Honda Rafaga

Model
Honda Rafaga Zobacz 2 zdjęcia

Honda Rafaga to 4 drzwiowy sedan produkowany przez Hondę w latach 1993-1997 wyłącznie na rynek japoński. Auto wykorzystywało ten sam 5-cylindrowy silnik, którego użyto w Hondzie Inspire czy Hondzie Vigor. Następcą Hondy Rafagi po zakończeniu produkcji w 1997 roku została nowsza Honda Torneo.

Honda Rafaga - historia

Honda Rafaga na rynku pojawiła się razem z innym modelem Hondą Ascot, aby wypełnić niszę kompaktowych sedanów, podczas gdy Honda Accord została poszerzona, a jej specyfikacja przeniesiona do wyższego segmentu. Różnice między modelami to m.in. rozstaw osi, który w przypadku Hondy Rafaga był dużo mniejszy niż w Accord. Skutkiem takiego rozwiązania była zmniejszona ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i krótszy bagażnik. Był to celowy zabieg, aby model według japońskich przepisów został zaliczony do klasy kompakt. Pod koniec lat 90, wraz z nadejściem kryzysu w Japonii, Honda zmuszona była zmniejszyć swoją ofertę i w ten sposób na rynku pozostała flagowa Honda Accord, a modele Rafaga i Ascot zostały zastąpione przez Hondę Torneo.

Honda Rafaga – dane techniczne

W przypadku Hondy Rafagi stosowano dwa typy silników: mające 5 cylindrów G25A o pojemności 2,5 litra i G20A-5 o pojemności 2 litrów. Jednostki obsługiwane były przez 4-biegową automatyczną lub 5-biegową manualną przekładnię. Napęd stosowany był na przód auta, podobnie usytuowany był silnik. Honda Rafaga dostępna była wyłącznie w wersji sedan i posiadała 4 drzwi, mieszcząc przy tym pięciu pasażerów.

Honda Rafaga – wyposażenie

Znakiem rozpoznawczym Hondy Rafagi był umieszczony z przodu grill o kształcie odwróconego trójkąta z logo (z literą H) na samej górze wykończenia. Wnętrze jak przystało na japońskiego producenta, prezentowało się z klasą. Wykończenia i elementy na desce rozdzielczej zostały wykonane z drewna, a całość wnętrza razem z konstrukcją dachu zaprojektował znany japoński designer mebli Tendo Mokko. Fotele pokryte były skórą, która pasuje do surowej stylistyki zegarów i przedniego panelu deski rozdzielczej. Od 1994 roku Honda Rafaga w standardowym wyposażeniu posiadała również poduszki powietrzne przeznaczone dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz ABS i szyberdach. Dodatkowo kupujący mieli możliwość wyboru pojemności silnika, co w Japonii przekłada się bezpośrednio na podatek, jaki doliczany jest do ceny auta.

Honda Rafaga – wymiary

Honda Rafaga jak na auto z segmentu D posiadała dość spore rozmiary. Jej długość wynosiła 4555 mm, szerokość 1695 mm, a wysokość 1425 mm. Rozstaw osi Hondy Rafaga zawierał się w 2770 mm, a masa całkowita pojazdu wynosiła ok. 1280 kg w zależności od wybranego modelu silnika. Zbiornik paliwa mieścił 65 litrów.

Honda Rafaga – osiągi/spalanie

Honda Rafaga dysponowała mocnymi podzespołami stąd wysokie osiągi auta, szczególnie w przypadku silnika o pojemności 2,5 litra. Auto potrafiło rozpędzić się do prędkości maksymalnej równej 240 km/h, gdzie do setki wystarczyło tylko ok. 13 sekund. Przekładało się to na spalanie, które co zaskakujące zawierało się w średniej aut z tego segmentu. Honda Rafaga w mieście zużywała tylko ok. 11 litrów na 100 km, co w trasie zmniejszało się do poziomu 9 l/100 km. W przypadku jazdy mieszanej spalanie nie przekraczało 10 l/100 km.

3.86
Ocena na postawie 9 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Honda Rafaga

Inne modele Honda

D - Inne modele

Honda Rafaga: newsy, testy i recenzje

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

3 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

2 miesiące temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

8 miesięcy temu

Honda N600 jak Hoonitruck. Ma silnik z Suzuki GSX-R 1000

... Ken Block, seria Gymkhana i malowanie "Monster" stały się hitem YouTube’a i światka motoryzacyjnego ostatnich lat. Nic dziwnego, że pojawia się wiele pojazdów nawiązujących do tego trendu. Jednym z nich jest malutka Honda N600. ... Oczywiście, w ...

10 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie