Mazda MX-6

Model
Mazda MX-6 Zobacz 5 zdjęć

Mazda MX-6

MX-6 to w Europie samochód typu coupé produkowany w latach 1992-1997 przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation.

Z nazwą MX-6 jest zamieszanie: na rynku północnoamerykańskim pod właśnie tym oznaczeniem sprzedawana była w latach 1988-1992 Mazda, która w Europie znana była z kolei jako 626 Coupé. Właściwym wozem na Starym Kontynencie zwanym MX-6 jest samochód oznaczany jako druga generacja tego modelu Mazdy w USA.

MX-6 była autem z nadwoziem coupé i wnętrzem 2+2. Składająca się z płynnych linii karoseria Mazdy miała aż 4,6 m długości i zaledwie nieco ponad 1,3 m wysokości. Jeśli chodzi o styl, auto doskonale pasowało do pozostałych ówczesnych modeli japońskiego producenta. W mocniejszych wersjach silnikowych Mazda instalowała seryjnie spojler na pokrywie bagażnika. W słabszych odmianach spojler był wyposażeniem opcjonalnym.

W kabinie pasażerskiej było sporo miejsca, ale tylko na przednich fotelach. Na nich nie zabrakło miejsca ani na nogi, ani nad głowami nawet wysokim pasażerom. Z kolei z tyłu przestrzeni było znacznie mniej, co szczególnie odczuwały osoby wyższe. Krótka podróż na tych siedzeniach była znośna, jazda na długim dystansie mogła być już nieprzyjemna.

Deska rozdzielcza MX-6 wyglądała nowocześnie i sportowo. Fotele były obszerne, wygodne i zapewniały dobre trzymanie boczne. Wnętrze Mazda obiła dobrymi materiałami, a ich spasowanie pozostawiało niewiele do życzenia. Mankamentem mogło być za to nie najlepsze wyciszenie wnętrza, przez co do środka dostawały się nie tylko odgłosy silnika, ale także powietrza opływającego nadwozie przy szybkiej jeździe.

Mazda wyposażana była w jeden z trzech silników. Początkowo tylko w Japonii oferowano małą 1,8-litrową jednostkę napędową o mocy zaledwie 115 KM. Nie gwarantowała ona jednak zbyt dobrych osiągów MX-6. W późniejszym czasie powiększono ten motor do 2,0 l, ale jego parametry się nie zmieniły. Tak wyposażony wóz przyspieszał do 100 km/h w 9,1 s i rozpędzał się do równych 200 km/h.

Lepsze parametry jezdne zapewniała widlasta 6-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 2,5 l. W zależności od rynku, na którym ją sprzedawano, rozwijała moc 164 KM lub 200 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostawał w obu przypadkach na poziomie 212 Nm. Słabsza wersja pozwalała przyspieszyć do 100 km/h w 7,5 s, a kierowca mocniejszej setkę na liczniku widział już po 6,3 s. Prędkość maksymalna wahała się od 225 do 235 km/h.

Z jednostkami napędowymi sprzęgane były dwie skrzynie biegów. Pierwszą i podstawową była 5-biegowa manualna skrzynia, a drugą 5-biegowe urządzenie automatyczne.

Mazda MX-6 wyposażona była w dwa nowoczesne rozwiązania techniczne: napęd na wszystkie koła (co w samochodach sportowych wcale nie było regułą) i wszystkie koła skrętne. Rozwiązanie to dawało większą pewność prowadzenia samochodu i pozwalało szybciej pokonywać łuki.

W 1995 roku Mazda dokonała liftingu swojego modelu. Odświeżono m.in. nadwozie, wstawiając nowe, ładniejsze 5-ramienne felgi zamiast starych. W kabinie od tego momentu instalowane były dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Produkcję zakończono dwa lata później ze względu na niezbyt duży popyt na ten pojazd. Auto nie miało swojego następcy.

Mazda MX-6 była jednym z najbardziej udanych modeli tego japońskiego koncernu. W Polsce tego samochodu nigdy nie oferowano w oficjalnej sprzedaży, a większość znajdujących się w naszym kraju egzemplarzy pochodzi z prywatnego importu z Niemiec i Stanów Zjednoczonych.

4.93
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
TypSamochód osobowy

Generacje Mazda MX-6

Inne modele Mazda

Mazda MX-6: newsy, testy i recenzje

Prototypowa Mazda MX-30: oni nawet elektryki robią po swojemu

... Gdy wszyscy mówią o jak największym zasięgu, Mazda pracuje nad elektrykiem, który przejedzie zaledwie 200 km. Szaleństwo? Niekoniecznie. MX-30 trafi do salonów w drugiej połowie 2020 roku, ale już teraz mogłem przejechać się prototypem auta i ...

miesiąc temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

3 dni temu

Mazda MX-5 30th Anniversary. Wyjątkowe auto na okrągłą rocznicę

... W świecie kulinariów najcenniejsze są stare, sprawdzone przepisy. W motoryzacji to podejście także się sprawdza, czego dowodem jest trzydziestoletnia obecność na rynku Mazdy MX-5. Japończycy uświetnili tę rocznicę specjalną edycją auta. ... ...

6 miesięcy temu

Mazda zastrzegła nazwę MX-6. Czyżby powrót sportowego coupé?

... Pamiętacie jeszcze Mazdę MX-6? Jeśli nie to nic złego. Jej produkcję zakończono 21 lat temu. Wiele wskazuje jednak na to, że doczekamy się nowego, współczesnego wydania. Japończycy właśnie zastrzegli nazwę w urzędzie patentowym. ... ma w tym ...

dawno temu

Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

... Mazda 6 po liftingu stała się jeszcze bardziej konkurencyjna. W cenie poniżej 100 tys. zł dostajemy nieźle wyposażony egzemplarz. Ale czy Japończycy mogą grać tylko i wyłącznie ceną? Mateusz Żuchowski sprawdzał to na drogach w Czarnogórze. ...

9 miesięcy temu

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... Trzeba przyznać, że ...

2 miesiące temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

dawno temu

Odświeżona Mazda MX-5. Najfajniejszy roadster świata po zmianach

... Mazda MX-5 to świetne auto, które kochają chyba wszyscy fani motoryzacji. Nie jest to jednak konstrukcja bez wad. Japończycy postanowili właśnie pozbyć się kilku z nich, przeprowadzając delikatny lifting. ... Zmiany są niewidoczne na pierwszy ...

dawno temu

Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

... Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku. ... z tego typu jednostek. ...

3 miesiące temu

Świetna, ale nie doskonała. Test Mazdy MX-5 RF

... Odbierając auto do testu staram się nie mieć w głowie wyobrażenia, czego się po nim spodziewać. Przez kolejne dni poznaję je i oceniam. Tym razem było to niemożliwe, bo na co dzień jeżdżę starszą Mazdą MX-5. Przed czerwonym RF czekało spore ...

dawno temu

Odświeżona Mazda MX-5 na 30-lecie modelu. Będzie więcej mocy

... W redakcji Autokultu mamy tablicę, na której narysowaliśmy wykres udowadniający, że więcej to lepiej. Wygląda na to, że jego zdjęcia dotarły do Mazdy, bo w Hiroszimie podobno szykowana jest MX-5 z mocniejszym silnikiem. Nie będzie miała jednak ...

dawno temu

Mazda MX-5 Senshu debiutuje w Lipsku

... Mazda na targach Auto Mobil International Show w Lipsku przygotowała dla swoich fanów niespodziankę. Była to 241-konna Mazda MX-5 Yusho, której przyszłość nie jest jeszcze określona. Wiemy natomiast na pewno, że edycja specjalna Senshu pojawi ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie