SsangYong Korando Family

Model
SsangYong Korando Family Zobacz 2 zdjęcia

SsangYong Korando Family jest subkompaktowym SUV-em produkowanym przez pochodzącą z Południowej Korei firmę SsangYong od 1969 do 2006 roku. Nazwa Korando Family pochodzi od wyrażenia ''Korea Can Do'', (pol. ''Korea może'') a sam model został umieszczony w Księdze Rekordów Guinessa jako najdłużej utrzymujący się na koreańskim rynku.

SsangYong Korando Family – I generacja (1969 - 1996)

Początki SsangYong Korando sięgają roku 1964, kiedy firma Ha Dong-hwan Motor Company zaczęła wykupować ciężarówki i autobusy od amerykańskiej armii dla żołnierzy Południowej Korei. Modele odniosły sukces, więc postanowiono rozpocząć produkcję koreańskich dżipów inspirowanych amerykańską technologią, które dobrze radziłyby sobie w trudniejszych warunkach. W ten sposób w listopadzie 1969 roku firma SsangYong rozpoczęła produkcję pierwszej generacji dżipów nazwanych SsangYong Korando Family, które wyposażone zostały w 4-biegowy silnik o mocy 75 koni mechanicznych. Po pozytywnym przyjęciu firma poszła za ciosem i dwa lata później pod nazwą Korando, w 1971 roku zaprezentowano przedłużaną wersję pick-upa, który mieścił nawet do 10 pasażerów. W tym momencie American Motors we współpracy z SsangYong zdecydowało się na przeprojektowanie pierwszej wersji, czego rezultatem okazał się odświeżony Korando mający 6 biegów i silnik o mocy 110 koni mechanicznych. W tym okresie (1979 rok) SsangYong rozpoczął również export swoich modeli do Libii, co sprawiło, że rozstaw osi Korando Family został przeprojektowany z 2,390 mm na 2,895 mm oraz pojawiła się możliwość wyboru wersji auta z silnikiem Diesela o pojemności 2.8 litra. W kolejnym 1986 roku SsangYong rozpoczął eksport Korando Family do Japonii, a w 1988 roku do Europy. Również pod koniec tego roku na rynku pojawił się SUV Isuzu Trooper, który został przedstawiony jako model należący do rodziny SsangYong Korando Family, jednak jego konstrukcja znacząco różniła się od podstawowego modelu. Ostatecznie w 1996 roku uznano, że Korando Family zasługuje na nową generację, a jego parametry są już przestarzałe, dlatego podjęto decyzję o zakończeniu produkcji.

SsangYong Korando Family – II generacja (1996 – 2006)

Druga generacja nowego SsangYong Korando Family zadebiutowała na azjatyckim rynku w 1996 roku. W Europie pojawiła się rok później, a w Australii dwa lata czyli w 1997 roku. Auto dostępne było z benzynowymi silnikami o pojemności 2.3 i 3.2 litrów oraz zasilanymi Dieselem z pojemnością 2.3 i 2.9 litra, które posiadały licencję słynnego Mercedes-Benz. Ponadto, za ich płynną pracę odpowiadała 5-biegowa manualna skrzynia biegów produkcji Borg-Warner. Co więcej, wnętrze nowego SsangYong Korando Family zostało odświeżone i zostało uznane za unikatowe ze względu na umieszczenie kierownicy po lewej stronie. Dzięki temu, prowadzenie Korando Family stało się znacznie łatwiejsze dla kierowców z państw, gdzie obowiązuje ruch prawostronny, a firmie udało się dodatkowo zaoszczędzić na kosztach produkcji. W ten sposób, dzięki dobremu przyjęciu w środowisku motoryzacyjnym, druga generacja SsangYong Korando Family była również sprzedawana pod nazwą Daewoo Korando Family od 1999 do 2001 roku ze względu na fakt, że Daewoo wykupiło niewielką część udziałów SsangYong. Oficjalny koniec produkcji auta przypadł na rok 2006, aczkolwiek kolejne egzemplarze schodziły z linii produkcyjnych do końca 2007 roku. Mimo to, po ostatecznym zakończeniu produkcji w 2008 roku rosyjski koncern TagAZ wykupił od SsangYong licencję na produkcję modeli Korando Family, które w wersjach z 3 i 5 drzwiami sprzedawał pod nazwą TagAZ Tager.

4.40
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje SsangYong Korando Family

Inne modele SsangYong

I - Inne modele

SsangYong Korando Family: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie