Efini MS-9

Model
Efini MS-9 Zobacz 2 zdjęcia

Efini MS-9 jest samochodem osobowym należącym do segmentu E (wyższa-średnia klasa) produkowanym w latach 1991 – 1994. Auto stworzył japoński koncern Mazda, a za jej design odpowiadali projektanci Dori Regev i Shunji Tanaka. MS-9 był bliźniaczym projektem Mazdy Sentia z lepszym wyposażeniem i jednym z flagowych modeli Efini - submarki Mazdy, w której znalazły się auta producenta o zwiększonym standardzie. Do najbardziej znanych należy m.in. Efini MS-8, Efini RX-7 czy Efini MPV (minivan).

Efini MS-9 – dane techniczne

W przypadku Efini MS-9 wykorzystano tylko jeden, za to niezwykle mocny silnik V6 o pojemności aż 3 litrów i mocy 193 KM, obsługiwanym przez 4-biegową automatyczną przekładnię. Jednak to, co przyciągało największą uwagę na premierze auta to rozłożenie podzespołów. Silnik został umieszczony nad przednią osią, podczas gdy zbiornik paliwa znajduje się nad tylną. Taki układ (wdrożenie instalacji silnika za tylną osią) przypominał rozwiązania z modeli Mazdy wyposażonych w silnik obrotowy (tzw. silnik Wankla) np. Mazda RX-7. Napęd został przełożony na tylną oś, co często można spotkać w większych autach z potężnymi silnikami. Takie zastosowanie pozwala na lepszą kontrolę samochodu podczas trudnych warunków na drodze oraz zapewnia lepsze rozłożenie masy, co z kolei zwiększa możliwość przenoszenia dużych wartości momentu obrotowego. Niestety ten rodzaj napędu wymaga od kierowcy większego doświadczenia i umiejętności oraz przekłada się na zwiększone koszty produkcji pojazdu.

Efini MS-9 – wyposażenie

Efini MS-9 w standardowym wyposażeniu posiadało to, co Mazda Sentia miała w dodatkowej wersji. Wnętrze nosiło znamiona luksusu, szczególnie wykończenie tapicerki, które wykonano z wysokiej jakości drewna. Zegary zostały zaprojektowane niczym w aucie sportowym – duże i wyraźne pozwalały na komfortową jazdę podczas pokonywania tras ze znaczną prędkością nawet w nocy. Poza tym Efini MS-9 wyposażono w automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka, radio FM, nawigację, system ABS, kontrolę trakcji (TCS), alufelgi, centralny zamek, przeprojektowane światła przeciwmgielne i dwie poduszki powietrzne. Dodatkowo Efini MS-9 można było wyposażyć w skórzane fotele i spoiler.

Efini MS-9 - rozmiary

Efini MS-9 miało podobne wymiary do Mazdy Sentii, różniąc się głównie szerokością konstrukcji. Miało to duże znaczenie w Japonii, gdzie użytkownicy płacą podatek w zależności od rozmiaru auta. Efini MS-9 miał prawie 5 metrów długości (4925 mm), powiększona szerokość względem Sentii miała 1795 mm, a wysokość wynosiła 1380 mm. Rozstaw osi Efini MS-9 podobnie jak szerokość był nieco większy i wynosił 2850 mm. Przy takim rozłożeniu wymiarów masa całkowita Efini MS-9 wynosiła od 1590 kg do 1640 kg w zależności od przewożonego ładunku, a zbiornik paliwa mieścił 70 litrów.

Efini MS-9 – osiągi/spalanie

Zastosowanie w napędzie mocy równej 193 KM sprawiło, że Efini MS-9 rozwijała aż 201 km/h prędkości maksymalnej, co w jej segmencie było rzadkością. Przyspieszenie również znajdowało się na wysokim poziomie, dla przykładu osiągnięcie setki zajmowało Efini MS-9 tylko ok. 11 sekund. To wszystko miało wpływ na spalanie, które nie należało do najniższych, ale i tak wypadało nieźle na tle konkurencji. W przypadku jazdy miejskiej Efini MS-9 spalał ok. 15 l/100 km, co w jeździe za miastem zmniejszało się do ok. 10 l/100 km.

4.91
Ocena na postawie 49 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaEfini
TypSamochód osobowy
SegmentE

Inne modele Efini

E - Inne modele

Efini MS-9: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie