BMW Serii 8

Model
BMW Serii 8 Zobacz 5 zdjęć

BMW serii 8 E31 jest 2-drzwiowym coupé plasowanym w segmencie G. E31 zostało zaprezentowane w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, produkcja odbywała się w latach 1989-1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium (Niemcy). BMW serii 8 E31 jest następcą modelu E24, który wytwarzany był w latach 1975-1989.

Mierzącym 4780 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1341-1330 mm (CSi) wysokości BMW serii 8 E31 mogą podróżować cztery osoby. Pojemność bagażnika wynosi 360 l. To sporo, biorąc pod uwagę, że E31 konkurowało nie tylko z Audi czy Mercedesem, ale również z Ferrari i Porsche.

Przez pierwsze lata produkcji BMW serii 8 E31 oferowano wyłącznie z jednostką V12 o pojemności 5,0 l i mocy 300 KM, którą można znaleźć również pod maską modelu E32. Taki silnik pozwalał na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,8 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Kilka lat później do oferty dołączyły również motory 4,0 l o mocy 286 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 4,4 l o mocy 286 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najsłabszą jednostką w gamie było 3,0 l V8 o mocy 218 KM, które pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,8 s i mknie 241 km/h.

Najmocniejszym motorem może pochwalić się model M8, który został zaprezentowany w 1990 roku. Pod maską BMW M8 pracuje 6,0 l silnik V12 o mocy 550 K. Sprint 0-100 km/h trwa 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Co ciekawe, BMW M8 nigdy nie zostało wprowadzone do sprzedaży ze względu na koszty jego wytwarzania. Prototyp, po nieprawdziwej informacji o zniszczeniu, był ukrywany przez 20 lat, aż do czasu ponownej prezentacji w 2010 roku.

Napęd w BMW serii 8 E31 przekazywany jest wyłącznie na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej, 4-biegowej automatycznej lub 5-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 90 l.

Warto wspomnieć o dwóch specjalnych wersjach serii 8 E31. Pierwszą z nich jest 850 CSi, która została zaprezentowana w 1992 roku. Pod maską BMW 850 CSi pojawił się 5,6 l silnik V12 o mocy 380 KM, który pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 5,9 s. Co ważne, prędkość maksymalna wynosi 298 km/h, a nie jak w przypadku wszystkich wersji V12 - 250 km/h. 850 CSi zostało wzbogacone m.in. o wydajniejsze hamulce oraz obniżone zawieszenie, auto ma też podwójną końcówkę układu wydechowego oraz dodatkowe spojlery.

Drugą specjalną wersją E31 jest Alpina B12. Wprowadzona w 1990 roku, ma pod maską 5,0 l silnik V12 o mocy 350 KM. W 1992 roku zaprezentowano również odmianę B12 z 5,7 l jednostką o mocy 416 KM. Napęd w Alpinie B12 z mocniejszym motorem przekazywany jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni lub przekładni typu Shifttronic.

BMW serii 8 E31 dorzuciło swoje trzy grosze do sportów motorowych. Zbudowany przez Wagenstetter Motorsport zmodyfikowany egzemplarz oparty na modelu 840i wziął udział w mistrzostwach VLN na torze Nürburgring. Pod maską 840i Wagenstetter Motorsport pojawił się 5,0 l silnik V8 z modelu M5 E39, który generuje 555 KM i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

BMW serii 8 E31 zostało zaprojektowane przez Klausa Kapitza. Łącznie wyprodukowano 30 621 egzemplarzy. Następcą E31 jest BMW Z8, zaprezentowane w 1999 roku i oferowane wyłącznie jako 2-drzwiowy roadster.

Plusy:
+ dynamiczna gama jednostek napędowych
+ ponadczasowy wygląd
+ rewelacyjne osiągi i właściwości jezdne
+ ergonomia wnętrza
Minusy:
- ilość miejsca dla pasażerów
- ekonomiczność

4.75
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBMW
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje BMW Serii 8

Inne modele BMW

G - Inne modele

BMW Serii 8: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

BMW Serii 4 Cabrio wjeżdża do polskich salonów. Znamy ceny modelu

... Otwarte wydanie nowego BMW Serii 4 zadebiutowało w internetowym konfiguratorze, dzięki czemu znamy już dokładną specyfikację na polski rynek oraz ceny. Za podstawowe wydanie kabrioletu trzeba zapłacić 216 900 zł. ... Polski oddział BMW podzielił ...

7 miesięcy temu

BMW Serii 4 Cabrio debiutuje z miękkim dachem i wielkimi nerkami

... Sezon na kabriolety właśnie się kończy. Nie przeszkodziło to jednak BMW w zaprezentowaniu zupełnie nowej Serii 4 Cabrio. Poza miękkim, składanym dachem auto nie różni się znacząco od wersji Coupe. Co warte odnotowania - znajdziemy tu tę samą, ...

7 miesięcy temu

Test: BMW 430i - pierwsze skojarzenie jest jedno

... Zaraz po premierze najnowszej odmiany BMW Serii 4 w świecie motoryzacji mocno zawrzało. Cała branża rozmawiała tylko o jednym. O ogromnych, średnio pasujących, niezbyt ładnych i do tego przeciętych rejestracją nerkach. ... to najładniejszy ...

4 miesiące temu

Nowe BMW Serii 4 już w konfiguratorze. Ceny modelu w Polsce

... Jedno z najbardziej kontrowersyjnych BMW ostatnich lat właśnie wjeżdża do salonów. Nowa Seria 4 z charakterystyczną, dużą atrapą chłodnicy jest już dostępna w konfiguratorze. Jakie wersje przewidział importer i ile trzeba za nie zapłacić? ... ...

11 miesięcy temu

BMW 540d - mam nadzieję, że szybko nie zniknie

... Nowa generacja modelu zawsze niesie ze sobą sporo korzyści, bo auto zyskuje nowocześniejszy wygląd, ciekawe technologie i nowe rozwiązania. Czasem jednak bywa tak, że kolejnej generacji po prostu się obawiamy. Ja tak mam z BMW Serii 5. ... ...

3 miesiące temu

Oto nowe BMW Serii 4. Plotki dotyczące grilla potwierdzone

... W końcu oficjalnie możemy zobaczyć gigantyczne nerki nowego BMW serii 4. O ile wygląd nadwozia może być zaskakujący, zaprezentowane coupe powiela rozwiązania znane już chociażby z Serii 3. ... Jaki jest nowy front BMW Serii 4, każdy widzi. ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie