Audi 80 8C/B4

Generacja
Audi 80 8C/B4

Audi 80 B4 to samochód osobowy należący do segmentu D, produkowany przez Audi AG w latach 1991 – 2000.

Audi 80 B4 – ogólne informacje

Audi 80 B4 (typ 8C) po raz pierwszy zaprezentowano w sierpniu 1991 roku. Auto bazowało na zmodyfikowanej platformie Audi 80 B3. Pojazd charakteryzował się scaloną z grillem maską silnika. W porównaniu do poprzedniej generacji zmieniono zderzaki i błotniki. Wprowadzono koła 15'' a do wnętrza materiały lepszej jakości. Zwiększono o 7 cm rozstaw osi. Pozostawiono te same elementy układu hamulcowego i przedniego zawieszenia. Z kolei tył samochodu wzmocniono poprzez podłużnice sięgające do pasa tylnego. Umożliwiło to także umieszczenie zbiornika z paliwem pod podłogą bagażnika. Z czasem powstała wersja Avant Audi 80 B4, zastosowano także składane oparcie tylnej kanapy. Pojawiła się także wersja Kabriolet. W 1994 roku wstrzymano produkcję Audi 80 B4 w wersji sedan. Modele coupe i avant były produkowane do 1996 roku.

Audi 80 B4 na rynku północnoamerykańskim charakteryzowało się bogatym wyposażeniem podstawowym, które obejmowało klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, tempomat i elektrycznie sterowane, skórzane fotele. Samochód nosił tu nazwę Audi 90 B4 i oferowany był z silnikiem 2.8 E, który można było połączyć z napędem quattro. Rynek północnoamerykański nie oferował Audi 80 B4 w wersji avant.

W 1994 roku pojawiło się Audi 80 Competition Quattro wyposażone w silnik 2.0 16V i napęd na obie osie. Auto występowało wyłącznie w wersji sedan. Zderzak Audi 80 Competition Quattro posiadał zespolone reflektory, aluminiową lotkę na tylnej klapie, 16-calowe alufelgi oraz charakterystyczny tylny zderzak. Nadwozie dostępne było zaledwie w trzech kolorach: czerwonym, czarnym perłowym i srebrnym. Samochód tej wersji oferował dwie wersje wyposażenia: elektryczny szyberdach, radioodtwarzacz Audi Gamma i regulowany fotel kierowcy lub klimatyzacja i elektrycznie sterowane lusterka i szyby.

W 1993 roku pojawiły się wersje Audi 80 z nadwoziami sedan i avant. Były one podobne do powstałego dwa lata wcześniej modelu S2 coupe. Pojazd posiadał silnik o pojemności 2.2 l doładowany przez turbosprężarkę. Pozwolił on na zdobywanie większych osiągów. Wersja ta charakteryzowała się napędem quattro oraz sześciobiegową skrzynią.

Podczas salonu samochodowego w Genewie w 1994 roku zaprezentowano nową edycję Audi 80 B4 – model RS2. Pojazd został wyposażony w silnik 2.2 l o mocy 315 KM i maksymalnym momencie obrotowym 410 Nm. Ponadto auto posiadało skrzynię biegów marki ZF oraz napęd na obie osie quattro. Układ hamulcowy oraz 17-calowe felgi pochodziły z Porsche 968.

Dane techniczne Audi 80 B4

Audi 80 B4 dostępne było w kilku wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi, dwudrzwiowe coupe oraz dwudrzwiowy kabriolet. Auto posiadało pięciobiegową skrzynię manualną lub czterobiegową skrzynię automatyczną.

Audi 80 B4 wyposażone było w silnik benzynowy lub silnik wysokoprężny. Silniki benzynowe posiadały pojemność od 1595 do 2771 cm3 oraz moc od 71 do 316 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 120 – 410 Nm, a prędkość 165 – 262 km/h. Silniki diesel charakteryzowały się pojemnością 1896 cm3 oraz mocą 75 – 90 KM. Maksymalny moment obrotowy to 140 – 182 Nm, natomiast prędkość 162 – 171 km/h.

Wymiary Audi 80 B4 to 4482 mm długości, 1695 mm szerokości i 1408 mm wysokości. Pojemność bagażnika Audi 80 B4 to 430 / 712 l w wersji sedan i 370 / 650 l w wersji avant.

Audi 80 B4 – opinie

Według użytkowników Audi 80 B4 posiada słabe niektóre elementy zawieszenia takie, jak łączniki stabilizatorów, poduszki amortyzatorów i silnika, sworznie wahaczy, czy łożyska kolumn resorujących. Kolejnym minusem Audi 80 B4 jest korozja, która atakuje głównie układ wydechowy i łączenie elementów zawieszenia do karoserii. Ponadto obserwuje się częste uszkodzenia układu chłodniczego i wycieki oleju z silnika, skrzyni biegów i turbosprężarki. Mankamentem są niektóre zawodzące elementy osprzętu silnika: przepustnica, mechaniczny wtrysk, rozrusznik, cewki zapłonowe, alternator, komputer sterujący wtryskiem. Do ubytków można zaliczyć także brak podświetlenia przycisków konsoli centralnej, trudności z otwieraniem elektrycznie podnoszonych szyb i zacinanie się centralnego zamka.

Wśród zalet Audi 80 B4 należy wskazać dobrze zabezpieczone przed korozją nadwozie, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. Atutem Audi 80 B4 jest łatwy dostęp do tanich zamienników oraz niewielkie koszty napraw. Na pochwałę zasługuje ciekawa oferta zawierająca solidne jednostki napędowe. Plusem jest obniżone zawieszenie, które sprawia, że samochód dobrze trzyma się drogi.

3.99
Ocena na postawie 153 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi 80
Produkcja od1991
Produkcja do2000

Wybrane wersje Audi 80 8C/B4

Inne generacje Audi 80

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (135)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Audi 80 8C/B4: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie