Tata Indica

Model
Tata Indica Zobacz 5 zdjęć

Tata Indica

Tata Indica to mały samochód (segment B) produkowany w latach 1997-2007 przez indyjski koncern samochodowy Tata Motors w miejscowości Pune (Indie). W 2008 roku zastąpił go zupełnie nowy model Indica Vista. Indica była dostępna w Polsce do 2010 roku, potem jej miejsce zajęła Indica Vista. Tata Indica była też sprzedawana pod brytyjską marką Rover CityRover.

Tata Indica to niewielki samochód, mierzący niecałe 3,7 m długości. Miał on pięcioro drzwi (występowała tylko taka wersja) i rejestrowany był jako auto 5-osobowe. Indica to pierwsze tak udane auto koncernu Tata.

Jak na swoje rozmiary zewnętrzne Indica miała niewielkie wnętrze i mały bagażnik. Przewóz pięciu osób wchodził w grę raczej tylko w sytuacjach awaryjnych. W związku z niewielką ilością miejsca z tyłu oraz źle wyprofilowaną środkową częścią kanapy pasażer nie mógł liczyć na komfortową podróż. Z przodu co prawda miejsca było więcej, ale siedziska przednich foteli były za krótkie i niewygodne. Wysokie osoby mogły mieć problem z zajęciem optymalnej pozycji, bo regulacja wzdłużna fotela nie była zbyt duża. Bagażnik również należał do małych, jego pojemność wynosiła tylko 215 l.

W Polsce oferowano dwa poziomy wyposażenia wnętrza: GLS i GLX/DLX. W przypadku podstawowej wersji GLS takie elementy jak ABS czy poduszka powietrzna dostępne były za dopłatą. Zresztą lista dodatków obejmowała znacznie więcej pozycji (manualna klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, centralny zamek, immobiliser, lampy przeciwmgielne). W odmianie GLX/DLX w wyposażeniu seryjnym znalazły się nawet dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja, ABS i elektrycznie otwierane wszystkie szyby.

Pomijając niezbyt wygodne fotele, Indica zapewniała umiarkowany komfort jazdy. Wynikało to z zastosowania z przodu zawieszenia z dolnym trójkątnym wahaczem poprzecznym i kolumną MacPhersona, a z tyłu belki skrętnej z amortyzatorami i sprężyną śrubową. Zawieszenie zostało zestrojone bardzo miękko, co zapewniało przyzwoity komfort jazdy na polskich drogach, ale oczywiście uniemożliwiało sportową jazdę, bo nadwozie mocno wychylało się na łukach.

W różnych regionach świata Indicę oferowano z trzeba różnymi silnikami: dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Mniejszy z benzynowych miał 4 cylindry i objętość skokową wynoszącą tylko 1,2 l. Jednostka napędowa rozwijała moc 65 KM. Większy miał również 4-cylindry, ale objętość 1,4 l i osiągał moc 70 KM przy 4500 obr./min. W Polsce sprzedawana była jego odmiana o mocy 85 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 3500 obr./min. Dzięki niemu ważące od 1090 kg do 1170 kg (w zależności od wersji) auto osiągało prędkość 160 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło 5,3 l/100 km.

Drugą jednostką oferowaną w Polsce był silnik o zapłonie samoczynnym oznaczony 1,4 DICOR. Motor ten rozwijał moc 70 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 140 Nm przy 1400-2750 obr./min. Średnie zużycie paliwa sięgało 5,2 l/100 km. Ta jednostka była dostępna na świecie w kilku wariantach, z których najsłabszy bez turbodoładowania i z pompą sekcyjną zamiast układu zasobnikowego miał moc tylko 53 KM. Ta sama wersja z doładowaniem rozwijała 62 KM, a wyposażona dodatkowo w międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego – 68 KM.

Tata starała się skusić klientów 3-letnią gwarancją i niską ceną. Na początku sprzedaży najtańsza wersja z dieslem pod maską kosztowała niecałe 37 tys. zł, ale w 2009 roku jej cena spadła do niespełna 30 tys. zł. Na razie brakuje informacji o trwałości i bezawaryjności samochodu.

Z polskiego rynku pierwsza generacja Indiki zniknęła między innymi z powodu silników niespełniających norm Euro 5, które weszły w życie w 2010 roku. Model Indica został zastąpiony Indicą Vista, dostępną na polskim rynku już za niecałe 26 tys. zł.

3.73
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaTata
TypSamochód osobowy

Generacje Tata Indica

Inne modele Tata

Tata Indica: newsy, testy i recenzje

TATA Indica w specjalnej wersji Vista

... Model Indica od firmy TATA obchodzi właśnie swoje 10-lecie istnienia. Z tej okazji indyjski producent postanowił wypuścić na rynek specjalną edycję modelu. Będzie to TATA Indica Vista, którą możecie ... podziwiać na zdjęciu powyżej. Model ten ...

dawno temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Tata Indica Vista Concept S - tanio i sportowo?

... również modele koncepcyjne. Jednym z nich ma być Tata Indica Vista Concept S. Przyznam szczerze, że na pierwszy rzut oka nie jest to samochód typowy dla firmy TATA. Swoim wyglądem przypomina on nieco Kię Cee'd (jeśli chodzi o przód auta). ... ...

dawno temu

TATA Nano EV w Genewie. W sprzedaży od 2012

... zaprezentowano model Tata Nano Electric Vehicle, który ma wejść do sprzedaży w 2012 roku. Pojazd ma korzystać z takich samych baterii litowo-jonowych, jak Tata Indica Vista EV. ... Indyjska firma TATA też chce być trendy. Miano producenta ...

dawno temu

Samochody TATA od września w Polsce

... Od września tego roku w przynajmniej 30 polskich salonach będzie można kupić samochody marki TATA, producenta najtańszego samochodu na świecie. Oczywiście, nie możemy marzyć, że model Nano trafi ... hatchback Indica, w wersji kombi, którego cena ...

dawno temu

TATA Nano

... Największy "pimp" targów w Genewie? Kto wie - może to właśnie TATA Nano. Nie ma to jak wystawić autko za 1700 Euro pośród modeli pokroju KTMa, czy Volvo XC60. Wszakże TATA Nano jest zupełnym ... przeciwieństwem "naszpicowanego" zaawansowaną ...

dawno temu

Tata Nano nagrodą za sterylizację?!

... Tata Nano jest obecnie najtańszym samochodem na świecie. Jego twórcy adresują go do mieszkańców biedniejszych rejonów, jak na przykład Indie. Hindusi mają poważny problem z przeludnieniem ... , więc władze postanowiły w jakiś sposób wypromować ...

dawno temu

Tata Megapixel Concept - Nano przyszłości [Genewa 2012]

... Na salonie samochodowym w Genewie swoje stoisko ma także indyjski producent Tata Motors. Było ono areną premiery niewielkiego, miejskiego samochodu o futurystycznym wyglądzie - oto Tata Megapixel. ... Na salonie samochodowym w Genewie swoje ...

dawno temu

Tata Nano zrewolucjonizuje Stany Zjednoczone

... Na zdjęciu powyżej mamy małego rewolucjonistę dostosowanego do sprzedaży na naszym kontynencie. Po dwóch miesiącach spekulacji Ratan Tata, właściciel Tata Motors oficjalnie potwierdził, że firma wyruszy na podbój Stanów Zjednoczonych. ... Na ...

dawno temu

Tata Nano z dieslem

... Tata Motors zaprezentuje w lutym model Nano z jednostką wysokoprężną, a także nowego kompaktowego sedana i hatchbacka. ... Tata Nano jest obecnie dostępny z benzynowym silnikiem 0,6 l o mocy 38 KM oraz z motorem o tej samej pojemności ...

dawno temu

Tata Nano za 4,6 miliona dolarów?

... Tata Nano – najtańszy seryjny samochód świata i jeden z najdroższych nieseryjnych. Brzmi niesamowicie, a jednak! ... Tata Nano – najtańszy seryjny samochód świata i jeden z najdroższych nieseryjnych. Brzmi niesamowicie, a jednak! Ratan Tata ...

dawno temu

TATA Nano wcale nie taki nano?

... TATA Nano spotkał właśnie na swojej drodze przeszkodę. Auto pierwotnie było zapowiadane jako najtańszy model świata, ostatnio okazało się nawet, że producent zamierza zadbać o bezpieczeństwo ... powinni więc trzymać mocno kciuki i liczyć na to, ...

dawno temu

Tata ZEST i BOLT – nowa jakość? [wideo]

... Podczas targów w New Dehli Tata zaprezentowała dwa nowe modele: sedana ZEST i hatchbacka BOLT. ... ZEST i BOLT to de facto ten sam samochód, ale w różnych wersjach nadwoziowych. Auta zbudowano w zgodzie z nowym językiem stylistycznym marki Tata ...

dawno temu

Sprzedaż Tata Nano spadła o 85%!

... Tuż po oficjalnym rynkowym debiucie najtańszego samochodu na świecie powstała loteria, w której 100 000 szczęśliwców miało pierwszeństwo do zakupu Taty Nano. Wszyscy spodziewali się więc, że auto będzie rynkowym hitem, jednak w listopadzie nie ...

dawno temu

Debiutują koncepty Tata ConnectNext EV i Nexon

... Na targach motoryzacyjnych w Nowym Delhi Tata Motors zaprezentowało dwa modele koncepcyjne. ConnectNext EV to odważna wizja auta przyszłości a Nexon być może zwiastuje produkcyjnego crossovera. ... Tata ConnectNext EV, jak sama nazwa wskazuje, ...

dawno temu

TATA Nano pierwszy raz w ruchu!

... Udało się przyłapać najtańsze auto świata, które pokazano Europie podczas targów w Genewie. Mowa oczywiście o modelu TATA Nano. Film jest o tyle ciekawy, że auto bryka sobie swobodnie po publicznej drodze, na dodatek bez żadnego kamuflażu. ...

dawno temu

Geely zbuduje auto tańsze niż Tata Nano?!

... Indyjski producent Tata, swoim płonącym budżetowym modelem Nano zawojował świat. Jeszcze chyba nigdy się nie mówiło tak wiele, o tak małym, tanim samochodzie. Teraz, chińskie Geely stara się zrobić dokładnie to samo. Będzie kolejny najtańszy na ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie