Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Volvo 760

Model
Volvo 760 Zobacz 3 zdjęcia

Volvo 760 to samochód klasy wyższej produkowany w latach 1982-1990. Występował w dwóch odmianach: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod względem konstrukcyjnym Volvo 760 jest niemal takie samo jak model 740, ale lepiej wyposażone. Zastosowano również inny rodzaj zawieszenia tylnego. Model 760 miał układ wielowahaczowy, w 740 zaś wykorzystano sztywną oś, co znacznie pogarsza komfort jazdy.

Auta marki Volvo miały opinię bezawaryjnych, jednak w ofercie tego szwedzkiego producenta brakowało samochodów prestiżowych. Tę lukę miał zapełnić model 760. Jego sylwetka jest prosta i kanciasta – to kształty typowe dla produkowanych wtedy aut. Przód wyróżnia długa maska z wyraźnymi przetłoczeniami przechodzącymi w chromowany grill z pokaźnym logo marki. Olbrzymie, wręcz prostokątne reflektory sprawiają, że auto wygląda masywnie i solidnie. Dodatkowo wyposażono je w wycieraczki. Efekt ten potęguje wysunięty, potężny przedni zderzak. W roku 1988 auto przeszło kilka modyfikacji. Z zewnątrz model po liftingu odznacza się między innymi nowymi reflektorami. W 1990 roku pod koniec produkcji zmieniono tylne lampy, dzięki czemu stały się podobne do tych z modelu 780.

Dzięki długości wynoszącej 4,8 m w środku udało się wygospodarować imponującą ilość miejsca dla pasażerów. Przednie fotele są wręcz olbrzymie, mało który samochód zapewnia taką wygodę. Wygodną pozycję za kierownicą poprawia wszechstronna regulacja fotela, a jazdę umila praktyczny podłokietnik. Sama deska rozdzielcza jest dość prosta. Jednak wszystko jest na miejscu i łatwe w obsłudze. Na uwagę zasługuje również dobra jakość materiałów we wnętrzu oraz wzorowe spasowanie plastików. Także na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie. Miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów.

Samochód ten zaskakuje bogatym jak na tamte czasy wyposażeniem. Na pokładzie Volvo 760 znajduje się m.in. klimatyzacja, podgrzewane fotele czy wspomaganie kierownicy. Do standardowego wyposażenia należał układ ABS. Od roku 1985 na listę wyposażenia dodatkowego trafiła kontrola trakcji.

Gama silników obejmowała siedem jednostek. Na początku produkcji dostępny był silnik 2,8 V6 o mocy 150 KM. W następnych latach motor ten generował moc 158 oraz 177 KM. Motor 2,3 turbo dostępny był od 1984 roku. Przez sześć lat produkcji doczekał się kilku modyfikacji. Na początku dysponował mocą 160 KM. W następnych latach występował w odmianach 175 oraz 185 KM. Najmocniejsza wersja pozwala osiągnąć tej masywnej limuzynie pierwsze 100 km/h po mniej niż 8 s. Dostępny był również jeden motor wysokoprężny 2,4 TD o mocy 117 KM.

Model 760 występował z trzema przekładniami. Najczęściej spotykana jest trwała 5-biegowa przekładnia ręczna. Volvo mogło być wyposażone również w 4-biegową przekładnię automatyczną lub 4-biegowy automat w połączeniu ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynia manualna jest całkowicie bezobsługowa. W skrzyniach automatycznych zdarzają się jedynie niewielkie wycieki oleju.

Volvo 760 słynie z przestronnego wnętrza oraz niezawodności. Duże strefy zgniotu, ABS i kontrola trakcji zapewniały również wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki współdzieleniu wielu rozwiązań konstrukcyjnych z modelami serii 700 części zamienne są tanie i powszechnie dostępne. Pojazd jest prosty w naprawie, więc większość prac można wykonać samodzielnie. Trwała okazała się również blacharka, a wszystko dzięki dobrze wykonanemu fabrycznemu zabezpieczeniu antykorozyjnego nadwozia.

4.69
Ocena na postawie 31 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Volvo 760

Inne modele Volvo

E - Inne modele

Volvo 760: newsy, testy i recenzje

Umyją auto za złotówkę. Trzeba tylko spełnić dwa warunki

... Volvo to marka, która dba nie tylko o nowych, ale i dotychczasowych klientów. Przykładem są chociażby wysokie rabaty na serwis starszych modeli. Teraz polski oddział dorzuca również usługę mycia auta za symboliczną złotówkę. ... polskiego ...

2 tygodnie temu

Samochód, który spełnia oczekiwania – Volvo XC40 Recharge

... , dynamiczny i dający satysfakcję z jazdy. Kiedyś byłoby to niemożliwe, ale bezsprzecznie znaleźliśmy się dzisiaj w tym punkcie rozwoju motoryzacji, w którym staje się to rzeczywistością. Te wszystkie powyższe cechy charakteryzują elektryczne ...

miesiąc temu

Volvo padło ofiarą cyberataku. Skradziono ważne dane

... Dane badawczo-rozwojowe Volvo zostały skradzione - poinformowała firma w niedawnym oświadczeniu. Obecnie badane są zagrożenia, które mogą być wynikiem wycieku. ... Oświadczenie Volvo w tej sprawie, opublikowane w piątek 10 grudnia 2021 roku, ...

8 miesięcy temu

Porównanie: Volvo XC90 T8 kontra V8. Hybryda kontra klasyka

... Tęsknota za dużymi silnikami jest tym większa im mniej takich znajduje się na rynku. Nie każdy akceptuje mniejsze, nawet jeśli dają lepsze osiągi. Ekstremalnym przykładem jest marka Volvo, która złożyła odważną deklarację. Sprawdziłem, czy ...

3 miesiące temu

Volvo ma nowego szefa. To Jim Rowan od smartfonów i odkurzaczy

... Marzec 2022 roku przyniesie duże zmiany na kierowniczych stanowiskach w Volvo. Håkan Samuelsson ustąpi miejsca Jimowi Rowanowi. Co ciekawe, nowy szef nie może pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem w świecie motoryzacji. ... Po blisko dekadzie ...

7 miesięcy temu

Używane Volvo z fabryczną gwarancją na rok. Poznaj szczegóły!

... W programie używanych aut Volvo Selekt udzielana jest gwarancja producenta na używane samochody mające nie więcej niż pięć lat. To prawdziwa gwarancja producenta, identyczna jak na nowe auta ... , a nie ubezpieczenie kosztów naprawy. Taka w ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie