Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mini Coupe

Model
Mini Coupe Zobacz 5 zdjęć

MINI Coupe, zaprezentowane w wersji produkcyjnej w czerwcu 2011 roku, to mały ścigant i zawiadiaka. Konstruktorzy nie poszli na żadne kompromisy. Nie ma słabych silników, nie ma tylnych foteli. Są dwa miejsca i czyste emocje za kierownicą.

Emocje budzi też sylwetka zaparkowanego MINI Coupé. Widać tu wyraźnie styl tej marki, objawiający się w wyglądzie przednich i tylnych lamp, a także w kształcie grilla. Sylwetka również nosi znamiona przynależności do brytyjskiej marki, ale tylko do linii okien. Powyżej to totalne szaleństwo, głównie dzięki oryginalnej konstrukcji dachu. Wygląda on tak, jakby MINI założyło czapkę z daszkiem i przekręciło go do tyłu. Oczywiście dach lakierowany jest na inny kolor niż reszta nadwozia, co dodaje autu charakteru.

Widząc ten samochód w lusterku wstecznym, można go pomylić ze standardowym MINI lub Clubmanem. Tył jednak jest oryginalny. Mimo podobnych do innych MINI lamp Coupé wyraźnie odróżnia się od reszty palety modelowej. Tylna szyba jest efektownie wygięta, a za nią, jak się wydaje, znajduje się już tylko klapa bagażnika. To teoretycznie prawda, tyle że schowany jest w niej wysuwany spojler. Tylne skrzydło pojawi się po przekroczeniu prędkości 80 km/h. To nie tylko gadżet, ale też rozwiązanie generujące więcej siły dociskowej przy wyższych prędkościach.

Wnętrze, mimo że przypomina to z innych modeli marki, jest bardziej sportowe. Znajdują się tam kolorowe wstawki, a tarcze zegarów otrzymały kolor grafitowy zamiast standardowego białego. Poza tym w środku siedzi się zupełnie jak w hatchbacku MINI lub Clumbanie. Gdy kierowca odwróci się do tyłu, nie zobaczy drugiego rzędu foteli. To było rozsądne posunięcie, ponieważ pozwoliło powiększyć bagażnik do 280 l. To o 20 l więcej niż Clubmanie. Samochód na wakacje dla dwojga? Dlaczego nie.

Tym, czym szczyci się każde MINI produkowane przez BMW, są właściwości jezdne. Wszystkie MINI prowadzą się perfekcyjnie, wersja coupé również. Wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze dzięki obniżonej masie samochodu, a także wspominanym już spojlerze. Minusy sportowo nacechowanego zawieszenia i układu kierowniczego to oczywiście obniżony komfort przy pokonywaniu nierówności, o które na polskich drogach nietrudno.

Jednak nie jest to przecież samochód rodzinny, ale propozycja dla tych, którzy po prostu uwielbiają zasiadać za kierownicą, a im te wady na pewno nie będą przeszkadzać. Przeciwnie, będą zadowoleni z prędkości połykania zakrętów przez to auto oraz z tego, że kierownica informuje o nawet najmniejszych nierównościach nawierzchni.

W przypadku MINI Coupé nie jest dostępna wersja One (ani One D). To mądre posunięcie, bo coupé nie tylko ma wyglądać, ale też szybko jeździć, a do takiego wizerunku nie pasowałyby silniki poniżej 100 KM. Z drugiej strony słaba wersja One na pewno byłaby tańsza od podstawowego Coopera, którego ceny zaczynają się na polskim rynku od niecałych 87 tys. zł, czyli całkiem sporej kwoty. Za te prawie 90 tys. nabywca dostanie silnik 1,6 o mocy 122 KM. Mocniejszy będzie diesel 2,0 l o mocy już 143 KM (Cooper SD). To moce akceptowalne jak na tak małe i lekkie auto, ale do jego charakteru zdecydowanie bardziej pasuje turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l.

W wersji Cooper S rozwija 184 KM, a w najmocniejszej, tradycyjnie nazwanej John Cooper Works, już 211 KM. MINI Coupé John Cooper Works to najszybsze seryjnie produkowane MINI. Wskazówka prędkościomierza w tej wersji przekracza napis 100 km/h już po 6,2 s. A maksymalnie tym małym potworem drogowym można pojechać aż 240 km/h. Silnik rozwija maksymalnie aż 260 Nm momentu obrotowego (280 Nm w overboost), co gwarantuje wyśmienitą dynamikę przy praktycznie każdej prędkości. Minusem tej usportowionej wersji jest cena.

MINI Coupé JCW to wydatek ponad 130 tys. zł. Czy więc warto? W skrócie - tak. Chyba że ktoś nie lubi zwracać uwagi przechodniów, ale właściciel tego auta będzie się musiał do tego przyzwyczaić.

3.67
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMini
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Mini Coupe

Inne modele Mini

G - Inne modele

Mini Coupe: newsy, testy i recenzje

Mini Countryman nareszcie z flagą w lampach - facelifting modelu

... Mini, które sukcesywnie odświeża gamę swoich modeli, wzięło na warsztat popularnego Countrymana, który wzorem swojego rodzeństwa otrzymał charakterystyczne, tylne światła, nowe multimedia i wzbogacone wyposażenie. ... światła z grafiką ...

6 dni temu

STAG: Q&A ODCINEK 2

Mini nazwało obręcze "corona spoke". Szybko to zmieniono

... Jednym z najfajniejszych dodatków jakie można dobrać do elektrycznego Mini SE są felgi o bardzo charakterystycznym kształcie i – jeszcze do niedawna – nazwie "corona spoke". Producent zrezygnował z niej z oczywistych względów. Teraz mówimy o ...

3 tygodnie temu

Mini Cabrio Sidewalk dla lubiących słońce i wiatr

... Styczeń to niezbyt trafny miesiąc na premierę kabrioletu. Mimo to Mini właśnie pochwaliło się otwartym modelem w edycji specjalnej Sidewalk. To świetna propozycja nie tylko dla tych, którzy chcą się wyróżnić, ale i dla osób pragnących połączyć ...

5 miesięcy temu

Test Mini Coopera SE: realna alternatywa dla wersji spalinowej

... Elektryczne mini ma wysoką cenę, jest równie niepraktyczne co wersja spalinowe, a do tego ma mizerny zasięg. Na tle tańszych konkurentów wygląda jak nieśmieszny żart. Tylko że w rzeczywistości ma znacznie więcej sensu, niż wielu może się ...

2 miesiące temu

Mini ma w planach więcej crossoverów i modeli elektrycznych

... Mini już dawno przestało być marką jednego modelu. Obecnie ich oferta jest na tyle bogata, że nietrudno się w niej pogubić. A to jeszcze nie koniec. Koncern BMW, do którego należy Mini, zamierza uzupełnić gamę o kolejne propozycje - głównie ...

10 miesięcy temu

Mini Cooper S Hatch 5d, czyli dlaczego moje ulubione mini ma 5 drzwi

... Co widzisz, gdy myślisz o autach Mini? U mnie są to zdjęcia Wielkiej Brytanii z lat 60., gdy małe, trzydrzwiowe samochody były na każdym kroku. Mimo to, moje ulubione mini wcale nie jest to bezpośrednim następcą tego modelu. ... Historia Mini ...

11 miesięcy temu

Sportowe auto na cztery sposoby. Rodzina Mini John Cooper Works

... Czy sportowe auto musi mieć nadwozie typu coupé? Mini pokazuje, że nie. Dzisiaj rodzina John Cooper Works – czyli najmocniejsze modele z Oxfordu – składa się z czterech samochodów. Różnią się wyglądem, ale każdy z nich jest piekielnie szybki. ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie