianach za dopłatą, a w droższych seryjnie lub za dopłatą Audi proponuje montaż adaptacyjnych reflektorów przednich, kamery cofania, układu wspomagającego parkowanie, czujników parkowania, nawigacji czy sportowego zawieszenia.

Od początku produkcji (maj 2012) Audi A3 oferowane jest z 1,4-litrowym i większym o 0,4 l silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszy z nich osiąga moc 122 KM, a drugi 180 KM. Na początku tego roku paleta powiększyła się też o wzmocnioną 140-konną odmianę motoru 1,4-litrowego oraz silnik 1,2-litrowy o mocy 105 KM.

Gama turbodiesli obejmuje dwie jednostki: 1,6- oraz 2-litrową. Mniejsza ma moc 105 KM i moment obrotowy 250 Nm, a większa jest o 45 KM i 70 Nm mocniejsza. Wkrótce do produkcji trafi 184-konna odmiana 2-litrowego silnika.

Standardem jest napęd na przednią oś, jednak motory 1.8 TFSI i 2.0 TDI (150 KM) mogą przekazywać moc na wszystkie koła – układ zwany przez Audi quattro. Podstawową skrzynią biegów jest 6-biegowa przekładnia manualna, jednak (z pominięciem 140-konnej odmiany 1.4 TFSI oraz 184-konnego 2.0 TDI) klient może nabyć przekładnię dwusprzęgłową. W przypadku aut z napędem na przednie koła zautomatyzowane skrzynie mają po siedem przełożeń, a w wozach z napędem quattro skrzynki są 6-biegowe.

Najbardziej sportowymi osiągami cechuje się Audi S3, pod którego maską znajduje się 2-litrowy motor turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. 300-konna konstrukcja rozpędza samochód do 100 km/h w zaledwie 5-5,5 s (w zależności od skrzyni) i pozwala osiągnąć 250 km/h. Do wyboru są 6-biegowa skrzynka ręczna i dwusprzęgłowa przekładnia o sześciu biegach.

4.84
Ocena na postawie 24 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi A3
Produkcja od2012
Produkcja do2016

Wybrane wersje Audi A3 8V

Inne generacje Audi A3

Inne modele Audi

Audi A3 8V: newsy, testy i recenzje

Audi A3 Cabriolet może nie doczekać się następcy

... Kiedyś niemalże każdy kompakt miał swój otwarty odpowiednik. Dziś na polu walki zostały głównie marki premium, a i to niebawem może się zmienić. Przykładem jest Audi, które podobno nie planuje następcy modelu A3 Cabriolet. ... Mazdy MX-5 lub ...

6 miesięcy temu

Audi RS 5 Sportback – czego bało się Audi?

... produkcyjnego A5. Mam podejrzenia, czemu Audi nie spieszyło się z debiutem tego wariantu. Paradoksalnie może on być kluczem do jego sukcesu. ... ^^^W ciągu ostatniego ćwierćwiecza Audi dało światu mnogość bardzo szybkich, zaawansowanych ...

wczoraj

Używane Audi A3 (8V) w pigułce. Nowoczesny kompakt prawie bez wad

... Audi A3 trzeciej generacji wciąż można kupić w salonie, ale historia tego modelu zaczęła się w 2012 roku, więc pewne informacje na jego temat są już dostępne, a użytkownicy ponarzekali na to, co im się nie podoba. Przyjrzyjmy się modelowi do ...

dawno temu

Audi SQ7 ABT spodoba się fanom mocnych diesli

... Wcześniej Volkswagen Touareg, a teraz Audi SQ7 z tym samym dieslem pod maską. Uznany tuner na koniec roku upodobał sobie niemieckie SUV-y z potężnym silnikiem wysokoprężnym, co zdecydowanie nas cieszy. Chętnych na prezentowane modyfikacje z ...

miesiąc temu

ABT RS6-R - tuner szykuje ostrzejszą interpretację Audi

... Choć Audi RS6 dopiero co ujrzało światło dzienne, niemiecki tuner ABT już zapowiada jego ostrzejszą wersję – RS6-R. Po szkicach można się domyśleć, że auto będzie miało zdecydowanie dzikszą naturę niż seryjny model. ... ABT słynie z tuningu aut ...

2 miesiące temu

Test Audi A8 55 TFSI: oaza spokoju na czterech kołach

... bezpieczeństwa, widzi w podczerwieni i potrafi podnieść bok o 8 cm by zmniejszyć skutki kolizji. Audi A8 może nie porywa pod względem stylistyki, ale technologicznie dalej robi wrażenie. ... 1938 Audi A8 55 TFSI - test, opinia ^^^Taki zestaw ...

miesiąc temu

Audi wyprodukowało 3 mln egzemplarzy modelu A3

... Audi pochwaliło się, że z linii produkcyjnej fabryki w Ingolstadt zjechał trzymilionowy egzemplarz modelu A3. Niemiecki producent wykorzystał tę okazję, aby podzielić się szczegółami dotyczącymi produkcji modelu A3. ... produkcji modelu A3. ...

dawno temu

Nowe Audi A3 w wersji cabrio?

... W tym tygodniu możemy się spodziewać oficjalnych informacji o Audi A3 Cabrio. Jednak, jak zwykle nie udało się producentowi ukryć nowego modelu Audi A3 w wersji Cabrio i pierwsze zdjęcia możemy zobaczyć już w internecie.` ... W tym tygodniu ...

dawno temu

Nowe wersje Audi A3 na horyzoncie

... Audi planuje poszerzyć swoją ofertę modelu A3. Mówi się o dwóch nowych wersjach, które już niebawem dołączą do rodziny A3. Będzie to kompaktowy pojazd klasy MPV oraz hybrydowa odmiana A3 Sportback e-tron. ... Audi planuje poszerzyć swoją ofertę ...

dawno temu

Audi R8 z tylnym napędem. Pragnienia purystów zostały spełnione

... Audi zapowiedziało, że na początku 2020 roku wprowadzi do sprzedaży tylnonapędowe R8. Kolejną nowością będzie odświeżone wyścigowe Audi R8 LMS GT4 przeznaczone dla prywatnych zespołów. Oba będą napędzane przez wolnossące, 5,2-litrowe V10. ... ...

3 miesiące temu

2014 Audi A3 Cabriolet zmierza do Frankfurtu

... Na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, czyli już za kilka dni, Audi zaprezentuje oficjalnie nowe A3 z nadwoziem typu kabriolet. Audi A3 Cabriolet powinno trafić do polskich salonów niemieckiego producenta na początku przyszłego ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie