Westfield Megabusa

Model
Westfield Megabusa Zobacz 2 zdjęcia

Westfield Megabusa jest sportowym autem produkowanym do dzisiaj od 2000 roku przez angielski koncern Westfield Sportcars, który specjalizuje się w sportowych modelach. Westfield Megabusa wyróżnia przede wszystkim silnik, który przeniesiony został z uznanego za najszybszy motocykl na świecie Suzuki Hayabusa. Za jego największą konkurencję uważa się modele Lotus 340R i Caterham R500.

Westfield Megabusa - historia

Główny koncept Westfield Megabusa został zainspirowany modelem Lotus Seven, sportowym autem produkowanym również przez brytyjską markę Lotus. Konstruktorzy z Westfield chcieli stworzyć auto, w którym priorytetem będzie wyłącznie poczucie prędkości i przyspieszenia. Dlatego Westfield Megabusa posiada oszczędny model konstrukcji, zupełnie inny niż popularne demony prędkości jak np. Lamborghini Murcielago czy choćby słynny Bugatti Veyron (uznany za najszybsze seryjne auto na świecie), które poza oczywistymi osiągami oferują również doznania wizualne, a nawet wysoki komfort podróży. Na koniec warto również dodać, że całość jest niezwykle lekka i jej waga zaczyna się od ok. 440 kg w zależności od wykorzystanych dodatków.

Westfield Megabusa – dane techniczne

Ewenementem w przypadku Westfield Megabusa jest wykorzystanie silnika bezpośrednio przeniesionego z motocykla tym bardziej, jeśli mowa o legendarnym Suzuki Hayabusa, który wyposażony jest w jednostkę napędową o zabójczej pojemności 1300 cm3. Silnik obsługiwany jest przez 6-biegową sekwencyjną (półautomatyczną) skrzynię, co jest powszechnym rozwiązaniem w autach wyścigowych takim marek jak np. Ferrari, Lamborghini czy Maserati. W przypadku takiej skrzyni kierowca manualnie zmienia biegi za pomocą drążka lub łopatek przy kierownicy, ale nie ma potrzeby użycia sprzęgła, które automatycznie obsługiwane jest przez mikroprocesor.

Westfield Megabusa – wyposażenie

Aby doświadczenie sportowej jazdy było jeszcze bardziej intensywne, Westfield Megabusa wyposażono w szereg ulepszeń. Zaczynając od konstrukcji, pomimo braku dachu w Megabusa zastosowano wzmacnianą klatkę, która pokrywa całą przestrzeń, w obrębie której znajduje się kierowca. Ponadto kabina wyposażona jest w dwa wygodne fotele kubełkowe przeznaczone dla kierowcy i jednego pasażera. W fotelach zastosowano wzmacnianie pasy bezpieczeństwa, które zgodnie z rajdowym charakterem chronią pasażera w czterech punktach. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w maksymalnym uproszczeniu, chociaż bardzo solidnie, co pozwala maksymalnie skupić się na doznaniach z jazdy - Westfield Megabusa to w końcu nie auto rodzinne, nie powinna więc dziwić oszczędność dodatków, braku radia itp. Ponadto warto zwrócić uwagę na wyposażenie konstrukcji, która posiada dodatkowe elementy zawieszenia takie jak stabilizatory poprzeczne, które wzmacniają zarówno przednią, jak i tylną oś auta. Jednym z najnowocześniejszych dodatków jest także zasilany elektrycznie ekran, który umieszczono w centralnej części deski rozdzielczej.

Westfield Megabusa – osiągi/spalanie

Zgodnie z przeznaczeniem Westfield Megabusa prezentuje niebywałe osiągi jak na auto dopuszczone do ruchu. Do setki samochód rozpędza się w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi ok. 225 km/h. Z tego powodu oraz względnie małej ilości zabezpieczeń i odkrytym dachu Westfield Megabusa polecany jest kierowcom z długim stażem i wysokimi umiejętnościami.

Westfield Megabusa - cena

Dużym plusem jest fakt, że Westfield Megabusa nie należy do najdroższych samochodów sportowych. Za nowego Megabusa w najtańszej wersji zapłacimy już ok. 20 000 funtów brytyjskich, czyli równowartość ok. 100 000 złotych. Na rynku wtórnym, ceny za używane auto zaczynają się już od ok. 60 000 złotych (13 000 funtów brytyjskich).

4.23
Ocena na postawie 45 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaWestfield
TypSamochód osobowy
SegmentG

Inne modele Westfield

G - Inne modele

Westfield Megabusa: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie