Cadillac DTS

Model
Cadillac DTS Zobacz 4 zdjęcia

Cadillac DTS to flagowa limuzyna amerykańskiego producenta, działającego pod skrzydłami General Motors. Zastąpił on w 2006 roku model DeVille. Po wielu latach zmieniona została nazwa tej linii aut, jednak nowe oznaczenie literowe wciąż skrywa tak znaną legendę. DTS jest bowiem akronimem i oznacza DeVille Touring Sedan. Nowa limuzyna oparta była na platformie, na której bazował poprzednik – K-Body.

Nadwozie tego luksusowego Cadillaca mierzy niemal 5,3 m długości i 1,9 m szerokości. To więcej niż Mercedes klasy S i prawie tyle samo co Bentley Continental Flying Spur. Z przodu po bokach szerokiego grilla zamontowano dwa pionowo zorientowane reflektory. Bez szczególnego wysiłku zaprojektowano resztę karoserii. Kształty są proste i poprawne, ale dosyć nudne. Jedyne elementy wyróżniające się z nijakiego nadwozia to przednie i tylne lampy oraz długie środkowe światło stopu. Nawet maska nie została urozmaicona żadnymi przetłoczeniami i jest jedynie ogromną powierzchnią rozciągającą się przed kierowcą.

Wnętrze to już całkiem inna historia. Potężne przednie fotele pokryte są skórą, mają system podgrzewania i chłodzenia, są też regulowane w wielu płaszczyznach. Deska rozdzielcza również może być kryta skórą. Polotu wnętrzu DTS-a dodają elementy wykonane z drewna jesionowego. Podsufitkę pokryto natomiast alcantarą. Cadillac zawsze nieco zostawał w tyle za europejską konkurencją pod względem wykonania wnętrza, w tym przypadku natomiast zaskakuje wykończeniem na naprawdę dobrym poziomie.

Wyposażenie dodatkowe powinno zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wybrednych nabywców. Oprócz chłodzonych i podgrzewanych foteli wyposażenie DTS-a obejmuje też trójstrefową klimatyzację, łącze Bluetooth, czujniki parkowania, funkcję masażu w przednich fotelach, system bezpieczeństwa ostrzegający przed opuszczaniem pasa ruchu, system OnStar z abonamentem na rok, nawigację satelitarną, układ zdalnego uruchomiania silnika. W najbogatszej odmianie, DTS Platinium, w standardzie do luksusowego Cadillaca trafia zawieszenie Magnetic Ride, gwarantujące komfort jazdy na najwyższym poziomie.

Pod ogromną maską DTS-a można znaleźć dwie jednostki: widlaste ósemki Northstar o pojemności 4,6 l. W zależności od wybranej wersji generowały 275 KM i 396 Nm momentu obrotowego (od 2009 roku 400 Nm) lub 291 KM i 388 Nm (od 2009 roku 292 KM i 390 Nm). Do napędzania tego drogowego okrętu o masie ponad 1800 kg są to silniki wystarczające. Niestety, nic ponad to. Europejscy konkurenci mogą poszczycić się znacznie potężniejszymi motorami, które zapewniają trochę więcej niż tylko przyzwoity komfort podróży. Na dodatek Cadillac narzuca klientom tylko jedną skrzynię biegów: czterostopniową, automatyczną przekładnię 4T80. Napęd w DTS-ie jest przekazywany tylko na przednią oś. Najbardziej luksusowy samochód marki Cadillac z napędem na tylną oś to więc model STS, który mimo że mniej prestiżowy niż DTS, jest droższy.

W sprzedaży znajduje się również przedłużona odmiana flagowej limuzyny Cadillaca – DTS-L. Powstała ona przy współpracy z firmą Accobuilt i od zewnątrz odróżnia się od podstawowej wersji przede wszystkim wydłużonym słupkiem C oraz nieco dziwnie wyglądającą, niezagospodarowaną przestrzenią pomiędzy tylnymi drzwiami a nadkolem. W 2008 roku wprowadzono na rynek nową odmianę przedłużonego DTS-a, w której zastosowano dłuższe, niestandardowe drzwi, dzięki czemu wygląd nadwozia nieznacznie się poprawił.

DTS w znacznie wydłużonej i opancerzonej wersji służy jako limuzyna prezydenta Stanów Zjednoczonych – wcześniej u George’a W. Busha, a obecnie u Baracka Obamy. Niestety nie są znane niemal żadne dane na temat tych samochodów. Detale utajniono ze względów bezpieczeństwa.
Cadillac zakończył produkcję modelu DTS w 2011 roku. Obecnie jest on jeszcze dostępny u producenta jako nowy samochód. Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup DTS-a, za postawienie właśnie na niego, a nie konkurencję, odwdzięczy się fantastycznym komfortem jazdy. Jest to niewątpliwie doskonały wybór, jeśli chcemy wygodnie podróżować na dużych dystansach. Niestety, nie można liczyć na oszałamiające osiągi. Miękkie zawieszenie doskonale sprawdzi się na nierównych polskich drogach, ale w ostrzejsze zakręty trzeba wchodzić z rozwagą. Właściciele tego auta w Polsce mają problem przede wszystkim z serwisowaniem i dostępnością części.

4.09
Ocena na postawie 45 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCadillac
TypSamochód osobowy
SegmentF

Generacje Cadillac DTS

Inne modele Cadillac

F - Inne modele

Cadillac DTS: newsy, testy i recenzje

Red Bull Ring z bliska. Arena z dużymi przewyższeniami i szybkimi łukami

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie