Fiat 2300

Model
Fiat 2300 Zobacz 2 zdjęcia

Fiat 2300 jest 6-cylindrowym samochodem osobowym, który produkowany był w latach 1961 – 1969 przez pochodzące z Włoch przedsiębiorstwo Fiat, za którego projekt konstrukcji odpowiada uznany w branży designer Sergio Sartorelli. Auto dostępne było w wersjach: coupe, saloon oraz estate będąc zarazem pierwszym modelem Fiata z automatyczną skrzynią biegów. Samochód na rynku zastąpił przestarzały już model Fiata 2100, a jego samego po zakończeniu produkcji z oferty wyparł Fiat 130.

Fiat 2300 – historia

Pierwsze wersje Fiata 2300 ukazały się na rynku w wersjach kombi i sedan oraz coupe i to właśnie nadwozie coupe zebrało pochlebne recenzje, dzięki mocnemu silnikowi wyposażonemu w podwójny gaźnik. Po raz pierwszy auto zadebiutowało w 1960 roku podczas samochodowych targów, podczas których producenci przyznali się do głównej inspiracji, jaką były inne modele limuzyn Fiata. W ten sposób nadwozie modelu zostało przyspawane do klasycznej platformy podłogowej Fiata 2100 (sedan) dostępnego w ofercie przedsiębiorstwa od 1959 roku. Oba pojazdy łączył ten sam rozstaw osi, z tą różnicą, że sedan dysponował zwiększonym przełożeniem napędu na 33.6 km/h na 1000 rpm.

Fiat 2300 – dane techniczne

Fiat 2300 charakteryzował się zawieszeniem, w którego konstrukcji znalazły się podwójne wahacze poprzeczne oraz drążki skrętne połączone bezpośrednio z hydraulicznymi amortyzatorami i podłużnym stabilizatorem. W przypadku hamulców zastosowano popularny wówczas typ tarczowy, a jednostkę napędową obsługiwała 4-biegowa manualna przekładnia z systemem overdrive. Ponadto, użytkownik miał do dyspozycji również automatyczne sprzęgło Saxomat, które od 1966 roku dostępne było w ofercie wyposażenia dodatkowego. Jeśli chodzi o sam silnik, pojazd dysponował wyłącznie jednostką o pojemności 2.3 litra zasilaną benzyną bez możliwości wymiany na inny. Bardzo dobrze współpracowała ona z układ napędowy, który przełożony został na tylną oś, dzięki czemu pojazd zyskał uproszczony szkielet podwozia i posiadał lepszą kontrolę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Wadą takiego rozwiązania był fakt, że samochód z tylnym napędem wymaga od kierowcy większego doświadczenia i lepszych umiejętności niż ma to miejsce w przypadku auta z napędem na przód.

Fiat 2300 – wyposażenie

Fiat 2300 w porównaniu do innych modeli popularnych w latach 60. dysponował wysokiej jakości wyposażeniem. Podstawowa wersja posiadała m.in.: radio FM/AM, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, ręcznie sterowane szyby i lusterka, aluminiowe felgi, regulowaną kolumnę kierownicy, regulowane fotele i zagłówki zarówno dla kierowcy jak i pasażera, zsynchronizowane wycieraczki przedniej szyby oraz dodatkowe podświetlenie zegarów i światła przeciwmgielne. Oprócz tego w kwestii bezpieczeństwa Fiat 2300 posiadał: wzmocnione pasy bezpieczeństwa, wzmacniany zderzak, wspomaganie układu hamowania oraz łatwo dostępne schowki i półki ułatwiające bezpieczny przewóz mniejszych gabarytowo przedmiotów.

Fiat 2300 – wymiary

Fiat 2300 pod względem konstrukcji zaliczany był do segmentu D, a więc większych limuzyn miejskich. Z tego względu charakteryzowała go konstrukcja, której długość wynosiła 4485 mm, przy szerokości 1620 mm i wysokości na poziomie 1470 mm. Osie pojazdu zostały rozstawione na odległość 2650 mm, a masa całkowita maszyny zawierała się w przedziale 2833 – 2965 kg.

Fiat 2300 – spalanie/osiągi

Fiat 2300 uzyskiwał prędkość maksymalną w wysokości niemal 160 km/h do setki rozpędzając się w ok. 15 sekund. Odnośnie parametrów spalania, Fiat 2300 zaliczany był to był do tych ''paliwożernych''. Podczas jazdy w zatłoczonym mieście pojazd wymagał aż 15 l/100 km, co zmniejszało się do 11 l/100 km w trasie i 13 l/100 km w modelu mieszanym.

3.96
Ocena na postawie 9 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentD

Inne modele Fiat

D - Inne modele

Fiat 2300: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie