Chrysler Cirrus

Model
Chrysler Cirrus Zobacz 2 zdjęcia

Cirrus to auto osobowe zaliczane do klasy średniej, którego sprzedaż trwała przez 5 lat - od 1995 do 2000 r. Jego produkcja trwała natomiast rok dłużej, bo zaczęła się jeszcze w 1994 r., i przez cały czas odbywała się w Stanach Zjednoczonych, w mieście i fabryce o tej samej nazwie - Sterling Heights.

Co ciekawe nazwa Chryslera Cirrusa jest związana z meteorologią i odnosi się do określenia chmury pierzastej.

Chrysler Cirrus – najważniejsze informacje

Cirrus jest uważany za następcę Chryslera LeBarona. Co ciekawe w stajni koncernu General Motors, właściciela przedsiębiorstwa Chrysler, znajdowały się dwa bliźniacze modele tego auta: Plymouth Breeze oraz Dodge Stratus. Wszystkie trzy samochody łączyła też wspólna platforma JA, na której powstawały.

Pod względem stylistyki nadwozia Cirrus przypominał Chryslera Concorde'a. Chrysler Cirrus był produkowany jedynie jako 4-drzwiowy sedan typu notchback (określenie auta z wyraźnie mniej zaakcentowaną tylną bryłą), a do jego pozostałych znaków rozpoznawczych należy zaliczyć rozłożystą przednią szybę oraz charakterystyczną maskę, która mocno wydłużała ten samochód. Za wygląd nadwozia Chryslera Cirrusa odpowiadał ceniony projektant Michael Santoro.

Jeśli chodzi o wyposażenie, Chrysler Cirrus występował w dwóch wersjach. Samochód z podstawowym wyposażeniem był sprzedawany jako Chrysler Cirrus LX, natomiast droższa, bardziej luksusowa odmiana modelu była znana pod nazwą Chrysler Cirrus LXI.

W 2000 r. model Cirrus przestał być wytwarzany, a jego miejsce w salonach samochodowych zajął Chrysler Sebring.

Chrysler Cirrus – dane techniczne

Chrysler Cirrus posiadał napęd na przód. Z przodu montowano w tym samochodzie również silnik, który był dostępny w 4 benzynowych wersjach. Co ciekawe 2.4-litrowa jednostka napędowa Chryslera Cirrusa mogła posiadać turbodoładowanie. Dwa pozostałe silniki Chryslera Cirrusa miały pojemność wynoszącą odpowiednio 2.0 oraz 2.5 l. Co ciekawe 2.5-litrowy motor posiadał 6 cylindrów rozmieszczonych w sposób widlasty, a nie, jak reszta, 4 cylindry ułożone w jednej linii.

Poza automatyczną skrzynią biegów typu Ultradrive w Chryslerze Cirrusie montowano także ręczną przekładnię typu NV. "Automat" miał 4 przełożenia – o 1 mniej niż skrzynia manualna.

Chrysler Cirrus – opinie

Cirrus nie był ani najlepszym, ani najgorszym modelem w dziejach Chryslera, w związku z czym posiadał zarówno sporo zalet, jak i wad. Do tych pierwszych należy na pewno zaliczyć wszechstronną ofertę silników, które były stosunkowo mocne i mało awaryjne. Dzięki dobrze pomyślanemu układowi jezdnemu radość z prowadzenia Chryslera Cirrusa była naprawdę spora. Atut Chryslera Cirrusa stanowiła też kabina pasażerska – odpowiednio przestronna i komfortowa.

Na niepochlebne opinie Chrysler Cirrus zasłużył zwłaszcza przez swoją awaryjność, której naturalną konsekwencją były wysokie koszty napraw. Generalne koszty utrzymania tego samochodu również nie należały do niskich. Ponadto blacha użyta do wyprodukowania karoserii Chryslera Cirrusa była kiepskiej jakości, przez co ulegała różnym defektom.

4.66
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChrysler
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Chrysler Cirrus

Inne modele Chrysler

D - Inne modele

Chrysler Cirrus: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie