Moskal 2137

Model
Moskal 2137 Zobacz 2 zdjęcia

Moskal 2137 należy do segmentu C i jest samochodem osobowym z nadwoziem kombi. Nazywany wymiennie Moskwiczem produkowany był w latach 1976 – 1985 przez rosyjskie zakłady samochodowe AZLK.

Moskal 2137 – historia

Nazwa Moskal 2137 pochodzi od Moskwy, czyli obecnej stolicy Rosji, gdzie swoją siedzibę miały radzieckie zakłady produkcyjne. Model 2137 to odmiana kombi innej osobówki AZLK - Moskala 2140. Produkcja auta rozpoczęła się w 1976 roku, kiedy uznano, że potrzebny jest następca przestarzałego już wtedy Moskala 426/427. Warto wspomnieć, że pojazd przez lata z powodzeniem konkurował z Fiatem 125p i słynną Ładą 2102. Szczególnie porównywany był do Łady, wobec której w bezpośrednim starciu wypadał lepiej. 2137 miał więcej mocy – 75 KM przy 64 KM Łady i większą przestrzeń ładunkową – 1479 l do 1345 l w przypadku Łady. Produkcja Moskala 2137 zakończyła się w 1985 z powodu kryzysu, w jakim znalazły się zakłady AZLK. Po latach stwierdzono, że ten model największą popularnością cieszył się wśród właścicieli domków letniskowych ze względu na swoje wymiary i pojemny bagażnik.

Moskal 2137 – dane techniczne

Moskal 2137 produkowany był w 5-drzwiowej wersji kombi. Gaźnikowy silnik obsługiwany przez 4-biegową, manualną skrzynię umieszczono z przodu pojazdu przy napędzie na tylną oś. W modelu 2137 stosowano wymiennie dwa rodzaje silników. O pojemności 1358 cm3 i 50 KM mocy oraz drugi o pojemności 1478 cm3 przy mocy 75 KM. Osiągi Moskala 2137 pozwalały dzięki temu na uzyskanie maksymalnej prędkości 140 km/h przy przyspieszeniu na poziomie 0-100 km/19 s. Spalanie Moskala 2137 nie przekraczało 10,3 l/100 km.

Moskal 2137 – wymiary

Osobowe kombi miało aż 4250 mm długości i 1550 mm szerokości. Przy wysokości ok. 1480 mm, jego waga wynosiła 1100 kg, co było dobrym wynikiem jak na auto segmentu C z tamtego okresu. Warto wspomnieć również o rozstawie osi Moskala 2137, który wynosił 2400 mm, przy rozstawie przednim 1247 mm i tylnym wynoszącym 1237 mm.

Moskal 2137 - wyposażenie

W stosunku do wcześniejszego 412/408, modernizacja Moskala 2137 była widoczna. Największy remont przeszło wnętrze z deską rozdzielczą, które stały się dużo bardziej ergonomiczne. Moskal 2137 zyskał na również na wyglądzie nadwozia. Niemodna, chromowana atrapa chłodnicy i obramowania reflektorów zastąpione zostały przez kratę z czarnego plastiku. Wymieniono również zewnętrzne klamki na kasetowe – bezpieczniejsze dla pieszych. Wobec starszej wersji najmniej zmienił się tył auta. Zostawiono kojarzące się z latami 60 płetwy. Zmieniono tylko nieznacznie ich położenie zbliżając je do znajdujących się po obu stronach lamp.

4.59
Ocena na postawie 12 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMoskal
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Moskal 2137

Inne modele Moskal

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Moskal 2137: newsy, testy i recenzje

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Pagoda

... , po prostu piękny i ponadczasowy. 2135 większa wersja 2136 większa wersja 2137 większa wersja 2138 większa wersja 2139 większa wersja 2140 większa wersja 2141 większa wersja 2142 większa wersja 2143 większa wersja Autor: Paweł Skrzypczyński ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie