Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot iOn

Model
Peugeot iOn Zobacz 5 zdjęć

Peugeot iOn

Peugeot iOn to miejski samochód elektryczny opracowany na bazie Mitsubishi i-MiEV. Zaprezentowano go na targach Frankfurt Motor Show 2009. Auto jest owocem współpracy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i PSA Peugeot Citroën, w ramach której powstał także C-ZERO Citroëna. Nie ma bezpośredniego poprzednika, choć uważane jest za kontynuatora koncepcji modelu 106 Électrique, produkowanego w latach 1995-2006.

Wprowadzony do produkcji w 2010 roku pojazd wyróżnia się oryginalną, minimalistyczną stylistyką. Peugeot iOn ma rozciągnięte w pionie przednie lampy, które kończą się przy cienkich słupkach A, podtrzymujących ogromną przednią szybę. Pochylona, stroma sylwetka oglądana z niskiej perspektywy wygląda jak pionowa ściana. Auto widziane z profilu przypomina dmuchaną bańkę. Płynne, łukowate przejście od przedniego zderzaka, przez słupki, aż po dach, kończy się spadzistą klapą, na której ulokowano niewielki spoiler. Design Peugeota iOn pełny jest krągłości i jednolitych powierzchni. Takie zabiegi stylistyczne miały pozwolić na wygospodarowanie wystarczającej pojemności wnętrza oraz uzyskanie jak najmniejszego opływu powietrza (cx = 0,33).

iOn jest kompaktowym autem miejskim o długości 3474 mm, szerokości 1475 mm i wysokości 1608 mm, co pozwala zapewnić czterem podróżującym osobom warunki do wygodnej jazdy przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wóz nie zaskakuje przestronnością, jednak jest w stanie pomieścić przeciętnej wielkości pasażerów i ich niewielki bagaż. Kufer ma pojemność 166 l. Można go powiększyć do 860 l, składając oparcia tylnej kanapy.

Deska rozdzielcza Peugeota iOn jest spójna stylistyczne z tym, co można zobaczyć na zewnątrz. Nowoczesna prostota - kokpit jest ładny i może się podobać, ergonomia - wzorowa, liczba guzików i dźwigienek jest odpowiednia. Konsola centralna została wyposażona wyłącznie w pokrętła od klimatyzacji, kratki nawiewów oraz spory wyświetlacz. Prócz klawiszy sterujących elektrycznymi szybami we wnętrzu elektrycznego auta w zasadzie nie ma innych przyrządów.

Minimalizm pokazuje, że samochód ma po prostu służyć i tanio przewozić pasażerów z punktu A do punktu B. W wyposażeniu standardowym Peugeota iOn, oferowanego wyłącznie w wersji nazwanej High Line, znajdują się m.in.: ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, ESP, system kontroli trakcji, czujnik zmierzchu, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, 6 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz, halogeny czy aluminiowe felgi.

Pojazd jest napędzany akumulatorami litowo-jonowymi. Dzięki efektywnemu gospodarowaniu energią elektryczną iOn ma satysfakcjonujący zasięg 150 km. Aby w 100% wykorzystać potencjał miejskiego auta, trzeba ładować baterie przez 6 godzin. Specjalny terminal szybkiego ładowania pozwala na uzupełnienie energii do 80% w 30 minut.

Kierowca ma do dyspozycji 47 KM mocy ciągłej oraz około 66 KM siły maksymalnej. Umożliwia to rozpędzenie ważącego 1120 kg pojazdu do 100 km/h w 15 s i mknięcie 130 km/h. Moc z baterii na tylne koła przekazywana jest przez dwustopniowy reduktor o stałym przełożeniu. 180 Nm momentu obrotowego osiągane jest już od początku pracy silnika. Auto ma szeroki zakres użytecznych obrotów i wkręca się do wartości 8500 obr./min, których spalinowe auta mogą Peugeotowi pozazdrościć. Właśnie te cechy sprawiają, że standardowa skrzynia biegów nie miałaby sensu w tym wozie.

Samochód adresowany jest głównie do flot oraz urzędów miejskich. Na niektórych rynkach świetnie sprawdza się także jako taksówka. Osoby prywatne rzadko decydują się na zakup takich aut ze względu na cenę. Podobny samochód z napędem spalinowym jest często trzykrotnie tańszy.

3.51
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Inne modele Peugeot

Peugeot iOn: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

2 tygodnie temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

miesiąc temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

7 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

4 miesiące temu

Peugeot iOn - nowa wizja miasta

... Peugeot rusza na rynek aut elektrycznych. Najnowsze dziecko nazywa się iOn. Producent już teraz otwiera wstępne rezerwacje modelu iOn. Marka podpisała już listy intencyjne z dziewięcioma ... przedsiębiorstwami, administracjami oraz dużymi ...

dawno temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

6 miesięcy temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie