Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Volkswagen Clasico

Model
Volkswagen Clasico Zobacz 2 zdjęcia

Volkswagen Clasico to inna nazwa popularnego Volskwagena Bora – kompaktowej osobówki produkowanej przez niemiecki koncern od 1979 roku. Clasico jest czwartą generacją modelu sprzedawaną na rynku meksykańskim od 2010 roku. Auto powstało, żeby wypełnić niszę ekonomicznych sedanów, które miałyby większe gabaryty i pojemność bagażnika niż flagowe Golfy w wersji hatchback. Za największą konkurencję Volkswagena Clasico uważano modele Audi A4, Forda Focusa, Hondę Civic i Toyotę Corollę.

Volkswagen Clasico - historia

Volkswagen Clasico powstał z dodania pojemnego bagażnika do Volkswagena Golfa w wersji hatchback. W Meksyku czwarta generacja Jetty spodobała się tak bardzo, że krótko po premierze w 2010 roku Volkswagen Clasico został najchętniej kupowanym autem tamtejszego rynku przed Nissanem Tsuru i Chevroletem Chevy. Clasico niczym nie różnił się od swojej europejskiej wersji aż do 2013 roku, kiedy wprowadzono drobne modyfikacje w postaci zwiększenia rozstawu osi i dodania klimatyzacji w podstawowym wyposażeniu. W 2014 roku w mieście Puebla został wyprodukowany ostatni egzemplarz, a na rynku samochód zastąpił nowszy model Volkswagen Vento. Pomimo zakończenia produkcji Volkswagen Clasico wciąż cieszy się niegasnącą popularnością, co widać szczególnie na rynku wtórnym, na którym jest jednym z najczęściej wybieranych.

Volkswagen Clasico – dane techniczne

Volkswagen Clasico wyposażony był w benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 178 KM w podstawowej wersji i drugi napędzany Dieselem o pojemności 1,9 litra i mocy 101 KM. Jednostki obsługiwała 5 i 6-biegowa manualna lub 4,5 i 6-biegowa automatyczna przekładnia. Napęd nałożony został na przednią oś pojazdu, podobnie został umiejscowiony silnik.

Volkswagen Clasico – wyposażenie

Volkswagen Clasico występował w trzech wersjach wyposażenia: GLI, Trendline i Highline. W zależności od wersji auto posiadało system ABS i ESP, dwie lub cztery poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szyb, lusterek, elektrycznie sterowany szyberdach, klimatyzację manualną lub automatyczną, podgrzewane oraz elektrycznie regulowane siedzenia, reflektory ksenonowe, system nawigacji satelitarnej, drewniane wstawki w desce rozdzielczej i skórzane fotele.

Volkswagen Clasico – wymiary

Volskwagen Clasico był długi na 4376 mm (4410 mm w przypadku wersji kombi), szeroki na 1735 mm i posiadał 1446 mm wysokości (2520 mm wersja kombi). Pojemność zbiornika paliwa wynosiła w zależności od wersji 55 do 63 litrów. Rozstaw osi Volkswagena Clasico wynosił 2510 mm (2520 mm kombi), a masa własna pojazdu to 1160 kg.

Volkswagen Clasico – osiągi

Volkswagen Clasico jak na kompaktowy model z segmentu C posiadał niezłe osiągi. Pojazd do setki rozpędzał się w ok. 11 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła ok. 185 km/h. Pozwalało to na swobodne poruszanie się po mieście oraz komfortowe pokonywanie nawet dłuższych tras podmiejskich.

Volkswagen Clasico – międzynarodowe rynki

Volkswagen Clasico produkowany był również na rynki europejskie (pod nazwą Volkswagen Bora), chińskie (pod nazwą Volkswagen City) i kanadyjskie (Volkswagen Jetta).

4.46
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Volkswagen Clasico

Inne modele Volkswagen

C - Inne modele

Volkswagen Clasico: newsy, testy i recenzje

Volkswagen Poznań wstrzyma produkcję. Powodem koronawirus

... Pandemia koronawirusa wpłynęła już na działalność fabryk Fiata w Tychach i Bielsku-Białej oraz zakładu Opla w Gliwicach. Teraz prace wstrzymano także w Volkswagen Poznań. Jako powód takiej decyzji ... Volkswagen podaje przede wszystkim ochronę ...

2 tygodnie temu

Tak wygląda nowy Volkswagen Golf GTI. Więcej dowiemy się w Genewie

... Volkswagen potwierdził datę premiery nowego Golfa GTI i przy okazji opublikował oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy, jak będzie prezentował się przód gorącego hatchbacka z Wolfsburga. Nowy wygląd to jednak nie wszystko - czekają nas bowiem ...

miesiąc temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

miesiąc temu

Volkswagen T6.1 ABT to mikrobus, jakiego potrzebujemy

... Dostawczaki i mikrobusy nieczęsto goszczą w tuningowych warsztatach. Wyjątkiem od tej reguły jest jednak Ford Transit oraz Volkswagen Transporter. Najnowsza odsłona tego drugiego właśnie trafiła ... Topowe odmiany Volkswagena T6.1 wyglądają ...

3 miesiące temu

Jaki kraj, taki pickup. Ciągnął przyczepę rolniczą passatem

... Volkswagen Passat B5 i przyczepa to zestaw, który stanowi częsty obrazek na drogach mniejszych miasteczek i wsi. Nasi rodacy nie wykorzystują jednak w pełni potencjału kultowego "passerati". Niemiecką legendę stać na znacznie więcej - gdy ...

tydzień temu

Przyszłość Volkswagena jest elektryczna

... Na trwających targach samochodowych we Frankfurcie niekwestionowanym najważniejszym wydarzeniem jest premiera Volkswagena ID.3. To pierwszy model tej marki powstały od podstaw jako auto elektryczne ... . Stanowi on zapowiedź wielkich zmian w tym ...

7 miesięcy temu

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

5 miesięcy temu

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie