#Volvo V60

Volvo V60

Volvo V60 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką firmę Volvo od 2011 roku. Oferowany jest w jednej wersji nadwozia – jako 5-drzwiowe kombi. Na rynku konkuruje m.in. z Audi A4 czy Mercedesem klasy C.

  • Volvo V60 to samochód osobowy klasy średniej produkowany od 2011 roku
  • Volvo V60 występuje w jednej wersji nadwozia – jako 5-drzwiowe kombi
  • Volvo V60 jest też produkowane w wersji hybrydowej
[1/3] Volvo V60 to samochód osobowy klasy średniej produkowany od 2011 rokuŹródło zdjęć: © wheelsage.org/SRT

Kanciaste i nudne linie nadwozia, niegdyś kojarzone z autami typu kombi szwedzkiego koncernu, odeszły już dawno w niepamięć. V60 to nowoczesny, przykuwający wzrok pojazd. Szwedom udało się zachować dynamiczny wygląd nadwozia modelu sedan. Projektanci położyli nacisk na upodobnienie familijnego nadwozia do sportowego coupé. Widać to po lekko opadającym i zwężającym się ku tyłowi dachu nad przestrzenią bagażową. Ciekawa jest również lekko wznosząca się boczna linia okien, która podkreśla dynamiczny charakter sylwetki. Charakterystyczne reflektory przednie wraz z pokaźnym grillem sprawiają, że Volvo V60 może się podobać.

Wsiadając do wnętrza V60, nie będziemy zaskoczeni. To wzór gatunku z zakresu praktyczności i ergonomii. Przestronny przedział pasażerski pomieści bez trudu czwórkę dorosłych osób. Z przodu usiądziemy wygodnie na obszernych fotelach. Tylna kanapa jest odpowiednio wyprofilowana i z łatwością pomieści trzy osoby. Deska rozdzielcza może się podobać. Zachwyca nie tylko wykonanie, ale też użyte materiały. Wszystko jest tak zrobione, aby było proste w obsłudze. Atrakcyjna sylwetka oraz duża ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy sprawiają, że bagażnik Volvo V60 nie należy do najpojemniejszych. Jego objętość wynosi zaledwie 430 l.

Oprócz takiego wyposażenia jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane fotele o komfort podróżowania dba układ Interior Air Quality System. Jest to układ monitorujący poziom tlenków węgla, dwutlenków azotu i ozonu, który w razie konieczności zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. Bezpieczeństwo podróżnym zapewniają: sześć poduszek powietrznych, systemy SIPS oraz WHIPS. Side Impact Protection System rozprasza energię uderzenia tak, aby ominęła ona pasażerów, i zabezpiecza podróżujących przed skutkami uderzeń bocznych. Whiplash Protection System to ochrona przed urazami kręgów szyjnych. Oprócz systemów ABS, DSTC czy EBA, V60 ma kilka nowatorskich rozwiązań. Bezpieczeństwo zwiększa m.in. system unikania kolizji City Safety - przy prędkościach do 30 km/h jest w stanie wykryć ryzyko zderzenia z poprzedzającym samochodem i w razie braku reakcji kierowcy automatycznie wyłączyć przepustnicę oraz aktywować hamulce. Kolejną innowacją jest CWAB - system ostrzegania o kolizji z automatycznym hamowaniem i funkcją wykrywania pieszych. Jest aktywny zawsze po przekroczeniu 4 km/h i informuje kierowcę o obecności pieszego na drodze lub zbyt małej odległości od poprzedzającego samochodu. W przypadku braku reakcji kierowcy system automatycznie aktywuje hamulce. W testach zderzeniowych Euro NCAP model V60 otrzymał pięć gwiazdek.

Bogata oferta jednostek napędowych zawiera cztery silniki benzynowe oraz trzy jednostki wysokoprężne. Wszystkie montowane motory wyposażone są w turbosprężarkę. Podstawowy silnik benzynowy to 1,6 o mocy 150 KM. Mocniejsza odmiana tego motoru rozwija moc 181 KM. Kolejna jednostka to silnik o pojemności 2000 cm3 i mocy 205 KM. Topowa jednostka oznaczona jako T6 to motor 3,0 mocy 304 KM. Gamę silników wysokoprężnych otwiera jednostka 1,6 o mocy 115 KM. Mocniejszy motor to 2,0 D3 o mocy 163 KM. Silnik 2,4 D5 generuje 205 KM.

Do Volvo V60 dostępne są dwie przekładnie: 6-biegowa manualna lub 6-biegowa automatyczna.

Ciekawa stylistyka, bogate wyposażenie standardowe oraz szeroki wybór jednostek napędowych sprawiły, że auto stało się dobrą alternatywą dla niekiedy nudnych aut konkurencji.

Sprężyste zawieszenie dobrze radzi sobie z dziurawymi drogami. Dobrą kierowalność zapewnia układ kierowniczy o regulowanej w trzech stopniach sile wspomagania.