Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Volvo 760

Model
Volvo 760 Zobacz 3 zdjęcia

Volvo 760 to samochód klasy wyższej produkowany w latach 1982-1990. Występował w dwóch odmianach: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod względem konstrukcyjnym Volvo 760 jest niemal takie samo jak model 740, ale lepiej wyposażone. Zastosowano również inny rodzaj zawieszenia tylnego. Model 760 miał układ wielowahaczowy, w 740 zaś wykorzystano sztywną oś, co znacznie pogarsza komfort jazdy.

Auta marki Volvo miały opinię bezawaryjnych, jednak w ofercie tego szwedzkiego producenta brakowało samochodów prestiżowych. Tę lukę miał zapełnić model 760. Jego sylwetka jest prosta i kanciasta – to kształty typowe dla produkowanych wtedy aut. Przód wyróżnia długa maska z wyraźnymi przetłoczeniami przechodzącymi w chromowany grill z pokaźnym logo marki. Olbrzymie, wręcz prostokątne reflektory sprawiają, że auto wygląda masywnie i solidnie. Dodatkowo wyposażono je w wycieraczki. Efekt ten potęguje wysunięty, potężny przedni zderzak. W roku 1988 auto przeszło kilka modyfikacji. Z zewnątrz model po liftingu odznacza się między innymi nowymi reflektorami. W 1990 roku pod koniec produkcji zmieniono tylne lampy, dzięki czemu stały się podobne do tych z modelu 780.

Dzięki długości wynoszącej 4,8 m w środku udało się wygospodarować imponującą ilość miejsca dla pasażerów. Przednie fotele są wręcz olbrzymie, mało który samochód zapewnia taką wygodę. Wygodną pozycję za kierownicą poprawia wszechstronna regulacja fotela, a jazdę umila praktyczny podłokietnik. Sama deska rozdzielcza jest dość prosta. Jednak wszystko jest na miejscu i łatwe w obsłudze. Na uwagę zasługuje również dobra jakość materiałów we wnętrzu oraz wzorowe spasowanie plastików. Także na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie. Miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów.

Samochód ten zaskakuje bogatym jak na tamte czasy wyposażeniem. Na pokładzie Volvo 760 znajduje się m.in. klimatyzacja, podgrzewane fotele czy wspomaganie kierownicy. Do standardowego wyposażenia należał układ ABS. Od roku 1985 na listę wyposażenia dodatkowego trafiła kontrola trakcji.

Gama silników obejmowała siedem jednostek. Na początku produkcji dostępny był silnik 2,8 V6 o mocy 150 KM. W następnych latach motor ten generował moc 158 oraz 177 KM. Motor 2,3 turbo dostępny był od 1984 roku. Przez sześć lat produkcji doczekał się kilku modyfikacji. Na początku dysponował mocą 160 KM. W następnych latach występował w odmianach 175 oraz 185 KM. Najmocniejsza wersja pozwala osiągnąć tej masywnej limuzynie pierwsze 100 km/h po mniej niż 8 s. Dostępny był również jeden motor wysokoprężny 2,4 TD o mocy 117 KM.

Model 760 występował z trzema przekładniami. Najczęściej spotykana jest trwała 5-biegowa przekładnia ręczna. Volvo mogło być wyposażone również w 4-biegową przekładnię automatyczną lub 4-biegowy automat w połączeniu ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynia manualna jest całkowicie bezobsługowa. W skrzyniach automatycznych zdarzają się jedynie niewielkie wycieki oleju.

Volvo 760 słynie z przestronnego wnętrza oraz niezawodności. Duże strefy zgniotu, ABS i kontrola trakcji zapewniały również wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki współdzieleniu wielu rozwiązań konstrukcyjnych z modelami serii 700 części zamienne są tanie i powszechnie dostępne. Pojazd jest prosty w naprawie, więc większość prac można wykonać samodzielnie. Trwała okazała się również blacharka, a wszystko dzięki dobrze wykonanemu fabrycznemu zabezpieczeniu antykorozyjnego nadwozia.

4.69
Ocena na postawie 31 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Volvo 760

Inne modele Volvo

E - Inne modele

Volvo 760: newsy, testy i recenzje

ŠKODA ENYAQ IV - elektrykiem w trasę przez Polskę

Volvo Concept Recharge zapowiada elektryczną przyszłość marki

... Przyszłość Volvo jest elektryczna, wiadomo to nie od dziś. Jak dotąd tajemnicą pozostawała jednak forma przyszłych modeli marki. Nieco światła na sprawę rzuca najnowszy Concept Recharge pokazujący, w jakim kierunku zamierzają podążać Szwedzi. ...

4 tygodnie temu

Volvo V90 - czy to nadal cegła?

... Volvo z nadwoziem typu kombi to synonim pojemności bagażnika. Przez lata producent starał się, aby właśnie ten parametr był najważniejszy. Z czasem jednak zmieniła się koncepcja na sylwetkę modeli, ale czy to znaczy, że te samochody straciły ...

2 miesiące temu

Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić

... przedstawić się z jak najlepszej strony. Dzisiaj jest jednak inaczej, bo na planie mam prawie podstawową odmianę Volvo V60. ... Volvo V60 Momentum Pro - test wideo Moja odmiana to nie zwykłe Momentum, tylko Momentum PRO, co według nomenklatury ...

miesiąc temu

SUV do miasta. Przetestuj kompaktowe Volvo XC40

... Potrzebujesz niewielkiego, ale komfortowego i dynamicznego SUV-a do jazdy po mieście? Sprawdź ofertę Volvo XC40. I daj się zaskoczyć śmiałym designem, przestronnym wnętrzem oraz szeregiem rozwiązań zwiększających wygodę i bezpieczeństwo jazdy. ...

2 miesiące temu

Inteligentne Volvo XC60. Sprawdź, co potrafi ten popularny SUV

... Naszpikowany nowymi technologiami, pozwalający na stały kontakt z otoczeniem bez użycia rąk, komfortowy i bezpieczny Volvo XC60, to najczęściej kupowany SUV na świecie. Teraz dostępny także w nowym modelu XC60 Recharge, hybrydzie plug-in ...

2 miesiące temu

Poznaj lidera w zakresie bezpieczeństwa - Volvo Cars

... W świecie motoryzacji Volvo od dekad uchodzi za synonim bezpieczeństwa. “Samochodami jeżdżą ludzie. Dlatego naczelną zasadą stojącą za wszystkim, co robimy jest - i musi pozostać - bezpieczeństwo ... ”. Oto cytat jednego z pierwszych biuletynów ...

5 miesięcy temu

Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem?

... Volvo XC90 pierwszy raz na rynku pojawiło się w 2002 roku jako pierwszy SUV tej marki. Cztery lata później w 2006 roku auto otrzymało naprawdę delikatny facelifting i od tego momentu sprzedawane było w prawie niezmienionej formie aż do 2016 ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie