Volvo V50

Model
Volvo V50 Zobacz 3 zdjęcia

Volvo V50 weszło do produkcji w 2004 roku. Bazuje na platformie Forda, na której opierają się między innymi Ford Focus czy Mazda 3. Jest następcą modelu V40, jednak zgodnie z nową nomenklaturą Volvo wersje kombi oznaczane są nieparzystą liczbą dziesiątek. W roku 2007 model V50 z silnikiem D5 został uznany za najlepszy samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej.

V50 to następca V40, ale jest to całkowicie nowa konstrukcja. Najmniejsze kombi szwedzkiego koncernu wyróżnia się krótką maską, mocno zaokrąglonymi błotnikami z muskularnie wysuniętym grillem z przodu. Od modelu S40 różni się atrapą chłodnicy oraz kształtem reflektorów przeciwmgłowych. Tylna część jest smuklejsza niż w sedanie i dłuższa o 46 mm. Bryła modelu V50 jest dość gładka i opływowa, zwłaszcza z przodu. Powierzchni drzwi nie zakłócają zamki, gdyż Volvo V50 wyposażone jest w system bezkluczykowego dostępu.

We wnętrzu V50 uwagę zwraca charakterystyczny kokpit. W bardzo cienkiej, srebrnej listwie umieszczono wszystkie elementy sterowania klimatyzacją i sprzętem audio. Wygląd kokpitu jest kontrowersyjny, za to obsługa intuicyjna i wygodna. Wszystko znajduje się pod ręką. Dzięki przemyślanej konstrukcji foteli podróżowanie modelem V50 nie męczy nawet w długich trasach. Siedziska i oparcia mają podwójne systemy regulacji, dzięki czemu można zawsze tak dobrać ich położenie, że jest wystarczająco dużo miejsca z przodu i z tyłu. Praktyczności wnętrzu nadają liczne schowki i półki. Bagażnik modelu V50 ma pojemność jedynie 417 l, co jest dość słabym wynikiem jak na auto typu kombi. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskuje się przestrzeń bagażową z płaską podłogą o pojemności 1307 l.

Volvo V50 ma dość bogate wyposażenie. W najwyższych wersjach wyposażenia oferowano takie elementy, jak automatyczna klimatyzacja, ABS, sensor deszczu i zmierzchu, kontrola trakcji. Zastosowano również innowacyjne elementy wyposażenia, takie jak reflektory biksenonowe z możliwością doświetlania zakrętów czy system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek BLIS. W testach Euro-NCAP druga generacja Volvo S40 uzyskała maksymalną notę 5 gwiazdek.

Jednostki montowane w modelu V50 są takie same jak w S40. Volvo dało swoim klientom szeroki wybór: aż 11 jednostek napędowych, 5 benzynowych oraz 6 wysokoprężnych. Do podstawowej wersji V50 montowano silnik benzynowy 1,6 o mocy 100 KM. Do mocniejszych jednostek należały motory 1,8 o mocy 125 KM, 2,0 o mocy 145 KM oraz silnik o pojemności 2400 cm3 występujący w kilku wariantach mocy, od 140 do 170 KM. Najmocniejsza jednostka benzynowa to turbodoładowany motor 2,4, w zależności od wersji rozwijający moc od 210 do 230 KM. Gamę jednostek wysokoprężnych otwiera motor 1,6 D o mocy 109 KM. Mocniejsza wersja tego silnika ma oznaczenie D2 i rozwija moc 115 KM. Mocniejszy motor 2,0 występuje w trzech odmianach: D 136 KM, D3 150 KM oraz D4 177 KM. Najmocniejszy silnik 2,4 D5 generuje 180 KM.

W sprzedaży model V50 oferowany jest z dwiema przekładniami: 4-biegową przekładnią automatyczną bądź 5-biegową manualną.

Właściciele Volvo V50 zadowoleni są ze szwedzkiego kombi, a jako słabe punkty podają niewystarczającą przestrzeń we wnętrzu, mały bagażnik oraz wysokie spalanie jednostek benzynowych. Do zalet auta należą niezawodność i trwałość. Potwierdza to raport TUV, w którym V50 klasyfikuje się dość wysoko. Jeśli jednak już się zepsuje, jest dość drogie w naprawie. Stylistyka, mimo że kontrowersyjna, może się podobać.

4.25
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Volvo V50

Inne modele Volvo

C - Inne modele

Volvo V50: newsy, testy i recenzje

Volvo XC90 B5: ostatnia deska ratunku dla diesla

... deską ratunku dla diesli jest system hybrydowy, na co zdecydowało się m.in. Volvo, zmieniając tym samym oznaczenie silnika z D5 na B5. ... 1938 Volvo XC90 B5 (235 KM) Mild Hybrid - test, opinia ^^^Aby przedłużyć życie naprawdę dobrym silnikom ...

2 tygodnie temu

Hybryda plug-in w Volvo S90: fanaberia czy racjonalność?

... Wersja T8 eAWD to najmocniejsza i najdroższa wersja flagowej limuzyny Volvo. Dzięki napędowi hybrydowemu z opcją ładowania zewnętrznego jest także najoszczędniejszą i najbardziej ekologiczną ... ^^^Model S90 T8 eAWD to szczyt szczytów w Volvo: ...

4 tygodnie temu

Volvo S90 T8 eAWD – czy luksusowa limuzyna musi mieć duży silnik?

... już do lamusa. Czy luksusowe limuzyny coś na tym straciły? By się o tym przekonać, wsiadam za kierownicę flagowego Volvo S90 z nowoczesną jednostką o pojemności dwóch litrów. ... odważnie musiała w 2014 roku wyglądać decyzja Volvo, by przejść ...

2 dni temu

Volvo XC40 T5 Twin Engine: o krok od auta elektrycznego

... Hybrydy kojarzą się z samochodami, które napędzane są tradycyjnym silnikiem spalinowym przy wsparciu napędu elektrycznego. I słusznie, bo większość hybryd tak właśnie działa. Volvo XC40 w wersji plug ... ma być napęd Volvo Twin Engine, który ...

4 tygodnie temu

Test Volvo V60 T8 AWD: mocne i ekonomiczne kombi bez duszy sportowca

... Kiedy hybryda nie zostaje stworzona wyłącznie w celu obniżenia zużycia paliwa, lecz po to, by samochód stał się szybszy, efekt może być różny. I tak jest w przypadku Volvo V60 T8, bo rezultat zależy ... 1938 Volvo V60 T8 AWD - test, opinia ^^^ ...

miesiąc temu

Volvo z Chin także w polskich salonach

... Mimo, że Volvo od lat jest w chińskich rękach, wiele ich modeli nadal powstaje w europejskich fabrykach. Ich udział w rynku maleje jednak z każdym rokiem, na rzecz aut wytwarzanych w Państwie Środka. Już niebawem do polskich salonów trafią ...

6 miesięcy temu

Pierwsze elektryczne Volvo tuż, tuż. Nadchodzi XC40 na prąd

... Volvo XC40 ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem szwedzkiej marki oraz drugim po Polestar 2 z Volvo Group. Inżynierowie prócz wymiany układu napędowego zajęli się tym, co potrafią najlepiej – poprawili bezpieczeństwo. ... Znamy coraz ...

4 miesiące temu

Używane Volvo V50 - test | Auto Dla Kowalskiego [wideo]

... Volvo V50 wydaje się być ciekawą alternatywą dla niemieckiej konkurencji. Auto ma nietuzinkową stylistykę, dobre właściwości jezdne, ale przede wszystkim niewygórowaną ceną. ... Zapraszam do obejrzenia testu Volvo V50 z 2008 roku, z silnikiem ...

dawno temu

Elektryczne Volvo XC40 już w drodze. Zadebiutuje w tym roku

... Volvo od kilku dobrych lat mówi o elektrycznej przyszłości swojej gamy. Póki co jednak Szwedzi pozostają daleko za konkurencją. Nie mają bowiem w ofercie ani jednego auta na prąd. Niebawem ma się to zmienić. Jeszcze w tym roku na rynek trafi ...

10 miesięcy temu

Volvo jak Toyota. Udostępni innym swoją wiedzę

... Na początku kwietnia Toyota uwolniła tysiące swoich patentów dotyczących napędu hybrydowego. Również Volvo, które podobnie jak japońska firma, ale w dziedzinie bezpieczeństwa, w której uchodzi za prymusa, daje konkurencji otwarty dostęp do ...

9 miesięcy temu

Używane Volvo S40/V50 II 1,6D [2003-2012] – poradnik kupującego

... Volvo S40/V50 drugiej generacji, które zadebiutowało w 2003 roku, było kontynuacją tego, czym był poprzednik, ale technicznie nie miało z nim nic wspólnego. Obecnie to jedno z najbardziej ... atrakcyjnych stylistycznie i jednocześnie najtańszych ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie