Honda Rafaga

Model
Honda Rafaga Zobacz 2 zdjęcia

Honda Rafaga to 4 drzwiowy sedan produkowany przez Hondę w latach 1993-1997 wyłącznie na rynek japoński. Auto wykorzystywało ten sam 5-cylindrowy silnik, którego użyto w Hondzie Inspire czy Hondzie Vigor. Następcą Hondy Rafagi po zakończeniu produkcji w 1997 roku została nowsza Honda Torneo.

Honda Rafaga - historia

Honda Rafaga na rynku pojawiła się razem z innym modelem Hondą Ascot, aby wypełnić niszę kompaktowych sedanów, podczas gdy Honda Accord została poszerzona, a jej specyfikacja przeniesiona do wyższego segmentu. Różnice między modelami to m.in. rozstaw osi, który w przypadku Hondy Rafaga był dużo mniejszy niż w Accord. Skutkiem takiego rozwiązania była zmniejszona ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i krótszy bagażnik. Był to celowy zabieg, aby model według japońskich przepisów został zaliczony do klasy kompakt. Pod koniec lat 90, wraz z nadejściem kryzysu w Japonii, Honda zmuszona była zmniejszyć swoją ofertę i w ten sposób na rynku pozostała flagowa Honda Accord, a modele Rafaga i Ascot zostały zastąpione przez Hondę Torneo.

Honda Rafaga – dane techniczne

W przypadku Hondy Rafagi stosowano dwa typy silników: mające 5 cylindrów G25A o pojemności 2,5 litra i G20A-5 o pojemności 2 litrów. Jednostki obsługiwane były przez 4-biegową automatyczną lub 5-biegową manualną przekładnię. Napęd stosowany był na przód auta, podobnie usytuowany był silnik. Honda Rafaga dostępna była wyłącznie w wersji sedan i posiadała 4 drzwi, mieszcząc przy tym pięciu pasażerów.

Honda Rafaga – wyposażenie

Znakiem rozpoznawczym Hondy Rafagi był umieszczony z przodu grill o kształcie odwróconego trójkąta z logo (z literą H) na samej górze wykończenia. Wnętrze jak przystało na japońskiego producenta, prezentowało się z klasą. Wykończenia i elementy na desce rozdzielczej zostały wykonane z drewna, a całość wnętrza razem z konstrukcją dachu zaprojektował znany japoński designer mebli Tendo Mokko. Fotele pokryte były skórą, która pasuje do surowej stylistyki zegarów i przedniego panelu deski rozdzielczej. Od 1994 roku Honda Rafaga w standardowym wyposażeniu posiadała również poduszki powietrzne przeznaczone dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz ABS i szyberdach. Dodatkowo kupujący mieli możliwość wyboru pojemności silnika, co w Japonii przekłada się bezpośrednio na podatek, jaki doliczany jest do ceny auta.

Honda Rafaga – wymiary

Honda Rafaga jak na auto z segmentu D posiadała dość spore rozmiary. Jej długość wynosiła 4555 mm, szerokość 1695 mm, a wysokość 1425 mm. Rozstaw osi Hondy Rafaga zawierał się w 2770 mm, a masa całkowita pojazdu wynosiła ok. 1280 kg w zależności od wybranego modelu silnika. Zbiornik paliwa mieścił 65 litrów.

Honda Rafaga – osiągi/spalanie

Honda Rafaga dysponowała mocnymi podzespołami stąd wysokie osiągi auta, szczególnie w przypadku silnika o pojemności 2,5 litra. Auto potrafiło rozpędzić się do prędkości maksymalnej równej 240 km/h, gdzie do setki wystarczyło tylko ok. 13 sekund. Przekładało się to na spalanie, które co zaskakujące zawierało się w średniej aut z tego segmentu. Honda Rafaga w mieście zużywała tylko ok. 11 litrów na 100 km, co w trasie zmniejszało się do poziomu 9 l/100 km. W przypadku jazdy mieszanej spalanie nie przekraczało 10 l/100 km.

3.86
Ocena na postawie 9 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Honda Rafaga

Inne modele Honda

D - Inne modele

Honda Rafaga: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie