Daihatsu Feroza

Model
Daihatsu Feroza Zobacz 2 zdjęcia

Daihatsu Feroza jest samochodem osobowym o zastosowaniu terenowo-rekreacyjnym, którego produkcja trwała w latach 1989 – 1998. Modelem pokrewnym jest Daihatsu Rocky, a po zakończeniu produkcji auto na rynku zastąpił Daihatsu Terios.

Daihatsu Feroza – historia

Pierwsza wersja Daihatsu Feroza stworzona została w 1993 roku i wyposażona została w jednostkę o pojemności 1.6 litra z układem SOHC lub DOHC. Ze względu na dobre recenzje i postępujące zmiany na rynku jeszcze w tym samym 1993 roku producent zdecydował się wprowadzić niewielkie zmiany zarówno w nadwoziu jak i wnętrzu w kabinie, co zaowocowało jedyną dostępną wersją 3-drzwiowego ORV. Było to klasyczne terenowe auto posiadające napęd na cztery koła wyróżniający się oszczędnym wyposażeniem, w którym brakuje elementów spotykanych obecnie w SUV-ach (Sports Utility Vechicle) przeznaczonych do miejskiej jazdy i na dłuższych trasach międzymiastowych. Oprócz tego Daihatsu Feroza promowany był na międzynarodowych rynkach i dostępny był w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Daihatsu Rocky i Daihatsu Sportrak.

Daihatsu Feroza – dane techniczne

Daihatsu Feroza wyposażony był w napędzany benzyną silnik z wielopunktowym wtryskiem i układem OHC oraz 4 zaworami na cylinder, który obsługiwała 5-biegowa manualna skrzynia biegów. Jednostka wyposażona była również w pojemność na poziomie 1590 cm3 i moc 95 KM przy 5700 obr./min oraz stopień sprężania o współczynniku 9.5. Dzięki temu Daihatsu Feroza osiągał prędkość maksymalną w wysokości 147 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w niecałe 12 sekund. Miało to także wpływ na parametry spalania, które utrzymywały się na poziomie 10 l/100 km podczas jazdy po mieście i 8 l/100 km w trasie. Zaletą był również napęd przełożony na obie osie (4x4), co wpływało pozytywnie na model jazdy, zwiększając bezpieczeństwo podczas pokonywania tras w trudniejszych warunkach np. w zimie.

Daihatsu Feroza – wymiary

Daihatsu Feroza poprzez wykorzystanie nadwozia ORV czyli Off Road Vechicle osiągał długość w zależności od wersji pomiędzy 3685 – 3700 mm z szerokością 1580 mm i wysokością 1720 mm. Przełożyło się to na rozstaw osi na odległość 2175 mm oraz masę własną w zakresie 1120 – 1220 kg. Znaczącą zaletą konstrukcji był także zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów i obszerny bagażnik mieszczący 272 – 440 litrów. Oprócz tego Daihatsu Feroza umożliwiał ciągnięcie przyczepy o masie 1500 kg.

Daihatsu Feroza – wyposażenie

Daihatsu Feroza w podstawowej wersji wyposażony był m.in. w: wspomaganie układu hamowania, aluminiowe felgi, radio FM/AM, odtwarzacz CD, elektrycznie sterowane szyby, regulowane fotele i zagłówki, szyberdach, dodatkowe podświetlenie zegarów, klimatyzację, wspomaganie układu kierowniczego, czujniki hamowania, system ABS + EBD, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system kontroli trakcji, system głośników, system schowków i półek łatwo dostępnych zarówno dla kierowcy jak i pasażerów oraz szeroką deskę rozdzielczą z regulatorami nawiewów i obsługą światła awaryjnego.

4.85
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaDaihatsu
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Daihatsu Feroza

Inne modele Daihatsu

I - Inne modele

Daihatsu Feroza: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie