Kia Credos

Model
Kia Credos Zobacz 2 zdjęcia

Credos jest modelem samochodu osobowego, który pomiędzy 1995 a 2001 rokiem był wytwarzany przez koncern Kia Motors. Pojazd zastąpił Kię Concord.

Kia Credos – najważniejsze informacje

Credos to pierwszy duży, rodzinny sedan w historii firmy Kia, który był produkowany na masową skalę (na rynek w Korei Południowej i Australii). Samochód był bardzo podobny do Mazdy Capelli, która posłużyła jako przykładowy model, na bazie którego skonstruowano Kię Credos.

Poza kontynentem australijskim i azjatyckim model Credos trafił jeszcze do Europy, jednak był tam sprzedawany pod inną nazwą: Kia Clarus. Niemniej produkowano go tylko w Korei Południowej, konkretnie w fabryce Hwasung Plant na północnym wschodzie kraju.

Drugim typem nadwozia - po 4-drzwiowym sedanie - z którym sprzedawano Kię Credos, było kombi w wariancie 5-drzwiowym. W Korei Południowej oferowano go jako Kię Parktown.

Wnętrze Kii Credos nie wyróżniało się szczególnie jeśli chodzi o wyposażenie, jednak charakteryzowało się stosunkowo dużą ilością wolnej przestrzeni, przez co było uważane za dosyć wygodne.

W 2001 r. Kia zaczęła sprzedawać model Optima stworzony w porozumieniu z marką Hyundai. Wiązało się to z koniecznością wycofania z salonów samochodowych Kii Credos. Zarazem był to koniec współpracy Kii i Mazdy polegającej na tzw. rebadgingu (zmianie nazwy) – od tamtej pory Kia nie mogła już więcej przerabiać modeli stworzonych przez firmę z Japonii na własne produkty.

Kia Credos – dane techniczne

W Kii Credos wykorzystano dwa silniki typu F skonstruowane przez inżynierów Mazdy. Oba posiadały 4 cylindry zainstalowane wzdłużnie w stosunku do wału korbowego i były napędzane benzyną. Różnica tkwiła w ich pojemności skokowej – w jednym wynosiła ona 1.8 l, a w drugim 2 l. Poza tym niektóre egzemplarze Kii Credos miały pod maską 2-litrowe benzynowe jednostki V6 firmy Rover.

Tylko w Australii producent nie pozostawił klientom żadnego wyboru, jeśli chodzi o silnik Kii Credos, wyposażając samochód w jeden 2-litrowy model.

Koncern Kia Motors oferował do modelu Credos dwie przekładnie. Jedną z nich stanowiła automatyczna skrzynia biegów (4-stopniowa), z kolei drugą ręczna (5-stopniowa).

3.93
Ocena na postawie 41 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Kia Credos

Inne modele Kia

D - Inne modele

Kia Credos: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie