Suzuki Equator

Model
Suzuki Equator Zobacz 2 zdjęcia

Suzuki Equator jest średniej wielkości pick-upem, którego konstrukcja bazowała na wcześniejszym modelu Nissanie Frontier, który w latach 2008 – 2012 produkowany był przez przedsiębiorstwo Nissan. Cena zaczynała się od ok. 17 220 dolarów, a sam pojazd zadebiutował podczas Targów Samochodowych w Chicago w 2008 roku.

Suzuki Equator – charakterystyka

Suzuki Equator od samego początku dostępny był w wersji z czterema miejscami siedzącymi Extended lub 5-osobowej wersji Crew Cab. Oprócz tego na kanadyjskim rynku samochód dostępny był w różnych konfiguracjach podwozia oraz 4-cylindrowych jednostkach typu V6 zestawionych z 5-biegowymi manualnymi przekładniami. Pojazd zebrał pozytywne recenzje, co pozwoliło mu zatryumfować nad nowymi modelami Dodge Ram 1500, Hummer H3 Alpha czy Kia Borrego EX V8 i Fordem F150. Przełożyło się to na otrzymanie tytułu ''Peterson's 4Wheel & Off-Road's 2009 4x4 of the Year'' oraz wysoką sprzedaż Suzuki Equator, która od 2009 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 5.808 egzemplarzy czyli 200 jednostek na miesiąc. Produkcja zakończona została w 2010 roku, kiedy auto zniknęło z kanadyjskiego rynku, żeby dwa lata później w 2012 roku zniknąć również ze Stanów Zjednoczonych.

Suzuki Equator – dane techniczne

Suzuki Equator wyposażony był w dwa silniki, z których pierwszy to standardowy L4 o pojemności 2.5 litra, a drugi (opcjonalny) to mocne V6 charakteryzujący się pojemnością 4 litrów. Jednostki obsługiwane są przez dwie skrzynie biegów: 5-biegową automatyczną i 5-biegową manualną przy napędzie jak przystało na pick-upa przełożonym w zależności od wersji na przednią, tylną jak i obie osie. Takie rozwiązanie pozwala jak najlepiej dostosować auto do umiejętności kierowcy i sprostać stawianym przed nim wymaganiom. W przypadku podwozia zastosowano hamulce bębnowe zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu pojazdu, a wykorzystywaną platformą jest popularna również w innych modelach Nissana F-Alpha.

Suzuki Equator – wymiary

Suzuki Equator to zaliczany jest do średniego segmentu pod względem wielkości, dlatego jego długość mieści się w przedziale 5248, a 5591 mm w zależności od wersji oraz szerokości 1849 mm i wysokości od 1745 do 1781 mm. Oprócz tego osie rozstawione zostały na odległość 3198 mm, co przełożyło się na masę całkowitą konstrukcji w wysokości 1775 kg. Warto także wspomnieć o zbiorniku paliwa, którego pojemność to 65 litrów, co jest wystarczające zarówno do poruszania się po zatłoczonym mieście jak i podczas pokonywania dłuższych tras międzymiastowych.

Suzuki Equator – bezpieczeństwo

Suzuki Equator, aby zapewnić jak najwyższe bezpieczeństwo kierowcy jak i towarzyszącym mu pasażerom w podstawowej wersji wyposażone zostało m.in. w: system kontroli trakcji, system ABS, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, zestaw poduszek powietrznych, dodatkowe światła przeciwmgielne, czujniki parkowania, regulowane fotele z zagłówkami, wspomaganie układu hamowania, wspomaganie kierownicy, asystenta pasa ruchu, system EBD i specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu.

4.44
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
SegmentK

Inne modele Suzuki

K - Inne modele

Suzuki Equator: newsy, testy i recenzje

Trzecia Rewolucja Volkswagena. ID. 3 kontra jego duchowi poprzednicy.

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

2 miesiące temu

Suzuki Swift po liftingu. Polskie ceny modelu

... Odświeżone Suzuki Swift właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto dostało kilka nowych, wizualnych detali oraz nowe elementy wyposażenia. Modernizacji poddano też benzynowy motor 1.2 z systemem miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za ...

5 miesięcy temu

Suzuki Equator Pickup już od 17,985$

... Znamy już cenę nowego średniego pickupa Suzuki Equator, opartego na  Nissanie Frontier. W Stanach ma się pojawić w z kabinami wydłużoną i pasażerską, z napędami na tylną, lub na obie osie. Ceny ... Equatora zaczynają się od 17,995$ za wersję z ...

dawno temu

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

7 miesięcy temu

Test: Suzuki Ignis Hybrid 4WD - czym naprawdę jest ten maluch?

... Wydaje mi się, że Suzuki Ignis dalej cierpi na kryzys tożsamości. Czy chce być modnym dodatkiem zwracającym uwagę na ulicy? Czy też może mikroSUV-em, który ma napęd na cztery koła? A może autem miejskim, które wjedzie wszędzie? Ignis sprawdza ...

4 miesiące temu

Suzuki Jimny Pickup istnieje, ale kupicie je tylko w Nowej Zelandii

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny fabrycznie jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, która raczej nie stanowi atrakcyjnej propozycji dla chcących przewozić większe ładunki. Nowozelandzki ... pojazdami osobowymi z otwartą przestrzenią ...

8 miesięcy temu

Suzuki Swift Sport Extreme to tylko koncept. Wielka szkoda

... Suzuki Swift Sport nie cieszy się w Europie oszałamiającą popularnością. Być może uzupełnienie oferty o wersję Extreme pomogłoby zmienić ten stan rzeczy. Niestety auto jest tylko konceptem, który raczej nigdy nie trafi na rynek. A nawet jeśli, ...

12 miesięcy temu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie