Chevrolet SSR

Model
Chevrolet SSR Zobacz 3 zdjęcia

Model SSR to jedno z najbardziej nietypowych aut w historii firmy Chevrolet. Jego nadwozie łączyło w sobie bowiem cechy pick-up'a oraz kabrioletu (pojazd miał sztywny, elektrycznie składany dach), przez co trudno było zaliczyć ten model do jakiegokolwiek segmentu.

Chevrolet SSR – najważniejsze informacje

Produkcja Chevroleta SSR nie trwała długo, bo niespełna 3 lata – zaczęła się w 2003 r. a skończyła na początku 2006 r. Samochód był wytwarzany tylko w jednym zakładzie, zlokalizowanym w mieście Lansing na północy Stanów Zjednoczonych.

Premiera Chevroleta SSR była bardzo nietypowa, gdyż doszło do niej w Sylwestra 2003 r. Pomimo niebanalnych działań marketingowych ze strony Chevroleta, model SSR okazał się sprzedażową klapą. W sumie nabywców z trudem znalazło około 24 tys. egzemplarzy tego samochodu.

Problemem Chevroleta SSR było przede wszystkim wspomniane nadwozie. Tak naprawdę nie wiadomo, dlaczego firma Chevrolet zdecydowała się połączyć ze sobą dwa typy nadwozia, tworząc dziwaczną hybrydę. Nie przyniosło to żadnego pozytywnego efektu, gdyż miłośnicy kabrioletów zamiast Chevroleta SSR wybierali auta o bardziej sportowym charakterze, natomiast dla osób, które szukały pojazdu o użytkowej charakterystyce, ten model był po prostu niewystarczająco praktyczny.

Kontrowersyjny był również sam wygląd Chevroleta SSR – oryginalny, ale dla wielu mało atrakcyjny. Niektórzy krytycy motoryzacyjni okrzyknęli nawet Chevroleta SSR zwyczajnie brzydkim samochodem, który był czasem stawiany w jednym szeregu z Fiatem Multiplą.

Chevrolet SSR – dane techniczne

Tym, co łączyło Chevroleta SSR z samochodami sportowymi, był nie tylko składany dach, ale również duże i mocne silniki. Pod maską tego modelu w latach 2003-2004 umieszczano jednostkę napędową V8 o pojemności 5.3 l i mocy 300 koni mechanicznych (KM). Natomiast w latach 2005-2006 silnik Chevroleta SSR miał już 6-litrową pojemność i aż 390 KM, i podobnie jak poprzedni motor cechował się widlastą konstrukcją oraz 8 cylindrami.

Chevrolet SSR był sprzedawany z dwoma rodzajami przekładni do wyboru. Jedną z nich była 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, drugą – skrzynia ręczna z 6 przełożeniami.

Model SSR zbudowano na platformie GMT360, którą dzielił z takimi samochodami, jak Chevrolet TrailBlazer, Oldsmobile Bravada oraz GMC Envoy.

Wymiary Chevroleta SSR nie były przez cały okres produkcji takie same. Do 2005 r. jego długość wynosiła 4,862 m, a wysokość – 1,63 m, natomiast w latach 2005-2006 było to już odpowiednio 4,864 m i 1,62 m. Niezmienne pozostawały natomiast rozstaw osi (2,946 m) oraz szerokość Chevroleta SSR (1,996 m).

4.24
Ocena na postawie 36 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
TypSamochód osobowy

Generacje Chevrolet SSR

Inne modele Chevrolet

Chevrolet SSR: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie