Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Audi 80 8C/B4

Generacja
Audi 80 8C/B4

Audi 80 B4 to samochód osobowy należący do segmentu D, produkowany przez Audi AG w latach 1991 – 2000.

Audi 80 B4 – ogólne informacje

Audi 80 B4 (typ 8C) po raz pierwszy zaprezentowano w sierpniu 1991 roku. Auto bazowało na zmodyfikowanej platformie Audi 80 B3. Pojazd charakteryzował się scaloną z grillem maską silnika. W porównaniu do poprzedniej generacji zmieniono zderzaki i błotniki. Wprowadzono koła 15'' a do wnętrza materiały lepszej jakości. Zwiększono o 7 cm rozstaw osi. Pozostawiono te same elementy układu hamulcowego i przedniego zawieszenia. Z kolei tył samochodu wzmocniono poprzez podłużnice sięgające do pasa tylnego. Umożliwiło to także umieszczenie zbiornika z paliwem pod podłogą bagażnika. Z czasem powstała wersja Avant Audi 80 B4, zastosowano także składane oparcie tylnej kanapy. Pojawiła się także wersja Kabriolet. W 1994 roku wstrzymano produkcję Audi 80 B4 w wersji sedan. Modele coupe i avant były produkowane do 1996 roku.

Audi 80 B4 na rynku północnoamerykańskim charakteryzowało się bogatym wyposażeniem podstawowym, które obejmowało klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, tempomat i elektrycznie sterowane, skórzane fotele. Samochód nosił tu nazwę Audi 90 B4 i oferowany był z silnikiem 2.8 E, który można było połączyć z napędem quattro. Rynek północnoamerykański nie oferował Audi 80 B4 w wersji avant.

W 1994 roku pojawiło się Audi 80 Competition Quattro wyposażone w silnik 2.0 16V i napęd na obie osie. Auto występowało wyłącznie w wersji sedan. Zderzak Audi 80 Competition Quattro posiadał zespolone reflektory, aluminiową lotkę na tylnej klapie, 16-calowe alufelgi oraz charakterystyczny tylny zderzak. Nadwozie dostępne było zaledwie w trzech kolorach: czerwonym, czarnym perłowym i srebrnym. Samochód tej wersji oferował dwie wersje wyposażenia: elektryczny szyberdach, radioodtwarzacz Audi Gamma i regulowany fotel kierowcy lub klimatyzacja i elektrycznie sterowane lusterka i szyby.

W 1993 roku pojawiły się wersje Audi 80 z nadwoziami sedan i avant. Były one podobne do powstałego dwa lata wcześniej modelu S2 coupe. Pojazd posiadał silnik o pojemności 2.2 l doładowany przez turbosprężarkę. Pozwolił on na zdobywanie większych osiągów. Wersja ta charakteryzowała się napędem quattro oraz sześciobiegową skrzynią.

Podczas salonu samochodowego w Genewie w 1994 roku zaprezentowano nową edycję Audi 80 B4 – model RS2. Pojazd został wyposażony w silnik 2.2 l o mocy 315 KM i maksymalnym momencie obrotowym 410 Nm. Ponadto auto posiadało skrzynię biegów marki ZF oraz napęd na obie osie quattro. Układ hamulcowy oraz 17-calowe felgi pochodziły z Porsche 968.

Dane techniczne Audi 80 B4

Audi 80 B4 dostępne było w kilku wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi, dwudrzwiowe coupe oraz dwudrzwiowy kabriolet. Auto posiadało pięciobiegową skrzynię manualną lub czterobiegową skrzynię automatyczną.

Audi 80 B4 wyposażone było w silnik benzynowy lub silnik wysokoprężny. Silniki benzynowe posiadały pojemność od 1595 do 2771 cm3 oraz moc od 71 do 316 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 120 – 410 Nm, a prędkość 165 – 262 km/h. Silniki diesel charakteryzowały się pojemnością 1896 cm3 oraz mocą 75 – 90 KM. Maksymalny moment obrotowy to 140 – 182 Nm, natomiast prędkość 162 – 171 km/h.

Wymiary Audi 80 B4 to 4482 mm długości, 1695 mm szerokości i 1408 mm wysokości. Pojemność bagażnika Audi 80 B4 to 430 / 712 l w wersji sedan i 370 / 650 l w wersji avant.

Audi 80 B4 – opinie

Według użytkowników Audi 80 B4 posiada słabe niektóre elementy zawieszenia takie, jak łączniki stabilizatorów, poduszki amortyzatorów i silnika, sworznie wahaczy, czy łożyska kolumn resorujących. Kolejnym minusem Audi 80 B4 jest korozja, która atakuje głównie układ wydechowy i łączenie elementów zawieszenia do karoserii. Ponadto obserwuje się częste uszkodzenia układu chłodniczego i wycieki oleju z silnika, skrzyni biegów i turbosprężarki. Mankamentem są niektóre zawodzące elementy osprzętu silnika: przepustnica, mechaniczny wtrysk, rozrusznik, cewki zapłonowe, alternator, komputer sterujący wtryskiem. Do ubytków można zaliczyć także brak podświetlenia przycisków konsoli centralnej, trudności z otwieraniem elektrycznie podnoszonych szyb i zacinanie się centralnego zamka.

Wśród zalet Audi 80 B4 należy wskazać dobrze zabezpieczone przed korozją nadwozie, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. Atutem Audi 80 B4 jest łatwy dostęp do tanich zamienników oraz niewielkie koszty napraw. Na pochwałę zasługuje ciekawa oferta zawierająca solidne jednostki napędowe. Plusem jest obniżone zawieszenie, które sprawia, że samochód dobrze trzyma się drogi.

3.99
Ocena na postawie 153 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi 80
Produkcja od1991
Produkcja do2000

Wybrane wersje Audi 80 8C/B4

Inne generacje Audi 80

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (135)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Audi 80 8C/B4: newsy, testy i recenzje

Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

... Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. ...

2 tygodnie temu

Tadeusz Jelec o pierwszym elektrycznym aucie polskiej produkcji

Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera

... Audi RS6 to samochód, który - jako jeden z pierwszych - połączył kompletnie dwa różne bieguny motoryzacji. Piekielną moc i sportowy charakter z rodzinnym nadwoziem kombi. Czym wyróżnia się najnowsze wcielenie? ... . Dalej mamy nakładki progowe, ...

2 tygodnie temu

Audi Q5 po faceliftingu. Nowy wygląd i miękkie hybrydy

... Audi odświeżyło kolejny z modeli. To popularny SUV Q5, który wzorem rodzeństwa dostał przeprojektowany przód, zaktualizowane multimedia i nowocześniejszy napęd, w standardzie wykorzystujący system miękkiej hybrydy. ... Audi sukcesywnie odświeża ...

miesiąc temu

Nowe Audi A3 Sportback i Limousine: cyfrowa era w klasie premium

... Produkowany od 24 lat model Audi A3 doczekał się czwartej już generacji, która właśnie debiutuje na naszym rynku. Samochód uważany za prekursora segmentu kompaktowych pojazdów klasy premium zyskał ... segmentu premium w roku 2020 zyskał zupełnie ...

3 tygodnie temu

Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego

... Przedstawiamy wam samochód, który dziś można uznać za youngtimera, a wciąż jest wysoko ceniony na rynku wtórnym ze względu na ponadprzeciętną trwałość i wyjątkowo niskie koszty eksploatacji. Audi 80 to ideał dla mało zamożnych rodzin, ...

dawno temu

Audi 80 B3/B4 [awarie i problemy]

... Na początku lat 90. Audi 80 było dobrem luksusowym, o którym większość Polaków mogła tylko pomarzyć. Samochód można było oglądać raczej na szklanym ekranie (m.in. w serialu "Czterdziestolatek - dwadzieścia lat później") niż na naszych drogach. ...

dawno temu

Nowe Audi A3 Sedan oficjalnie. Jest większe i lepiej wyposażone

... Po hatchbacku przyszedł czas na sedana. Audi pochwaliło się trójbryłowym wydaniem modelu A3. Auto prezentuje się równie dobrze i proporcjonalnie co poprzednik, a przy tym jest przestronniejsze i lepiej wyposażone. BMW Serii 1 i Mercedes Klasy A ...

4 miesiące temu

Używane Audi Q5 (8R) w pigułce. Porządny SUV nie tylko na szosę

... Poszukując SUV-a z napędem na cztery koła z reguły staramy się znaleźć jakiś złoty środek pomiędzy jazdą asfaltową a terenową. Jedną z ciekawszych, nowoczesnych propozycji staje się wtedy Audi Q5, choć nie każdy może mieć tego świadomość. ... w ...

2 miesiące temu

Krótka lekcja elektromobilności: audi e-tronem przez Alpy

... Jeszcze zanim epidemia opanowała Europę, wybrałem się na wyprawę przez Alpy w audi e-tronie. Śnieg, autobahny i kompletnie inna infrastruktura, pokazują auto elektryczne w trochę innym kontekście ... już pieśń przeszłości. W Niemczech stacje ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie