Suzuki Cappuccino

Model
Suzuki Cappuccino Zobacz 2 zdjęcia

Suzuki Cappuccino to samochód typu kei-car produkowany był w latach 1991-1995 (EA11R) oraz 1995-1997 (EA21R) przez przedsiębiorstwo motoryzacyjne Suzuki.

Suzuki Cappuccino – ogólne informacje

Suzuki Cappuccino to dwumiejscowe auto dostępne jako 2-drzwiowy roadster. Samochód przynależy do typu kei-car – segmentu małych pojazdów osobowych, sportowych, półciężarówek czy furgonetek. Charakteryzuje się niewielkimi gabarytami, dzięki którym właściciel auta zyskuje różne ulgi – niższe podatki czy ubezpieczenia. Dwie wersje Suzuki Cappuccino różnią się silnikiem (starsza wersja: F6A z paskiem rozrządu, nowsza wersja: K6A o lżejszej konstrukcji z łańcuchem rozrządu) oraz wyposażeniem.

Napęd stanowi benzynowy silnik R3 turbodoładowany o pojemności 0,65 litra, umieszczony z przodu. Suzuki Cappuccino dostępne jest z trzybiegową automatyczną lub pięciobiegową manualną skrzynią biegów, za pomocą której moc przenoszona jest na tylną oś. Maska, dach, listwa rolująca i dolna część osłony przedniej są aluminiowe. Trzy ruchome panele dachowe oznaczają, że dach może być konfigurowany na cztery sposoby: cały dach złożony, targa, T-bar lub cały dach złożony (kabriolet). Tylna szyba, po złożeniu, ukrywana jest we wnętrzu nadwozia. W przeciwieństwie do wielu kabrioletów tylne okno jest szklane i zawijane. Największym konkurentem Suzuki Cappuccino był Autozam AZ-1, Honda Beat i Daihatsu Leeza Spyder.

Suzuki Cappuccino zaprojektowane było z przeznaczeniem na rynek japoński, ponieważ samochód spełniał wymagania podatkowe klasy Kei: długość nadwozia mniejsza niż 3,3 m (129,9 cala), szerokość nadwozia nieprzekraczająca 1,4 metra (55,1 cala) i wielkość silnika mniejsza niż 0,66 litra. Nie zamierzano eksportować Suzuki Cappuccino na inne rynki. Przez pierwsze dwa lata (1991-1992) sprzedano 15 113 egzemplarzy, z czego 13 318 (czyli 88% produkcji) w samej Japonii.

Z czasem Wielka Brytania zaczęła prowadzić rozmowy z firmą Suzuki o wprowadzeniu Suzuki Cappuccino na rynek angielski. Do porozumienia udało się dojść po 18 miesiącach. W październiku 1992 roku po raz pierwszy auto pojawiło się na europejskim rynku. Suzuki Cappuccino zdobyło dwie prestiżowe nagrody IBCAM Design w kategoriach Najlepszy samochód sportowy poniżej 20 000 funtów i Najlepszy samochód. Specjalna wersja "BA" Suzuki Cappuccino posiadała poduszkę powietrzną dla kierowcy, ABS na 4 koła oraz LSD.

Suzuki Cappuccino – dane techniczne

Silnik Suzuki Cappuccino posiada cztery zawory na cylinder. Paliwo dostarczane jest do silnika spalinowego poprzez wtrysk. Moc maksymalna, jaką może osiągnąć, wynosi 64 KM przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy Suzuki Cappuccino to 85 Nm przy 4000 obr/min. Auto osiąga przyspieszenie do 100 km/h w 11,3 s. Maksymalna prędkość Suzuki Cappuccino to 150 km/h. Pojazd wyposażony jest w niezależne zawieszenie przednie i tylne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Wymiary Suzuki Cappuccino to 3295 mm długości, 1395 mm szerokości oraz 1185 mm wysokości. Masa samochodu to 690 kg, przy rozkładzie 50:50 lub 51:49.

4.87
Ocena na postawie 29 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
Segmentkei-car

Generacje Suzuki Cappuccino

Inne modele Suzuki

Suzuki Cappuccino: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

miesiąc temu

Suzuki Swift po liftingu. Polskie ceny modelu

... Odświeżone Suzuki Swift właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto dostało kilka nowych, wizualnych detali oraz nowe elementy wyposażenia. Modernizacji poddano też benzynowy motor 1.2 z systemem miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za ...

4 miesiące temu

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

5 miesięcy temu

Test: Suzuki Ignis Hybrid 4WD - czym naprawdę jest ten maluch?

... Wydaje mi się, że Suzuki Ignis dalej cierpi na kryzys tożsamości. Czy chce być modnym dodatkiem zwracającym uwagę na ulicy? Czy też może mikroSUV-em, który ma napęd na cztery koła? A może autem miejskim, które wjedzie wszędzie? Ignis sprawdza ...

3 miesiące temu

Suzuki Jimny Pickup istnieje, ale kupicie je tylko w Nowej Zelandii

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny fabrycznie jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, która raczej nie stanowi atrakcyjnej propozycji dla chcących przewozić większe ładunki. Nowozelandzki ... pojazdami osobowymi z otwartą przestrzenią ...

7 miesięcy temu

Suzuki Swift Sport Extreme to tylko koncept. Wielka szkoda

... Suzuki Swift Sport nie cieszy się w Europie oszałamiającą popularnością. Być może uzupełnienie oferty o wersję Extreme pomogłoby zmienić ten stan rzeczy. Niestety auto jest tylko konceptem, który raczej nigdy nie trafi na rynek. A nawet jeśli, ...

11 miesięcy temu

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... 28711 Wprowadzenie do gamy Suzuki ...

12 miesięcy temu

Suzuki pracuje nad nową generacją modelu Cappuccino?

... Pojazdy typu kei car są nadal popularne w Japonii. W latach 1991-1997 Suzuki produkowało dwumiejscowy kabriolet o nazwie Cappuccino, który był przedstawicielem tego nietypowego segmentu. W Internecie pojawiły się informacje, że firma planuje ...

dawno temu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie