Volvo 760

Model
Volvo 760 Zobacz 3 zdjęcia

Volvo 760 to samochód klasy wyższej produkowany w latach 1982-1990. Występował w dwóch odmianach: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod względem konstrukcyjnym Volvo 760 jest niemal takie samo jak model 740, ale lepiej wyposażone. Zastosowano również inny rodzaj zawieszenia tylnego. Model 760 miał układ wielowahaczowy, w 740 zaś wykorzystano sztywną oś, co znacznie pogarsza komfort jazdy.

Auta marki Volvo miały opinię bezawaryjnych, jednak w ofercie tego szwedzkiego producenta brakowało samochodów prestiżowych. Tę lukę miał zapełnić model 760. Jego sylwetka jest prosta i kanciasta – to kształty typowe dla produkowanych wtedy aut. Przód wyróżnia długa maska z wyraźnymi przetłoczeniami przechodzącymi w chromowany grill z pokaźnym logo marki. Olbrzymie, wręcz prostokątne reflektory sprawiają, że auto wygląda masywnie i solidnie. Dodatkowo wyposażono je w wycieraczki. Efekt ten potęguje wysunięty, potężny przedni zderzak. W roku 1988 auto przeszło kilka modyfikacji. Z zewnątrz model po liftingu odznacza się między innymi nowymi reflektorami. W 1990 roku pod koniec produkcji zmieniono tylne lampy, dzięki czemu stały się podobne do tych z modelu 780.

Dzięki długości wynoszącej 4,8 m w środku udało się wygospodarować imponującą ilość miejsca dla pasażerów. Przednie fotele są wręcz olbrzymie, mało który samochód zapewnia taką wygodę. Wygodną pozycję za kierownicą poprawia wszechstronna regulacja fotela, a jazdę umila praktyczny podłokietnik. Sama deska rozdzielcza jest dość prosta. Jednak wszystko jest na miejscu i łatwe w obsłudze. Na uwagę zasługuje również dobra jakość materiałów we wnętrzu oraz wzorowe spasowanie plastików. Także na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie. Miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów.

Samochód ten zaskakuje bogatym jak na tamte czasy wyposażeniem. Na pokładzie Volvo 760 znajduje się m.in. klimatyzacja, podgrzewane fotele czy wspomaganie kierownicy. Do standardowego wyposażenia należał układ ABS. Od roku 1985 na listę wyposażenia dodatkowego trafiła kontrola trakcji.

Gama silników obejmowała siedem jednostek. Na początku produkcji dostępny był silnik 2,8 V6 o mocy 150 KM. W następnych latach motor ten generował moc 158 oraz 177 KM. Motor 2,3 turbo dostępny był od 1984 roku. Przez sześć lat produkcji doczekał się kilku modyfikacji. Na początku dysponował mocą 160 KM. W następnych latach występował w odmianach 175 oraz 185 KM. Najmocniejsza wersja pozwala osiągnąć tej masywnej limuzynie pierwsze 100 km/h po mniej niż 8 s. Dostępny był również jeden motor wysokoprężny 2,4 TD o mocy 117 KM.

Model 760 występował z trzema przekładniami. Najczęściej spotykana jest trwała 5-biegowa przekładnia ręczna. Volvo mogło być wyposażone również w 4-biegową przekładnię automatyczną lub 4-biegowy automat w połączeniu ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynia manualna jest całkowicie bezobsługowa. W skrzyniach automatycznych zdarzają się jedynie niewielkie wycieki oleju.

Volvo 760 słynie z przestronnego wnętrza oraz niezawodności. Duże strefy zgniotu, ABS i kontrola trakcji zapewniały również wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki współdzieleniu wielu rozwiązań konstrukcyjnych z modelami serii 700 części zamienne są tanie i powszechnie dostępne. Pojazd jest prosty w naprawie, więc większość prac można wykonać samodzielnie. Trwała okazała się również blacharka, a wszystko dzięki dobrze wykonanemu fabrycznemu zabezpieczeniu antykorozyjnego nadwozia.

4.69
Ocena na postawie 31 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Volvo 760

Inne modele Volvo

E - Inne modele

Volvo 760: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Volvo XC40 T5 Twin Engine - opcja dla niezdecydowanych

... Obecność samochodów z napędem hybrydowym w gamie producentów nikogo już nie dziwi. Hybrydy typu Plug-In nie są jeszcze tak popularne, jednak Volvo oferuje ten rodzaj napędu już od dłuższego czasu ... . W tym filmie przedstawimy Wam najmniejszego ...

2 dni temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

2 miesiące temu

Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Volvo XC40 T5 TwinEngine

... Kategoria Miejskiego Samochodu Roku pokazała nam, jak bardzo zmienił się koncept auta tego typu w ostatnim czasie. Spośród dziewięciu startujących aut cztery były ładowane z gniazdka, a pięć było crossoverami. Wygrał model, który łączył obydwie ...

2 miesiące temu

Dealerzy Volvo pomagają w walce z koronawirusem

... Prezes Volvo Cars – Hakan Samuelsson – zachęcał wszystkich pracowników na świecie do włączenia się w walkę ze skutkami szalejącej epidemii. Importerzy tej marki z różnych krajów przekazali szpitalom ... Jurasza przekazaliśmy środki ochrony w ...

6 miesięcy temu

Volvo sprzedaje auta "bez VAT". Można sporo zaoszczędzić

... Segment premium w Polsce podnosi się po pandemii koronawirusa, notując coraz to wyższe wzrosty sprzedaży. Volvo chce podtrzymać ten trend, o czym świadczy najnowsza promocja pozwalająca kupić nowe, bogato wyposażone modele tej marki w cenie ...

3 miesiące temu

Nowym volvo nie pojedziesz szybciej niż 180 km/h. To już pewne

... Jak powiedzieli, tak zrobili. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Volvo rozpoczęło montaż ograniczników prędkości w swoich autach. Najnowsze modele szwedzkiej marki pojadą maksymalnie 180 km/h. Producent tłumaczy tę decyzję troską o ...

6 miesięcy temu

Używane Volvo XC90 I w pigułce. Trwałe, ale nie takie doskonałe

... Volvo XC90 pierwszej generacji zapisało się na kartach historii tej marki nie tylko tym, że było pierwszym SUV-em, ale również tym, że jest bardzo cenionym modelem. Niezwykle trwałe auto ... -miejscowa: 483 l) Silniki benzynowe w Volvo XC90 I: ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie