Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Ipsum

Model
Toyota Ipsum Zobacz 2 zdjęcia

Toyota Ipsum występuje również pod nazwami Picnic, Avensis Verso i SportsVan i jest siedmioosobowym samochodem o szerokiej gamie zastosowań. Toyota Ipsum produkowana była przez japoński koncern Toyota w latach 1995 - 2008 na rynki zachodnie, jednak nigdy nie trafiła do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Po zakończeniu produkcji (łącznie dwie generacje) w Europie zastąpił ją hybrydowy model Toyota Prius V, a na japońskim rynku Toyota Isis.

Toyota Ipsum - historia

Pierwsze modele Toyoty Ipsum przeznaczone były na rynek japoński, a nazwano je kolejno Picnic i Japan. Auta do tego stopnia przyjęły się wśród użytkowników, że już rok później zdecydowano się rozszerzyć ofertę o rynek europejski. Dzięki temu w 1996 roku Toyota zadebiutowała w Danii pod nazwą SportsVan, a wyposażona była w 4-cylindrowe silniki zasilane benzyną o pojemności od 1,8 do 2 litrów. Ostatecznie ustalono jednak jedną nazwę Ipsum, która w Europie obowiązywała do końca produkcji. Przez cały okres produkcji zaprojektowano dwie generacje samochodu, które nieznacznie różniły się od siebie posiadanymi napędami.

Toyota Ipsum – dane techniczne

W przypadku 7-osobowej Toyoty zastosowano popularne silniki o pojemnościach od 2 do 2,5 litra, a obsługiwała je 5-biegowa manualna i 6-biegowa automatyczna przekładnia. Dzięki temu Ipsum z silnikiem 2,5 l osiąga zawrotną prędkość maksymalną w wysokości 224 km/h do setki rozpędzając się w niecałe 10 sekund. Jednostki napędowe zostały zamontowane w przedniej części konstrukcji, a napęd przełożono na tylną oś. Dzięki temu łatwiej kontrolować przedłużony tył Ipsum, szczególnie podczas pokonywania ostrych zakrętów. Wadą takiego rozwiązania jest trudniejszy model jazdy, który wymaga od kierowcy doświadczenia i wyższych umiejętności. Napęd na tył zwiększał również koszty produkcji i był jednym z ważniejszych czynników, które powodowały wyższą cenę nowej Toyoty Ipsum.

Toyota Ipsum – wyposażenie

Największą zaletą Toyoty Ipsum jest znaczna ilość przestrzeni wewnątrz kabiny. Ipsum posiada fotele, które można regulować, składać na płasko lub całkowicie demontować. Dzięki temu samochód może być wykorzystywany jako auto użytkowe do przewozu większej liczby pasażerów, jak i dużego ładunku. Co za tym idzie, największą zaletą był bagażnik mający pojemność równą aż 282 litry, która przy złożonych pięciu fotelach rozszerzała się do 2422 litrów. Ponadto w standardowym wyposażeniu Toyota Ipsum posiadała system poduszek powietrznych zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów (łącznie 6), automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną regulowaną kierownicę oraz dodatkową nagrzewnicę, która umieszczona została w tylnej części pojazdu, elektrycznie sterowane szyby i podświetlane zegary z tempomatem. Niektóre wersje posiadały również radio FM z dodatkowym systemem głośników.

Toyota Ipsum – rozmiary

Ze względu na poszerzoną konstrukcję, Toyota Ipsum była znacznie większa od przeciętnych samochodów osobowych. Jej długość wynosiła lekko ponad 4,5 metra (dokładnie 4530 mm), przy szerokości 1695 mm i wysokości 1620 mm. Takie gabaryty bezpośrednio wpływały na rozstaw osi, który w tym przypadku wynosił 2735 mm.

Toyota Ipsum – ceny

Toyota Ipsum cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością głównie przez fakt, że modele sprowadzane z zachodu są w bardzo konkurencyjnych cenach. Na rynku wtórnym najtańsze egzemplarze kupimy już za ok. 25 000 złotych jednak lepiej wybrać taki z przedziału 30 – 40 000 złotych. Niestety te najtańsze często wymagają remontu i całkowitej wymiany tapicerki, która nie najlepiej znosi upływ czasu. Dlatego płacąc 10 000 złotych więcej, możemy być spokojni, że nasza Toyota Ipsum posłuży na kolejne lata bez konieczności częstego serwisowania.

3.59
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
TypSamochód osobowy
SegmentK

Generacje Toyota Ipsum

Inne modele Toyota

K - Inne modele

Toyota Ipsum: newsy, testy i recenzje

Toyota Prius w roli Ferrari, czyli kolejny popis japońskiego tunera

... Japońskie hybrydy najwyraźniej mają więcej wspólnego z włoskimi supersamochodami, niż mogłoby nam się wydawać. Udowadnia to firma tuningowa Albermo, która przerobiła już Toyotę RAV4 na Lamborghini Urusa, a Priusa upodobniła do Ferrari. ...

3 tygodnie temu

Toyota GR Yaris niebawem w salonach. Znamy polskie ceny

... GR Yaris to bardzo ostry hatchback Toyoty, który kusi połączeniem mocnego napędu z niewielkim i relatywnie lekkim nadwoziem. Niestety nie jest to tania mieszanka. Szczęśliwcy, którym uda się kupić ten model w Polsce, zapłacą nie mniej niż 143 ...

miesiąc temu

Toyota Harrier to lepsza RAV4, której nie dostaniemy w Polsce

... Co to jest: ma wymiary Toyoty RAV4 i zapowiada się na lepszą od niej pod każdym względem? To naturalnie Toyota Harrier, która wykonuje ten numer już od siedmiu lat. Japoński producent trzyma ... niezmiennie ten model wyłącznie na swój rodzimy ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie