Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Weekend

Model
Fiat Weekend Zobacz 2 zdjęcia

Fiat Weekend jest osobowym samochodem zaliczanym do miejskiego segmentu B, za którego produkcję w latach 1996 – 2017 odpowiadała pochodząca z Włoch firma Fiat. Za największą konkurencję Fiata Weekend uważa się modele Volkswagena Polo i Forda Fiestę, a jego poprzednikiem w ofercie producenta były: w przypadku wersji kombi Fiat Elba oraz Fiat Uno w wersji hatchback.

Fiat Weekend – historia

Fiat Weekend po raz pierwszy zadebiutował w 1996 roku jako pierwszy model Fiata, który w założeniu dostępny miał być na całym świecie pod innymi nazwami i w różnych wersjach nadwozia. Aby przełożyło się to na sukces, realizacja projektu zlecona została popularnemu studiu designerskiemu I.DE.A. z siedzibą w Turynie, a pierwsza wersja produkowana była tylko w Argentynie i Brazylii. Dzięki pierwszym pozytywnym recenzjom zarówno wśród użytkowników jak i w prasie branżowej produkcję rozszerzono na kraje: Maroko i Wenezuelę. Ciekawostką jest także fakt, że niedługo później Fiat Weekend powstawał również w Polsce, a dokładnie w fabryce Fiata Auto Poland zlokalizowanej w Bielsku-Białej. W ten sposób kolejnym krokiem producenta było uruchomienie produkcji Fiata Weekend w Indiach, Turcji i RPA. Oprócz komfortowym właściwościom jezdnym Fiat Weekend doceniony został również za wyposażenie, które dostępne było w trzech wersjach: EL, EDX i HL obejmując: immobilizer, elektrycznie sterowane szyby, poduszki powietrzne, dodatkowo polakierowane lusterka i zderzaki, podzieloną kanapę tylną oraz system poduszek powietrznych przeznaczonych zarówno dla kierowcy jak i pasażera. W ten sposób pierwszy lifting Fiata Weekend przeprowadzony został w 1996 roku, a za jego wykonanie odpowiedzialny był designer Giorgetto Giugiaro. Obejmował m. in. przeprojektowany przód auta, dodatkową atrapę chłodnicy, zmieniony zderzak, powiększoną klapę bagażnika oraz zmniejszone lampy z tyłu wersji kombi. Dodano również wersje: Sporting, EL, EX, ELX, HL i SX.

Fiat Weekend – II generacja

Fiat Weekend doczekał się drugiej generacji, która zaprezentowana została w Grecji pod koniec 2011 roku, a zmieniony kształt konstrukcji inspirowany był popularnym modelem Punto Evo, z którego przeniesiono atrapę osłony chłodnicy. W przypadku napędu zastosowano trzy nowe jednostki napędzane benzyną: o pojemności 1.0 i mocy 73 i 75 KM, pojemności 1.4 i 85 – 88 KM oraz ostatni wzmacniany silnik 16 V z pojemnością 1.6 i mocą w zakresie 115 – 117 KM. Co więcej, druga jednostka przystosowana była do auta napędzanego etanolem. Jeśli natomiast chodzi o wersje wyposażeniowe, producent przygotował trzy opcje, kolejno: Essence, Sporting i Attractive, które w standardzie zyskały niedostępne wcześniej: klimatyzację, tempomat, 4 poduszki powietrzne, dodatkowe światła przeciwmgielne, wielofunkcyjną kierownicę i komputer pokładowy. II generacja okazała się ostatnią, a produkcja Fiata Weekend zakończona została ostatecznie w 2017 roku, kiedy w ofercie producenta zastąpił go model Fiat Argo. Mimo to Fiat Weekend, dzięki dobrym recenzjom na trwale zapisał się w historii marki, co ma odzwierciedlenie na wtórnym rynku, na którym auto jest wciąż niezwykle popularne.

Fiat Weekend – dane techniczne

Fiat Weekend wyposażony był w popularne silniki R4 z czterema gaźnikami przypadającymi na cylinder i pojemności od 1.2 do 1.6 litra oraz mocy w zakresie 75 – 101 KM i poziomie emisji dwutlenku węgla w wysokości 162 g/km. Dodatkowo producent umożliwiał także wyposażenie auta w wysokoprężny silnik R4 z mocą 70 KM i pojemnością na poziomie 1.9 litra. Co więcej, napęd przełożony został na przednią oś, co umożliwiło zmniejszenie masy własnej pojazdu i zwiększenie kontroli podczas pokonywania zakrętów zarówno podczas małej jak i średniej wielkości. Oprócz tego kierowca prowadzący Fiata Weekend nie musi posiadać takiego doświadczenia i rozwiniętych umiejętności jezdnych jak ma to miejsce w przypadku auta z tylnym napędem.

Fiat Weekend – rozmiary

Fiat Weekend jako kompaktowe auto miejskie charakteryzuje się niewielką konstrukcją nadwozia. Jego długość osiąga 3735 mm oraz 4130 mm w wersji kombi, przy szerokości 1614 mm i 1626 mm w wersji kombi. Dodając do tego wysokość 1445 mm i 1510 mm w kombi przełożyło się to na rozstaw osi w wysokości 2360 mm i 2420 mm w kombi. Oprócz tego producent wyposażył Fiata Weekend w zbiornik paliwa o pojemności 51 litrów, co okazuje się wystarczającą ilością do poruszania się po mieście. Należy mieć świadomość, że w przypadku tras międzymiastowych może być to jednak kłopotliwe i sprawiać, że kierowca zmuszony jest do zatrzymywania się na dodatkowe tankowanie. Poza tym ważną zaletą Fiata Weekend jest duży bagażnik, którego pojemność zawiera się w granicach 460 – 1540 litrów przy kabinie przeznaczonej do przewozu 5 pasażerów. Na koniec warto dodać, że masa własna Fiata Weekend wyniosła ok. 920 kg.

Fiat Weekend – osiągi/spalanie

Fiat Weekend dzięki zastosowaniu popularnych silników R4 osiąga prędkość maksymalną w wysokości 160 km/h. Co za tym idzie, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h przy optymalnej pracy skrzyni biegów Fiat Weekend potrzebował ok. 13 sekund. Miało to bezpośrednie przełożenie na parametry spalania, które zostały szczególnie docenione przez użytkowników ze względu na jego niskie wskaźniki. Dla przykładu podczas jazdy po zatłoczonym mieście Fiat Weekend spalał ok. 9 l/100 km, co zmniejszało się do aż 5.5 l/100 km w trasie i wzrastało do niecałych 7 l/100 km w modelu mieszanym.

Fiat Weekend – wyposażenie

Fiat Weekend w podstawowej wersji wyposażony został m. in. w: dodatkowe lusterka boczne, system elektrycznie sterowanych szyb i lusterek, klimatyzację, szeroką deskę rozdzielczą z popielniczką, dodatkową zapalniczkę, regulatory nawiewów oraz panel obsługi wlotów i światła awaryjnego, radio FM/AM, odtwarzacz CD, system głośników audio, aluminiowe felgi, centralny zamek, immobilizer, regulowane wycieraczki z dodatkową wycieraczką tylnej szyby oraz multifunkcyjną kierownicę z regulowaną kolumną.

Fiat Weekend - bezpieczeństwo

Fiat Weekend dzięki wzmacnianej konstrukcji nadwozia został pozytywnie oceniony pod względem parametrów bezpieczeństwa. Oprócz tego użytkownik w podstawowej wersji wyposażenia mógł liczyć m. in. na takie elementy jak: zestaw poduszek powietrznych przeznaczonych dla kierowcy i pasażerów, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, wspomaganie układu hamowania, system ABS, system kontroli trakcji, rozbudowane oświetlenie zegarów (ze specjalnym trybem jazdy w nocy) oraz panelu sterowania, czujniki parkowania, asystenta pasa ruchu, regulowane fotele i zagłówki zarówno pasażerów jak i kierowcy oraz dodatkowe światła przeciwmgielne.

4.56
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Fiat

B - Inne modele

Fiat Weekend: newsy, testy i recenzje

Test: Fiat 500X Sport - efekt halo

... Fiat 500X Sport robi świetne pierwsze wrażenie, ale to może nie wystarczyć w coraz bardziej zatłoczonym segmencie. Zapraszam na wideotest tego samochodu. ... 20491 Fiat 500X - test wideo ^^^Fiat 500X to ciekawe auto, które niedawno zostało ...

4 dni temu

Tadeusz Jelec o pierwszym elektrycznym aucie polskiej produkcji

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

5 miesięcy temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

5 miesięcy temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

8 miesięcy temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

5 miesięcy temu

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

2 miesiące temu

Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł

... Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa ...

6 miesięcy temu

Sezon DTM w końcu wystartuje. W jednym z bolidów Robert Kubica

... W końcu się doczekaliśmy. Start sezonu wyścigów DTM opóźniony z powodu pandemii koronawirusa odbędzie się już w weekend 31 lipca-2 sierpnia. Za kierownicą jednego z bolidów należącego do zespołu BMW Orlen Team ART zasiądzie nie kto inny, jak ...

tydzień temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie