Chevrolet Lacetti

Model
Chevrolet Lacetti Zobacz 5 zdjęć

Chevrolet Lacetti

Pierwsze kroki Chevroleta Lacetti na rynku nie były łatwe. Na początku produkcji, w latach 2003-2004, auto sprzedawano pod nazwami Daewoo Lacetti (wersja hatchback) oraz Daewoo Nubira (nadwozie typu sedan i kombi), jednak po bankructwie producenta i przejęciu marki przez spółkę General Motors w większości krajów zaczęto je sprzedawać pod innymi nazwami (Chevrolet Lacetti, Nubira, Optra, Estate, SRV, Buick Excelle, Holden Viva, Suzuki Reno i wiele innych). W Europie znamy go właśnie jako Chevroleta Lacetii. Auto jest produkowane w Korei Południowej, Kolumbii, Indiach, Rosji oraz Tajlandii. Pierwsza na rynku była wersja z nadwoziem hatchback. Warto nadmienić, że sedan i kombi zostały zaprojektowane przez słynne studio stylistyczne Pininfarina. Trudno jednak mówić o rewolucyjnym czy bardzo interesującym wyglądzie, niemniej jednak samochód ma zgrabną linię nadwozia.

Źródłem napędu tego modelu są trzy rodzaje silników benzynowych: o pojemności 1,4, 1,6 oraz 1,8 l i mocy odpowiednio 95, 109 oraz 122 KM. Począwszy od 2007 roku, w sprzedaży dostępny jest również diesel o pojemności 2,0 l i mocy 121 KM. Do wyboru są 5-biegowa, manualna przekładnia oraz 4-przełożeniowa, automatyczna. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie wybiera nierówności nawierzchni, co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Niestety, są też negatywne konsekwencje takiej konfiguracji – na ostrzejszych zakrętach czuć, że samochód lekko się przechyla.

Od 2005 roku europejski Lacetti w wersji sedan bierze udział w wyścigach World Touring Car Championship (WTCC). Wtedy też odbyła się prezentacja koncepcyjnego wariantu Lacetti WTCC R+, przeznaczonego do ruchu ulicznego. Model ten bazuje na wersji wyścigowej. Napędzany jest silnikiem o pojemności 1,8 l, takim jak w standardowych modelach, ale dodatkowo wyposażonym w turbosprężarkę, dzięki której moc wzrosła do 172 KM.

Chevrolet Lacetti zagościł również na małym ekranie. Od wiosny 2006 roku jest on wykorzystywany przez zespół redakcyjny programu motoryzacyjnego Top Gear w części nazwanej „Gwiazda w samochodzie za rozsądną cenę”.

To auto należące do segmentu C nie ma zaskakującego wnętrza. Zaprojektowane w schludny i poprawny sposób, z pewnością jest praktyczne. Wskaźniki są czytelne. Jakość materiałów wykończeniowych jest zadowalająca, choć nie rzuca na kolana. Wygodne i dobrze wyprofilowane fotele gwarantują poprawny komfort jazdy. Tylna kanapa również jest wygodna, a przestrzeń dla pasażerów – zadowalająca. Rozczarowuje bagażnik – biorąc pod uwagę gabaryty auta, można by po nim oczekiwać zdecydowanie więcej. W standardowej wersji są przednie poduszki powietrzne i ABS.

Godne pochwały jest wyciszenie samochodu – nawet przy większych prędkościach nie odczuwa się dyskomfortu związanego z hałasem w kabinie. Zaletami są również tanie części zamienne i zabiegi serwisowe, co wynika z prostoty auta. Wnętrze jest nieskomplikowane i praktyczne, śmiało można pochwalić jego ergonomię. Bogate w schowki, powinno zaspokoić potrzeby każdego użytkownika. W niektórych wersjach modelu jest również nawiew montowany w schowku przed przednim pasażerem, który przydaje się zwłaszcza w upalne dni. Warto się zastanowić nad mocniejszą wersją silnikową. Przy niewielkim wysiłku można osiągnąć dobre wyniki spalania, zarówno w trasie, jak i w mieście. Produkcja sedanów została zakończona w 2008 roku, w dalszym ciągu natomiast produkowane są auta z nadwoziem w wersji kombi i hatchback. Następcą modelu Lacetti jest Chevrolet Cruze.

3.66
Ocena na postawie 55 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
TypSamochód osobowy

Generacje Chevrolet Lacetti

Inne modele Chevrolet

Oceny użytkowników (45)

Przejdź do strony: 1 2 3

Chevrolet Lacetti: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie