Reliant Scimitar SS1

Model
Reliant Scimitar SS1 Zobacz 2 zdjęcia

Reliant Scimitar SS1 jest kompaktowym samochodem sportowym, który w latach 1984 – 1990 produkowany był przez pochodzące z Wielkiej Brytanii przedsiębiorstwo Reliant. Auto zadebiutowało podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Birmingham na rynku zastępując model Reliant Scimitar SST.

Reliant Scimitar SS1 – historia

Główna konstrukcja Reliant Scimitar SS1 inspirowana była modelem Lotus Elan o pojemności 1.3 litra (później zastąpione 1.4L) i 1.6 litra inspirowane Fordem CVH, podobnie jak napęd przeniesiony na tylną oś przez 4-biegową skrzynię biegów w modelach 1300 i 1400 oraz 5-biegową skrzynię biegów znaną z modelu 1600. Oprócz tego, samochód posiadał niezależne zawieszenie, które zostało połączone z podwoziem za pomocą sprężyn śrubowych z półokrągłymi uchwytami z tyłu. Nie mniej ważne były również panele nadwozia, które zostały w całości wykonane z poliuretanu lub poliestru wzmacnianego włóknem szklanym, które było bezpośrednio przymocowane do ramy podwozia. Istotny był również fakt, że panele zostały zaprojektowane tak, aby można je było łatwo wyjąć i wymienić w celu naprawy uszkodzeń spowodowanych ewentualnym wypadkiem. Do tego producent dodawał standardowe felgi wykonane ze stopów lekkich i mały tylny spojler, co bezpośrednio przekładało się na wzrost wydajności silnika, którego moc sięgała 135 KM (101 kW; 137 KM) przy 6000 obr./min. W ten sposób nadwozie charakteryzowały prostokątne reflektory zapożyczone z Porsche 928 w stylu pop-up oraz wskaźniki stworzone przez Austin-Rover. Zaletą Reliant Scimitar SS1 była także niska cena, dzięki czemu auto pozostaje jednym z najtańszych małych kabrioletów sportowych na rynku o niskich kosztach eksploatacji i łatwo dostępnych częściach.

Reliant Scimitar SS1 – dane techniczne

Reliant Scimitar SS1 charakteryzował się wydajnym silnikiem L4, który obsługiwały dwie manualne skrzynie biegów: 4 i 5-biegowa. Pojemność wynosiła 2553 cm3 przy dwóch zaworach na cylinder i układzie zasilanym trzema gaźnikami. Przekładało się to na moment obrotowy: 190 przy 2600 obr./min i moc maksymalną na poziomie 122 KM (90 kW) przy 5000 obr./min. Napęd przełożony został na tylną oś, co m.in. zwiększało kontrolę nad autem podczas pokonywania ostrych zakrętów oraz wymagało znacznie więcej doświadczenia i umiejętności od kierowcy niż ma to miejsce w przypadku aut z napędem na tylną oś.

Reliant Scimitar SS1 – wyposażenie

Reliant Scimitar SS1 charakteryzował się bogatym wyposażeniem. Wersja podstawowa posiadała m.in.: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, aluminiowe felgi, klimatyzację, radio FM/AM, odtwarzacz CD, zestaw głośników, centralny zamek, dodatkowe oświetlenie, dodatkowe podświetlenie zegarów, wspomaganie układu kierowania, dodatkowe podświetlenie zegarów, regulowane fotele, multifunkcyjną kierownicę oraz dodatkowy układ schowków i szuflad.

Reliant Scimitar SS1 – wymiary

Reliant Scimitar SS1 uważany jest za najmniejszy dostępny na rynku kabriolet. Jego długość wynosi 3886 mm, przy szerokości 1582 mm i wysokości 1240 mm. Co więcej masa własna auta wyniosła 839 kg, co przełożyło się na zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów.

Reliant Scimitar SS1 – osiągi/spalanie

Reliant Smitar SS1 dzięki wysokoprężnym silnikom osiągał prędkość maksymalną w wysokości 188 km/h do setki rozpędzając się w ok. 11 sekund, a pierwsze 400 metrów pokonując w 18 sekund.

4.24
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaReliant
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Reliant Scimitar SS1

G - Inne modele

Reliant Scimitar SS1: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie