Lancia Thesis

Model
Lancia Thesis Zobacz 5 zdjęć

Thesis to model samochodu wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 2002-2009 przez włoską firmę Lancia należącą do koncernu Fiat. Thesis zastąpił model Kappa.

Design samochodu był oparty na koncepcyjnym modelu Lancia Dialogos z 1999 roku. Thesis po raz pierwszy został zaprezentowany w 2001 roku na salonie samochodowym w Genewie. Pokazano wtedy jednak tylko nadwozie auta. Wnętrze tej limuzyny było gotowe dopiero na targi motoryzacyjne we Frankfurcie pod koniec roku. Sprzedaż pojazdu rozpoczęła się dopiero w roku 2002.

Nadwozie Thesis wyróżniało się na tle konkurencji. Wyglądało zupełnie inaczej niż większość samochodów. Można je określić jako dostojne, ale i kontrowersyjne. Z przodu elementem charakterystycznym były światła, które miały nie tylko nietypowy kształt, ale też znajdowały się na mocno wybrzuszonych błotnikach. Design pokrywy silnika przypominał tę samą część w amerykańskich samochodach z lat 30. ubiegłego wieku. Do tego dochodziła jeszcze wielka atrapa chłodnicy stylizowana na dawne modele marki Lancia.

Boczna część wozu niczym nie zaskakiwała – wyglądała typowo dla eleganckiego sedana, a z tyłu znajdowały się umieszczone pionowo po obu stronach bagażnika lampy zespolone. Były one nie tylko bardzo smukłe i długie, ale też miały białe klosze.

Kabina Lancii Thesis nie wyglądała już tak ekstrawagancko jak nadwozie. Miała raczej klasyczny i prosty styl. Przez całą szerokość deski rozdzielczej biegła drewniana listwa, rozdzielająca górną i dolną jej część. Obie części mogły być pokryte skórą lub zamszem. Zestaw zegarów wyglądał normalnie i najczęściej miał niebieskie podświetlenie.

Fotele Thesis były wygodne i dość duże, ale nie miały tych wszystkich funkcji, które dostępne były w wozach niemieckich. Siedzeniom brakowało też nieco podparcia bocznego. Tylna kanapa pozwalała wygodnie podróżować dwóm osobom, ale nawet we trzy podróż nie była uciążliwa. W porównaniu jednak z niemieckimi konkurentami Thesis nie oferowała takiej ilości miejsca na nogi i nad głowami.
Podobnie było z komfortem jazdy. Mimo zastosowania zawieszenia wielowahaczowego i amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia Lancia ustępowała nieco rywalom. Nie można powiedzieć jednak, że była niekomfortowa. Po prostu Audi, BMW i Mercedes były lepsze.

Thesis miała napęd tylko na przednią oś. Paleta dostępnych do niej silników była bogata, ale brakowało naprawdę dużych i mocnych jednostek napędowych. Najmniejszy silnik to 2-litrowiec spalający benzynę. Miał on 5 cylindrów i turbodoładowanie, rozwijał moc 185 KM. Jednostka ta była dostępna tylko z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Nieco większy, ale i słabszy był motor o objętości 2,4 l, który osiągał moc 170 KM. Z nim oprócz skrzyni manualnej łączono również 5-biegową, automatyczną skrzynia biegów. Thesis z tym silnikiem osiągała 215 km/h. Sporo mocniejszy był silnik V6 o objętości skokowej 3,0 l, który rozwijał 215 KM. Sprzedawany w konfiguracji tylko z automatyczną skrzynią biegów, rozpędzał luksusową Lancię do 234 km/h.

Na szczycie listy znajdowała się jednostka silnikowa V6 o objętości 3,2 l, która rozwijała moc 230 KM, co pozwalało rozpędzić Thesis do 240 km/h. Silnik ten, podobnie jak jego mniejszy brat, oferowano tylko z automatem. Jednostka ta nie była jednak dostępna od samego początku produkcji. Do sprzedaży weszła w 2003 roku.

Osoby oszczędne od początku mogły nabyć Lancię z motorem Diesla o objętości 2,4 l (wersja JTD), który miał moc 150 KM. W 2003 roku doszła jego wersja z układem wtryskowym common rail, zwana Multijet, która miała moc o 25 KM większą. W drugiej połowie produkcji motor ten zmodernizowano, dodając m.in. filtr cząstek stałych i zwiększając moc do 185 KM.

W 2007 roku na rynku pojawiła się specjalna edycja Lancii Thesis właśnie z 2,4-litrowym motorem wysokoprężnym. Auto dostępne było tylko w metalizowanym kolorze beżowo-szarym.

Podobnie jak poprzedniczka Lancia Thesis była popularnym samochodem rządowym. Tym autem jeździł m.in. prezydent Włoch. Niestety, wóz nie cieszył się takim wzięciem wśród zwykłych klientów, u których Thesis miała opinię auta o niezbyt udanym designie, poza tym uważano ją za mocno awaryjną (często bezpodstawnie). Wyprodukowano łącznie około 16 tys. egzemplarzy modelu Thesis (znacznie mniej niż Kappy), a produkcję zakończono w 2009 roku. Jego następcą jest Thema, będąca przebudowanym Chryslerem 300C.

4.77
Ocena na postawie 44 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLancia
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Lancia Thesis

Inne modele Lancia

E - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Lancia Thesis: newsy, testy i recenzje

Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Lancia Thesis od nowa... i nie tylko

... Chrysler i Fiat. Sprawa teraz wygląda tak. Fiaty sprzedawane będą w Stanach Zjednoczonych pod marką Chrysler, i prawdopodobnie, Chryslery w Europie pod marką Fiat lub Lancia. ... ). A amerykanie dadzą swoją technologię budowy większych aut ...

dawno temu

Lancia z silnikiem Ferrari

... na rynek, chcąc w ten sposób wyjść naprzeciw klientom. Ciekawą propozycję przygotowała wtedy m.in. Lancia, która w swojej topowej wówczas limuzynie zamontowała silnik pochodzący wprost z Ferrari. Tak powstała Thema 8.32. ... w motosporcie - w ...

dawno temu

Lancia Thema do serwisu. 31 właścicieli może mieć problem

... W rzadko spotykanej i nieprodukowanej już Lancii Themie może dojść do poważnej awarii tempomatu, a w związku z tym do niekontrolowanej zmiany prędkości. Informujemy o tym, ponieważ usterka ma duży wpływ na bezpieczeństwo. ... Akcja serwisowa ...

dawno temu

Lancia Delta

... Wreszcie jest - oczekiwana od tak dawna - Lancia Delta. Jest to chyba już ostatni członek grupy FIAT, który powraca z wielkim hukiem. Przypomnę jedynie, że auto bazuje na zmodyfikowanej platformie ... Fiata Bravo i trzeba powiedzieć, że Lancia ...

dawno temu

W wieku 89 lat zmarł Gianni Lancia

... W wieku 89 lat zmarł Gianni Lancia, jedyny syn założyciela marki Lancia, Vincenzo Lanciego. ... Urodzony 16 listopada 1924 w Fobello Gianni bardzo szybko musiał stanąć na czele firmy stworzonej przez ojca, który zmarł w 1937 roku. W prowadzeniu ...

dawno temu

Mała Lancia Delta - Deltina

... Lancia planuje wypuszczenie na rynek kolejnego modelu. Miałby to być pojazd wyglądający i bazujący na Lancii Delta ale o mniejszych gabarytach (coś na wzór modelu Ypsilon). Informacja wydaje ... się być prawdziwą, wszakże nie od dziś wiadomo, że ...

dawno temu

Lancia Imperiale - lek na problemy z wizerunkiem?

... Od wielu lat Lancia nie może odzyskać swojego dawnego charakteru. Ostatnio jej wizerunek chciał uratować Fiat, naklejając znaczki marki na konstrukcje Chryslera. Jednak to posunięcie chyba jeszcze bardziej pogorszyło sytuację. Czy to już czas na ...

dawno temu

Lancia zostaje z samym Ypsilonem

... Wiadomo, jakie będą dalsze losy Lancii. Niestety, przyszłość legendarnej włoskiej marki nie maluje się w różowych barwach. ... Po wczorajszym ogłoszeniu 5-letnich planów wszystkich marek należących do Fiata wiele osób zauważyło, że nie ma w nich ...

dawno temu

Lancia Stratos najprawdopodobniej powróci

... ostro za przywrócenie dawnej świetności marce Lancia. Jak jednak mówi Olivier François - CEO Lancii - nowy Stratos miałby raczej być modelem sportowym, nie rajdowym. ... ostro za przywrócenie dawnej świetności marce Lancia. Jak jednak mówi ...

dawno temu

Lancia Stratos GT2 - prace rozpoczęte

... Przodek nowej Lancii Stratos... stara Lancia Stratos, była rasową rajdówką, która w latach 70. wygrywała większość rajdów. Po 40 latach Pininfarina stworzyła nowego Stratosa na podzespołach Scuderii ... , która nigdy nie miała nic wspólnego z ...

dawno temu

Lancia Delta - debiut w Genewie

... W sieci upolowałem 3 fotki prezentujące nadchodzącą Lancię Delta - piękne auto, bazujące w pewnym stopniu na Fiacie Bravo, jednocześnie będące pierwszym autem wypuszczonym przez Lancię w XXI wieku, oraz modelem rozpoczynającym nową epokę w ...

dawno temu

Odświeżona Lancia Voyager jedzie do Genewy

... Efektem mieszania gam modelowych pomiędzy markami koncernu Fiata, czyli także Chryslera jest m.in. Lancia Voyager. Na targach w Genewie Włosi zaprezentują auto po delikatnym faceliftingu. Lancia Voyager to europejska wersja Chryslera ...

dawno temu

Nowe Lancie w Genewie - Flavia na pierwszy ogień

... Współpraca Lancii i Chryslera wchodzi na kolejny poziom. Efekty poznamy już w marcu na salonie w Genewie. Potwierdzają się nasze wcześniejsze doniesienia. ... Współpraca Lancii i Chryslera wchodzi na kolejny poziom. Efekty poznamy już w marcu na ...

dawno temu

Lancia Thema ujawnia swoje wnętrze

... Wszyscy bardzo dobrze wiemy, że nowa Lancia Thema to nic innego jak Chrysler 300 z logo włoskiej marki. Z zewnątrz praktycznie nic się nie zmieniło, a więc może wewnątrz Lancia postanowiła dać ... o sobie znać? Niestety nie, jednak trzeba ...

dawno temu

Lancia Stratos trafiła do właściciela

... Przez ostatnie 2 lata inżynierowie i projektanci Pininfariny pracowali nad jednym z najodważniejszych projektów ostatnich czasów - stworzeniem nowej Lancii Stratos. Auto powstało na zamówienie niemieckiego milionera, który w zeszłym tygodniu w ...

dawno temu

Kontynentalne klasyki | Lancia Flaminia

... Lancia Flaminia wygrała nasz plebiscyt na kontynentalnego klasyka lat sześćdziesiątych na rynku europejskim. Nic dziwnego, przecież to ikona tamtych czasów! Poznaj powiew luksusu włoskich fabryk, czyli bodaj najlepszą Lancię w historii. ... ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie