Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Honda Rafaga

Model
Honda Rafaga Zobacz 2 zdjęcia

Honda Rafaga to 4 drzwiowy sedan produkowany przez Hondę w latach 1993-1997 wyłącznie na rynek japoński. Auto wykorzystywało ten sam 5-cylindrowy silnik, którego użyto w Hondzie Inspire czy Hondzie Vigor. Następcą Hondy Rafagi po zakończeniu produkcji w 1997 roku została nowsza Honda Torneo.

Honda Rafaga - historia

Honda Rafaga na rynku pojawiła się razem z innym modelem Hondą Ascot, aby wypełnić niszę kompaktowych sedanów, podczas gdy Honda Accord została poszerzona, a jej specyfikacja przeniesiona do wyższego segmentu. Różnice między modelami to m.in. rozstaw osi, który w przypadku Hondy Rafaga był dużo mniejszy niż w Accord. Skutkiem takiego rozwiązania była zmniejszona ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i krótszy bagażnik. Był to celowy zabieg, aby model według japońskich przepisów został zaliczony do klasy kompakt. Pod koniec lat 90, wraz z nadejściem kryzysu w Japonii, Honda zmuszona była zmniejszyć swoją ofertę i w ten sposób na rynku pozostała flagowa Honda Accord, a modele Rafaga i Ascot zostały zastąpione przez Hondę Torneo.

Honda Rafaga – dane techniczne

W przypadku Hondy Rafagi stosowano dwa typy silników: mające 5 cylindrów G25A o pojemności 2,5 litra i G20A-5 o pojemności 2 litrów. Jednostki obsługiwane były przez 4-biegową automatyczną lub 5-biegową manualną przekładnię. Napęd stosowany był na przód auta, podobnie usytuowany był silnik. Honda Rafaga dostępna była wyłącznie w wersji sedan i posiadała 4 drzwi, mieszcząc przy tym pięciu pasażerów.

Honda Rafaga – wyposażenie

Znakiem rozpoznawczym Hondy Rafagi był umieszczony z przodu grill o kształcie odwróconego trójkąta z logo (z literą H) na samej górze wykończenia. Wnętrze jak przystało na japońskiego producenta, prezentowało się z klasą. Wykończenia i elementy na desce rozdzielczej zostały wykonane z drewna, a całość wnętrza razem z konstrukcją dachu zaprojektował znany japoński designer mebli Tendo Mokko. Fotele pokryte były skórą, która pasuje do surowej stylistyki zegarów i przedniego panelu deski rozdzielczej. Od 1994 roku Honda Rafaga w standardowym wyposażeniu posiadała również poduszki powietrzne przeznaczone dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz ABS i szyberdach. Dodatkowo kupujący mieli możliwość wyboru pojemności silnika, co w Japonii przekłada się bezpośrednio na podatek, jaki doliczany jest do ceny auta.

Honda Rafaga – wymiary

Honda Rafaga jak na auto z segmentu D posiadała dość spore rozmiary. Jej długość wynosiła 4555 mm, szerokość 1695 mm, a wysokość 1425 mm. Rozstaw osi Hondy Rafaga zawierał się w 2770 mm, a masa całkowita pojazdu wynosiła ok. 1280 kg w zależności od wybranego modelu silnika. Zbiornik paliwa mieścił 65 litrów.

Honda Rafaga – osiągi/spalanie

Honda Rafaga dysponowała mocnymi podzespołami stąd wysokie osiągi auta, szczególnie w przypadku silnika o pojemności 2,5 litra. Auto potrafiło rozpędzić się do prędkości maksymalnej równej 240 km/h, gdzie do setki wystarczyło tylko ok. 13 sekund. Przekładało się to na spalanie, które co zaskakujące zawierało się w średniej aut z tego segmentu. Honda Rafaga w mieście zużywała tylko ok. 11 litrów na 100 km, co w trasie zmniejszało się do poziomu 9 l/100 km. W przypadku jazdy mieszanej spalanie nie przekraczało 10 l/100 km.

3.86
Ocena na postawie 9 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Honda Rafaga

Inne modele Honda

D - Inne modele

Honda Rafaga: newsy, testy i recenzje

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

tydzień temu

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

3 miesiące temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

3 miesiące temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

7 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

9 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

9 miesięcy temu

Najpopularniejsze nowe auta na świecie - lista TOP 10

... Forda, zgarniając dwa pierwsze miejsca. 4. Honda CR-V - 823 237 sztuki 411333 Po piętach Toyocie depcze Honda z największym konkurentem RAV4, jakim jest CR-V. Na świetne wyniki sprzedaży wpłynęło ... przede wszystkim pojawienie się nowej ...

2 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie