Tata Indica

Model
Tata Indica Zobacz 5 zdjęć

Tata Indica

Tata Indica to mały samochód (segment B) produkowany w latach 1997-2007 przez indyjski koncern samochodowy Tata Motors w miejscowości Pune (Indie). W 2008 roku zastąpił go zupełnie nowy model Indica Vista. Indica była dostępna w Polsce do 2010 roku, potem jej miejsce zajęła Indica Vista. Tata Indica była też sprzedawana pod brytyjską marką Rover CityRover.

Tata Indica to niewielki samochód, mierzący niecałe 3,7 m długości. Miał on pięcioro drzwi (występowała tylko taka wersja) i rejestrowany był jako auto 5-osobowe. Indica to pierwsze tak udane auto koncernu Tata.

Jak na swoje rozmiary zewnętrzne Indica miała niewielkie wnętrze i mały bagażnik. Przewóz pięciu osób wchodził w grę raczej tylko w sytuacjach awaryjnych. W związku z niewielką ilością miejsca z tyłu oraz źle wyprofilowaną środkową częścią kanapy pasażer nie mógł liczyć na komfortową podróż. Z przodu co prawda miejsca było więcej, ale siedziska przednich foteli były za krótkie i niewygodne. Wysokie osoby mogły mieć problem z zajęciem optymalnej pozycji, bo regulacja wzdłużna fotela nie była zbyt duża. Bagażnik również należał do małych, jego pojemność wynosiła tylko 215 l.

W Polsce oferowano dwa poziomy wyposażenia wnętrza: GLS i GLX/DLX. W przypadku podstawowej wersji GLS takie elementy jak ABS czy poduszka powietrzna dostępne były za dopłatą. Zresztą lista dodatków obejmowała znacznie więcej pozycji (manualna klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, centralny zamek, immobiliser, lampy przeciwmgielne). W odmianie GLX/DLX w wyposażeniu seryjnym znalazły się nawet dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja, ABS i elektrycznie otwierane wszystkie szyby.

Pomijając niezbyt wygodne fotele, Indica zapewniała umiarkowany komfort jazdy. Wynikało to z zastosowania z przodu zawieszenia z dolnym trójkątnym wahaczem poprzecznym i kolumną MacPhersona, a z tyłu belki skrętnej z amortyzatorami i sprężyną śrubową. Zawieszenie zostało zestrojone bardzo miękko, co zapewniało przyzwoity komfort jazdy na polskich drogach, ale oczywiście uniemożliwiało sportową jazdę, bo nadwozie mocno wychylało się na łukach.

W różnych regionach świata Indicę oferowano z trzeba różnymi silnikami: dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Mniejszy z benzynowych miał 4 cylindry i objętość skokową wynoszącą tylko 1,2 l. Jednostka napędowa rozwijała moc 65 KM. Większy miał również 4-cylindry, ale objętość 1,4 l i osiągał moc 70 KM przy 4500 obr./min. W Polsce sprzedawana była jego odmiana o mocy 85 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 3500 obr./min. Dzięki niemu ważące od 1090 kg do 1170 kg (w zależności od wersji) auto osiągało prędkość 160 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło 5,3 l/100 km.

Drugą jednostką oferowaną w Polsce był silnik o zapłonie samoczynnym oznaczony 1,4 DICOR. Motor ten rozwijał moc 70 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 140 Nm przy 1400-2750 obr./min. Średnie zużycie paliwa sięgało 5,2 l/100 km. Ta jednostka była dostępna na świecie w kilku wariantach, z których najsłabszy bez turbodoładowania i z pompą sekcyjną zamiast układu zasobnikowego miał moc tylko 53 KM. Ta sama wersja z doładowaniem rozwijała 62 KM, a wyposażona dodatkowo w międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego – 68 KM.

Tata starała się skusić klientów 3-letnią gwarancją i niską ceną. Na początku sprzedaży najtańsza wersja z dieslem pod maską kosztowała niecałe 37 tys. zł, ale w 2009 roku jej cena spadła do niespełna 30 tys. zł. Na razie brakuje informacji o trwałości i bezawaryjności samochodu.

Z polskiego rynku pierwsza generacja Indiki zniknęła między innymi z powodu silników niespełniających norm Euro 5, które weszły w życie w 2010 roku. Model Indica został zastąpiony Indicą Vista, dostępną na polskim rynku już za niecałe 26 tys. zł.

3.73
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaTata
TypSamochód osobowy

Generacje Tata Indica

Inne modele Tata

Tata Indica: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie