Alfa Romeo 2300

Model
Alfa Romeo 2300

2300 to model luksusowego samochodu osobowego sprzedawany pod marką Alfa Romeo wyłącznie na brazylijskim rynku. Alfa Romeo 2300 weszła do salonów kosztem modelu FNM 2150.

Alfa Romeo 2300 – najważniejsze informacje

Produkcja Alfy Romeo 2300 rozpoczęła się w marcu 1974 r., a zakończyła w listopadzie 1986 r. Przez pierwsze 4 lata odbywała się w zakładach należących do państwowego brazylijskiego przedsiębiorstwa FNM (Fábrica Nacional de Motores). Następnie produkcję Alfy Romeo 2300 przejęła dobrze znana firma Fiat. Niemniej Alfa Romeo 2300 nadal była wytwarzana w Brazylii, z tym że nie jak na początku w Rio de Janeiro, a w miejscowości Betim.

Alfa Romeo 2300 uchodziła za limuzynę, posiadała bowiem typ nadwozia sedan (4-drzwiowy) i znaczne wymiary. Wyglądały one następująco:

  • długość Alfy Romeo 2300: 4,69 – 4,72 m;
  • szerokość Alfy Romeo 2300: 1,69 m;
  • wysokość Alfy Romeo 2300: 1,36 m;
  • rozstaw osi Alfy Romeo 2300: 2,73 m.

Wszystko to sprawiało, że model 2300 mocno przypominał swoim wyglądem Alfę Romeo Alfettę w wersji sedan (choć był od niej dłuższy o 41 cm i szerszy o 7 cm).

Alfa Romeo 2300 – dane techniczne

Alfa Romeo 2300 nie była najnowocześniejszym samochodem w ofercie przedsiębiorstwa z Włoch. Pojazd cechował się bowiem mnóstwem rozwiązań technologicznych zaczerpniętych ze starszej Alfy Romeo 1900.

Jedyny silnik dostępny w Alfie Romeo 2300 posiadał 2.3-litrową pojemność, 170-konną moc i 4 cylindry zamontowane w jednej linii, w równoległy do wału korbowego sposób. Taka jednostka napędowa sprawiała, że maksymalna prędkość Alfy Romeo 2300 wynosiła 170 km/h. Jednak dzięki modyfikacji silnika przeprowadzonej w 1978 r., osiągi Alfy Romeo 2300 wzrosły do 195 km/h. Samochód z udoskonalonym silnikiem był sprzedawany jako Alfa Romeo 2300 Ti, a od 1985 r. - jako Alfa Romeo 2300 Ti4.

Skrzynia biegów Alfy Romeo 2300 była 5-stopniowym mechanizmem ręcznym. W samochodzie nie montowano automatycznych ani półautomatycznych przekładni.

4.69
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy
SegmentE

Inne modele Alfa Romeo

E - Inne modele

Alfa Romeo 2300: newsy, testy i recenzje

Rewolucyjny SUV w segmencie premium? Alfa Romeo Tonale!

... Decydując się na samochód marki Alfa Romeo podejmujemy określoną decyzje. Decyzję, która sprawi, że nasze wnuki, patrząc kiedyś na zdjęcia tego samochodu, będą myślały o nas jako o dziadkach ... , którzy w czasie swojej młodości potrafili wybrać ...

3 tygodnie temu

Alfa Romeo Tonale z pełnym polskim cennikiem. Jest nawet diesel

... Alfa Romeo Tonale początkowo dostępna wyłącznie w startowym wydaniu Speciale doczekała się pełnego polskiego cennika. W końcu znamy ceny i wyposażenie bazowej wersji oraz wszystkich pozostałych, dostępnych w ofercie. ... , która w odmianach ...

miesiąc temu

Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry

... Mocno spóźniona, ale naprawdę gotowa na starcie z konkurencją. Alfa Romeo Tonale kazała na siebie czekać, lecz mówiąc wprost: było warto. Jeśli Włosi utrzymają takie tempo, niemieckie marki zyskają nie lada rywala. ... 1938 Alfa Romeo Tonale – ...

2 miesiące temu

W końcu zobaczyliśmy Tonale. Ten model ma uratować Alfę Romeo

... Długo przyszło nam czekać na Tonale. Dla Alfy Romeo to kluczowy model, który będzie konkurował w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku motoryzacyjnego. Styl, mocna hybryda plug-in i NFT – oto czym Włosi chcą przekonać do siebie klientów. ...

5 miesięcy temu

Alfa Romeo Giulia GTAm w Polsce. Zostało jeszcze kilka egzemplarzy

... Warta ponad 900 tys. zł Alfa Romeo Giulia GTAm zawitała do Polski. Wyprodukowanych zostanie zaledwie 500 egzemplarzy, a zaporowa cena nie przeszkodziła kilku klientom z Polski w zamówieniu swojego auta. Jedno jest pewne – tak szybkiego pojazdu ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie