Suzuki Cappuccino

Model
Suzuki Cappuccino Zobacz 2 zdjęcia

Suzuki Cappuccino to samochód typu kei-car produkowany był w latach 1991-1995 (EA11R) oraz 1995-1997 (EA21R) przez przedsiębiorstwo motoryzacyjne Suzuki.

Suzuki Cappuccino – ogólne informacje

Suzuki Cappuccino to dwumiejscowe auto dostępne jako 2-drzwiowy roadster. Samochód przynależy do typu kei-car – segmentu małych pojazdów osobowych, sportowych, półciężarówek czy furgonetek. Charakteryzuje się niewielkimi gabarytami, dzięki którym właściciel auta zyskuje różne ulgi – niższe podatki czy ubezpieczenia. Dwie wersje Suzuki Cappuccino różnią się silnikiem (starsza wersja: F6A z paskiem rozrządu, nowsza wersja: K6A o lżejszej konstrukcji z łańcuchem rozrządu) oraz wyposażeniem.

Napęd stanowi benzynowy silnik R3 turbodoładowany o pojemności 0,65 litra, umieszczony z przodu. Suzuki Cappuccino dostępne jest z trzybiegową automatyczną lub pięciobiegową manualną skrzynią biegów, za pomocą której moc przenoszona jest na tylną oś. Maska, dach, listwa rolująca i dolna część osłony przedniej są aluminiowe. Trzy ruchome panele dachowe oznaczają, że dach może być konfigurowany na cztery sposoby: cały dach złożony, targa, T-bar lub cały dach złożony (kabriolet). Tylna szyba, po złożeniu, ukrywana jest we wnętrzu nadwozia. W przeciwieństwie do wielu kabrioletów tylne okno jest szklane i zawijane. Największym konkurentem Suzuki Cappuccino był Autozam AZ-1, Honda Beat i Daihatsu Leeza Spyder.

Suzuki Cappuccino zaprojektowane było z przeznaczeniem na rynek japoński, ponieważ samochód spełniał wymagania podatkowe klasy Kei: długość nadwozia mniejsza niż 3,3 m (129,9 cala), szerokość nadwozia nieprzekraczająca 1,4 metra (55,1 cala) i wielkość silnika mniejsza niż 0,66 litra. Nie zamierzano eksportować Suzuki Cappuccino na inne rynki. Przez pierwsze dwa lata (1991-1992) sprzedano 15 113 egzemplarzy, z czego 13 318 (czyli 88% produkcji) w samej Japonii.

Z czasem Wielka Brytania zaczęła prowadzić rozmowy z firmą Suzuki o wprowadzeniu Suzuki Cappuccino na rynek angielski. Do porozumienia udało się dojść po 18 miesiącach. W październiku 1992 roku po raz pierwszy auto pojawiło się na europejskim rynku. Suzuki Cappuccino zdobyło dwie prestiżowe nagrody IBCAM Design w kategoriach Najlepszy samochód sportowy poniżej 20 000 funtów i Najlepszy samochód. Specjalna wersja "BA" Suzuki Cappuccino posiadała poduszkę powietrzną dla kierowcy, ABS na 4 koła oraz LSD.

Suzuki Cappuccino – dane techniczne

Silnik Suzuki Cappuccino posiada cztery zawory na cylinder. Paliwo dostarczane jest do silnika spalinowego poprzez wtrysk. Moc maksymalna, jaką może osiągnąć, wynosi 64 KM przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy Suzuki Cappuccino to 85 Nm przy 4000 obr/min. Auto osiąga przyspieszenie do 100 km/h w 11,3 s. Maksymalna prędkość Suzuki Cappuccino to 150 km/h. Pojazd wyposażony jest w niezależne zawieszenie przednie i tylne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Wymiary Suzuki Cappuccino to 3295 mm długości, 1395 mm szerokości oraz 1185 mm wysokości. Masa samochodu to 690 kg, przy rozkładzie 50:50 lub 51:49.

4.87
Ocena na postawie 29 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
Segmentkei-car

Generacje Suzuki Cappuccino

Inne modele Suzuki

Suzuki Cappuccino: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie