#Ferrari 599

Ferrari 599

Ferrari 599 GTB Fiorano produkowany był we Włoszech w miejscowości Maranello w regionie Emilia-Romania w latach 2006-2012. Miał zastąpić model 575M Maranello, a oficjalnie pokazano go w Szwajcarii na Genewa Motor Show. Za projekt Ferrari 599, modelowego reprezentanta motoryzacyjnego segmentu G, odpowiadają Frank Stephenson oraz Jason Castriota z Pininfarina. Wszystkie pomysły koncernu ze słonecznej Italii są od razu testowane na lokalnym torze wyścigowym, usytuowanym tuż obok fabryki Ferrari – Gran Turismo Berlinetta.

  • Ferrari 599 było produkowane we Włoszech począwszy od 2006 r.
  • Za projekt Ferrari 599 odpowiadają Frank Stephenson oraz Jason Castriota z Pininfariny
  • Jedynym typem nadwozia w Ferrari 599 jest coupe
  • Bagażnik Ferrari 599 przy rozłożonych siedzeniach ma 320 l pojemności
  • Ferrari 599 wyposażono m.in. w automatyczną skrzynię biegów, napęd na tylną oś i trzydrożny katalizator
  • Pod względem stylistyki kabina Ferrari 599 jest połączeniem luksusu i sportowego sznytu
  • Kolorystyka wnętrza Ferrari 599 zależała od preferencji klienta
  • Produkcja Ferrari 599 została zakończona w 2012 r.
[1/8] Ferrari 599 było produkowane we Włoszech począwszy od 2006 r.

Ferrari 599 – dane techniczne

Ferrari 599 jest sportowym przedstawicielem klasy luksusowych samochodów osobowych (typ Grand Tourer). Wyposażono go w nadwozie typu coupe, automatyczną skrzynię biegów, napęd na tylną oś, trzydrożny katalizator, 2 drzwi, 2 siedzenia, a duży zbiornik na paliwo pomieści 105 litrów benzyny. To typowo rajdowe auto świetnie radzi sobie na zakrętach i płynnie wchodzi w poślizg. W Ferrari 599 zamontowano bowiem specjalny przełącznik, zmieniający błyskawicznie nastawy układu jezdnego. Może z powodzeniem konkurować z droższymi Mercedesem SLR czy Porsche Carrera GT. Przekroczenie 4 tysięcy obrotów skutkuje otwarciem przepustnic w zakończeniach rur wydechowych, co daje charakterystyczny, lekko wyjący dźwięk. 8,4 tysiąca obrotów to natomiast moment, gdy uruchamia się elektroniczny ogranicznik.

Wymiary Ferrari 599 wynoszą 4665-4710 mm długości, 1962 mm szerokości, 1326-1336 mm wysokości, do 1690 kilogramów masy własnej oraz 320 litrów pojemności bagażnika przy rozłożonych siedzeniach. Zastosowanie aluminium zamiast stali sprawiło, że masa całkowita pojazdu oraz samego silnika Ferrari 599 jest niższa niż przewidywana.

Ferrari 599 – spalanie i silnik

Spalanie Ferrari 599 kształtuje się na poziomie przeciętnie 21,3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Daje to odpowiednio 32,7 litra benzyny w trakcie jazdy miejskiej oraz 14,7 litra benzyny na trasie.

Silnik Ferrari 599 (V12) ma 6 litrów pojemności, 12 cylindrów (każdy czterozaworowy), 620-670 KM i maksymalną moc 456-493 kW. Moment obrotowy układu napędowego wynosi 608-620 Nm. Ferrari 599 rozpędza się do setki w jedynie 3,7 sekundy i jest w stanie jechać nawet 330 kilometrów na godzinę.

Ferrari 599 – opinie

Rok wypuszczenia na rynek samochodu Ferrari 599 to natychmiastowy szereg prestiżowych wyróżnień, m.in. „Supersamochód Roku” od Top Gear czy „Samochód Roku” od magazynu „Evo”. Wygląd Ferrari 599 wzbudza przewidywalne pożądanie, podobnie jak jego niesamowite osiągi na drodze. A jeszcze lepiej na torze wyścigowym.

Ferrari 599 charakteryzuje dobre zawieszenie, nie pozwalające odczuć nawet całkiem sporych nierówności terenu. Supermocny silnik sprawia, że prędkości powyżej 120 kilometrów na godzinę pokonuje się bez żadnego wysiłku i niezwykle płynnie. Wnętrze samochodu jest naprawdę wygodne i nieźle wyciszone.

Znajdują się śmiałkowie, którzy decydują się na zamontowanie w Ferrari 599 instalacji LPG. Wymaga ona wówczas serwisowania Ferrari 599 pod tym kątem do 2 razy w ciągu roku, silnik pracuje jednak poprawnie, a spadek mocy jest praktycznie nieodczuwalny. Takie Ferrari 599 spala wówczas średnio o 20% więcej gazu niż benzyny. Czy po to jednak kupuje się samochód ze stajni Ferrari, aby oszczędzać na paliwie?