Mazda MX-6

Model
Mazda MX-6 Zobacz 5 zdjęć

Mazda MX-6

MX-6 to w Europie samochód typu coupé produkowany w latach 1992-1997 przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation.

Z nazwą MX-6 jest zamieszanie: na rynku północnoamerykańskim pod właśnie tym oznaczeniem sprzedawana była w latach 1988-1992 Mazda, która w Europie znana była z kolei jako 626 Coupé. Właściwym wozem na Starym Kontynencie zwanym MX-6 jest samochód oznaczany jako druga generacja tego modelu Mazdy w USA.

MX-6 była autem z nadwoziem coupé i wnętrzem 2+2. Składająca się z płynnych linii karoseria Mazdy miała aż 4,6 m długości i zaledwie nieco ponad 1,3 m wysokości. Jeśli chodzi o styl, auto doskonale pasowało do pozostałych ówczesnych modeli japońskiego producenta. W mocniejszych wersjach silnikowych Mazda instalowała seryjnie spojler na pokrywie bagażnika. W słabszych odmianach spojler był wyposażeniem opcjonalnym.

W kabinie pasażerskiej było sporo miejsca, ale tylko na przednich fotelach. Na nich nie zabrakło miejsca ani na nogi, ani nad głowami nawet wysokim pasażerom. Z kolei z tyłu przestrzeni było znacznie mniej, co szczególnie odczuwały osoby wyższe. Krótka podróż na tych siedzeniach była znośna, jazda na długim dystansie mogła być już nieprzyjemna.

Deska rozdzielcza MX-6 wyglądała nowocześnie i sportowo. Fotele były obszerne, wygodne i zapewniały dobre trzymanie boczne. Wnętrze Mazda obiła dobrymi materiałami, a ich spasowanie pozostawiało niewiele do życzenia. Mankamentem mogło być za to nie najlepsze wyciszenie wnętrza, przez co do środka dostawały się nie tylko odgłosy silnika, ale także powietrza opływającego nadwozie przy szybkiej jeździe.

Mazda wyposażana była w jeden z trzech silników. Początkowo tylko w Japonii oferowano małą 1,8-litrową jednostkę napędową o mocy zaledwie 115 KM. Nie gwarantowała ona jednak zbyt dobrych osiągów MX-6. W późniejszym czasie powiększono ten motor do 2,0 l, ale jego parametry się nie zmieniły. Tak wyposażony wóz przyspieszał do 100 km/h w 9,1 s i rozpędzał się do równych 200 km/h.

Lepsze parametry jezdne zapewniała widlasta 6-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 2,5 l. W zależności od rynku, na którym ją sprzedawano, rozwijała moc 164 KM lub 200 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostawał w obu przypadkach na poziomie 212 Nm. Słabsza wersja pozwalała przyspieszyć do 100 km/h w 7,5 s, a kierowca mocniejszej setkę na liczniku widział już po 6,3 s. Prędkość maksymalna wahała się od 225 do 235 km/h.

Z jednostkami napędowymi sprzęgane były dwie skrzynie biegów. Pierwszą i podstawową była 5-biegowa manualna skrzynia, a drugą 5-biegowe urządzenie automatyczne.

Mazda MX-6 wyposażona była w dwa nowoczesne rozwiązania techniczne: napęd na wszystkie koła (co w samochodach sportowych wcale nie było regułą) i wszystkie koła skrętne. Rozwiązanie to dawało większą pewność prowadzenia samochodu i pozwalało szybciej pokonywać łuki.

W 1995 roku Mazda dokonała liftingu swojego modelu. Odświeżono m.in. nadwozie, wstawiając nowe, ładniejsze 5-ramienne felgi zamiast starych. W kabinie od tego momentu instalowane były dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Produkcję zakończono dwa lata później ze względu na niezbyt duży popyt na ten pojazd. Auto nie miało swojego następcy.

Mazda MX-6 była jednym z najbardziej udanych modeli tego japońskiego koncernu. W Polsce tego samochodu nigdy nie oferowano w oficjalnej sprzedaży, a większość znajdujących się w naszym kraju egzemplarzy pochodzi z prywatnego importu z Niemiec i Stanów Zjednoczonych.

4.93
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
TypSamochód osobowy

Generacje Mazda MX-6

Inne modele Mazda

Mazda MX-6: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie