Puma AMV

Model
Puma AMV Zobacz 2 zdjęcia

Puma AMV jest sportowym samochodem, który produkowany był w latach 1988 – 1991 przez pochodzący z Brazylii koncern PUMA Veiculos e Motores. Auto zastąpiło na rynku model Puma GTB.

Puma AMV – historia

Puma AMV w konstrukcji opiera się o zmodernizowaną wersję nadwozia Pumy GTB, która różniła się od poprzednika pod względem rozwiązań technicznych. Zmiany obejmowały przede wszystkim wnętrze, które wyposażone zostało w kubełkowe fotele firmy Recaro wykonane w całości z ze skóry. Oprócz tego pojazd posiadał przeprojektowaną deskę rozdzielczą oraz felgi wykonane z lekkich stopów i opony 205/60 oraz skrzynię biegów z pięcioma przełożeniami. Oprócz tego Puma AMV posiadała także radio z wysuwaną z nadwozia anteną oraz układ hamulcowy, który działał znacznie skuteczniej niż we wcześniejszej wersji. Działo się tak ze względu na zastosowany zawór wyrównujący działanie układu oraz karoserię, która oparta została na rurowej konstrukcji wykonanej ze szklanego włókna. Niestety ze względu na przestarzałą konstrukcję w momencie wejścia na rynek Puma AMV nie zyskała na popularności. Jej produkcja została zakończona w 1991 roku, kiedy koncern GM wstrzymał również produkcję silników napędzających Pumę.

Puma AMV – dane techniczne

Puma AMV wyposażona została w popularny silnik R6 z pojemnością 4093 cm3 z dwoma zaworami na cylinder zasilany gaźnikiem dwugardzielowym. W ten sposób jednostka dysponowała mocą 122 KM przy 3800 obr/min oraz momentem obrotowym 284 N*m. Jednostka obsługiwana była przez 5-biegową manualną przekładnię przy napędzie przełożonym na przednią oś. Dzięki temu konstruktorzy uzyskali mniejszą masę własną pojazdu, przestronniejsze wnętrze oraz prostszą konstrukcję tylnego zawieszenia. Oprócz tego napęd przedni nie wymaga od kierowcy takiego doświadczenia i umiejętności niż ma to miejsce w przypadku pojazdu z napędem przełożonym na tylną oś.

Puma AMV – osiągi/spalanie

Puma AMV osiągał prędkość maksymalną w wysokości 175 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w ok. 10 sekund. Co więcej od poziomu 40 km/h przy optymalnie pracującej skrzyni biegów Puma AMV do prędkości 120 km/h rozpędzał się w ok. 18 sekund. Miało to bezpośrednie przełożenie na parametry spalania, które kształtowały się na poziomie 12.5 l/100 km w modelu mieszanym oraz ok. 10 l/100 km w trasie.

Puma AMV – wymiary

Puma AMV zaliczona została do segmentu G, charakteryzując się przedłużoną długością 4290 mm i szerokością 1840 mm. Oprócz tego auto osiągnęło wysokość 1285 mm, a konstruktorzy rozstawili osie na odległość 2420 mm. W ten sposób masa całkowita Pumy AMV osiągnęła wartość 980 kg, a pojazd wyposażony został w zbiornik paliwa z pojemnością na poziomie 70 litrów.

Puma AMV – wyposażenie

Puma AMV w podstawowej wersji wyposażony został m.in. w: aluminiowe felgi, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, hydraulicznie sterowane szyby i lusterka, radio FM/AM z odtwarzaczem CD, oraz rozbudowany system audio i układ dodatkowych półek i schowków ułatwiających przewóz przedmiotów o mniejszych gabarytach, regulowaną kolumnę z wielofunkcyjną kierownicą, immobilizer oraz obsługę światła awaryjnego.

Puma AMV – bezpieczeństwo

Puma AMV pod względem bezpieczeństwa została wyposażona m.in. w takie elementy jak: system kontroli trakcji, system ABS, wspomaganie układu hamulcowego, dodatkowe podświetlenie zegarów, dodatkowe światła przeciwmgielne, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, centralny zamek oraz regulowane fotele i zagłówki umożliwiające zajęcie bezpieczną pozycji kierowcy i pasażera siedzącego w przedniej części kabiny.

4.29
Ocena na postawie 19 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPuma
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Puma AMV

Inne modele Puma

G - Inne modele

Puma AMV: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie