Maserati Sebring

Model
Maserati Sebring Zobacz 2 zdjęcia

Maserati Sebring jest 2-drzwiowym sportowym samochodem w typie kabrioleta i coupe, za którego produkcję w latach 1962-1967 odpowiadało włoskie przedsiębiorstwo Maserati. Konstrukcja auta oparta została na popularnym modelu wyścigowym Maserati 3500, dlatego napęd przełożony został na tylną oś, a obsługiwała go 3 lub 5-biegowa automatyczna przekładnia. Z tego powodu za największą konkurencję Maserati Sebring uważa się modele: Aston Martin DB4 i Ferrari 250, a w momencie debiutu Sebring na rynku zastąpił przestarzały już model Maserati 3500 GT.

Maserati Sebring – historia

Maserati Sebring w pierwszej wersji zaprezentowany został podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w 1962 i później w poprawionej wersji w 1963 roku wystąpił na Targach Samochodowych w Turynie. Pojazd podczas testów na torze uzyskiwał prędkość maksymalną w wysokości 220 km/h do setki rozpędzając się w ok. 8,5 sekund, wykorzystując sportowe opony Pirelli Cinturato. Maseratti Sebring był dzięki temu pierwszym włoskim samochodem posiadającym automatyczną skrzynię biegów Borg-Warner oraz standardowy silnik Maseratti z 1963 roku. Druga seria zapoczątkowana została w 1965 roku, debiutując z nową jednostką napędową o pojemności od 3.8 litrów do ponad 4 litrów pojemności i przeprojektowaną skrzynią biegów z ulepszoną synchronizacją. Pomimo, że Maserati Sebring nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji zebrał pozytywne recenzje specjalistów z branży i został doceniony w kategorii GT (Gran Turismo). Świadczyć o tym może fakt, że w popularnym programie telewizyjnym Top Gear, jeden z prowadzących – Jeremy Clarkson umieścił go na 77. miejscu na swojej liście 100 najlepszych samochodów do kupienia.

Maserati Sebring – dane techniczne

Maserati Sebring wyposażony był popularne silniki R6 o pojemnościach od 3.4 do 4 litrów obsługiwane przez dwie przekładnie: 3-biegową automatyczną Borg-Warner i 5-biegową manualną ZF z napędem przełożonym na tylną oś. Dzięki temu pojazd posiadał większą kontrolę podczas pokonywania ostrych zakrętów oraz posiadał niższą masę całkowitą, co przekładało się na wysokie osiągi. Wadą takiego rozwiązania był fakt, że Maserati Sebring wymagał większego doświadczenia i lepszych umiejętności niż ma to miejsce w przypadku auta z napędem na przednią oś.

Maseratti Sebring – wyposażenie

Maseratti Sebring ze względu na specyfikę aut sportowych posiadało proste wyposażenie, aby nadmiernie nie obciążać konstrukcji. Hydrauliczne wspomaganie układu kierowania, wzmacniane hamulce oraz wygodna, dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza posiadająca regulacje nawiewów obsługę wycieraczek. Oprócz tego kierowca miał do dyspozycji sportowe fotele oraz regulowane zagłówki i wzmacniane pasy bezpieczeństwa.

Maserati Sebring – wymiary

Jak na sportowe auto Maserati Sebring posiadał niewielkie gabaryty. Jego długość wynosiła 4470 mm, przy szerokości 1659 mm, wysokości 1321 mm i rozstawie osi na odległość 2502 mm. Taka specyfikacja zwiększa właściwości aerodynamiczne pojazdu oraz zwiększa docisk konstrukcji do jezdni podczas jazdy. Oprócz tego, aby obniżyć wagę bryły producent wyposażył Maserati Sebring w zbiornik paliwa, którego pojemność wynosi tylko 50 litrów.

3.90
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMaserati
TypSamochód osobowy

Inne modele Maserati

Maserati Sebring: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie