Hindustan Ambassador

Model
Hindustan Ambassador Zobacz 2 zdjęcia

Hindustan Ambassador jest osobowym autem należącym do segmentu C produkowanym przez indyjską firmę Hindustan Motors od roku 1957 do 24 maja 2014. Ambassador jest uważany dzisiaj za najpopularniejszy model w Indiach, o czym świadczy fakt, że korzystają z niego korporacje taksówkarskie. Często wymieniany jest jako ikona Indii, pomimo że jego konstrukcja opiera się na brytyjskim Morris Oxford.

Hindustan Ambassador – historia

Hindustan Ambassador zbudowany został według wspomnianego już modelu Morrisa, dokładnie jego trzeciej serii. Jest to praktycznie bliźniaczy model od oryginału różniący się jedynie przodem karoserii i kosmetycznymi poprawkami wnętrza kabiny. Oficjalna premiera Hindustana Ambassadora odbyła się 1957 roku, a prezentowane auto posiadało zaokrąglone tylne oparcia i zakrzywioną maskę, co odróżniało go od brytyjskiego odpowiednika. Ambassador do seryjnej produkcji wszedł w 1960 roku z kolejnymi zmianami. Poprawiono kierownicę oraz rozmieszczenie deski rozdzielczej, a także osiągi silnika poprzez modyfikację systemu odprowadzania spalin. W latach 1963 i 1975 w aucie poprawiono również przedni grill, którego kratki zostały zwężone. Ostatnie liftingi wprowadzono w roku 1979, kiedy do oferty dodano wersję Hindustana Ambassadora z silnikiem wysokoprężnym, bocznymi kierunkowskazami i ostateczną, mniejszą wersją grilla. Auto bez zmian pozostało w produkcji do 2014 roku, kiedy na rynku zastąpił go niezależny model marki - Hindustan Avigo. Na koniec warto dodać, że w Indiach do 2002 roku Hindustan Ambassador pełnił funkcję limuzyny rządowej, używanej do dziś przez niektórych polityków (standardowym modelem jest BMW serii 7). Hindustan Ambassador pojawił się także w 2 odcinku 20 sezonu popularnej serii Top Gear, gdzie został uznany za najlepszą taksówkę wszech czasów.

Hindustan Ambassador – dane techniczne

Ambassador dostępny był wyłącznie w wersji sedan wyposażonej w silnik o pojemności 1800 cm3 i mocy 74 KM. Napęd przełożony był na przód auta, a silnik obsługiwała 5-biegowa manualna przekładnia. Masa własna samochodu wynosiła 1104 kg, a zbiornik paliwa mieścił 42 litry.

Hindustan Ambassador – wyposażenie

Hindustan Ambassador nie należy do najlepiej wyposażonych aut, nawet jeśli porównując tylko rynek indyjski. Nic, więc dziwnego, że model sprawdził się w roli taksówki, a jego minimalistyczne wnętrze nie posiada wielu elementów, które można byłoby uszkodzić czy oderwać. Wnętrze auta jest w większości wykonane w czarnym kolorze i zostało wykonane z plastiku. Na pochwałę zasługuje deska rozdzielcza, która została optymalnie zaprojektowana i kierowca szybko odnajdzie na niej wszystkie niezbędne funkcje. Wyraźne i łatwe w odczytaniu są również zegary, które są jednym z elementów niemal bezpośrednio przeniesionych od brytyjskiego bliźniaka.

Hindustan Ambassador – rozmiary

Auto miało długość 4325 mm, przy szerokości 1662 mm i wysokości 1593 mm. Rozstaw osi Hindustana Ambassadora wynosił 2464 mm.

Hindustan Ambassador – osiągi

Średniej klasy silnik pozwalał Hindustanowi Ambassadorowi na rozwinięcie prędkości maksymalnej w wysokości ok. 120 km/h, do setki rozpędzając się w 37 sekund. Miało to bezpośrednie przełożenie na spalanie, które kształtowało się na poziomie ok. 10 l/100 km. To głównie dzięki tym parametrom Ambassador zyskał miano kultowej taksówki.

4.75
Ocena na postawie 21 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHindustan
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Hindustan Ambassador

Inne modele Hindustan

C - Inne modele

Hindustan Ambassador: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie