Cadillac Allante

Model
Cadillac Allante Zobacz 2 zdjęcia

Allante to model luksusowego roadstera, którego sprzedaż pod marką Cadillac wystartowała w 1987 r., a produkcja rok wcześniej. Łącznie na rynek trafiło prawie 21,5 tys. egzemplarzy Cadillaca Allante. Firma Cadillac wypuściła na rynek model Allante po to, by konkurował on z Mercedesem SL i Jaguarem XJS.

Cadillac Allante – najważniejsze informacje

Nadwozie Cadillaca Allante stwarzało miejsce dla dwóch osób. Cadillac Allante był kabrioletem i posiadał składany dach. Od 1990 r. sprzedawany był także Cadillac Allante ze sztywnym dachem. Obie wersje Cadillaca Allante powstawały na płycie podłogowej wykonanej przez inżynierów pracujących dla koncernu General Motors. Była to platforma typu V – w istocie krótsza wersja platformy typu E – z której ani przed Cadillakiem Allante, ani po tym modelu nie korzystał żaden inny samochód.

Karoseria Cadillaca Allante była z kolei dziełem projektantów ze słynnego włoskiego studia stylistycznego Pininfarina.

Co ciekawe nazwa tego samochodu została wygenerowana przez komputer i w związku z tym słowo "Allante" nie posiada żadnego szczególnego znaczenia; nazwę wybrano spośród 1700 propozycji.

Produkcja Cadillaca Allante została zakończona w 1993 r. O dziwo to właśnie w tym roku w zakładach Cadillaca powstało najwięcej - bo ponad 4,5 tys. - sztuk modelu Allante, tak jakby amerykańskie przedsiębiorstwo nie przygotowywało się wcale do wycofania pojazdu ze sprzedaży.

Koszty wytwarzania Cadillaca Allante okazały się bardzo wysokie. Przyczyniła się do tego kwestia logistyczna – podwozie samochodu powstawało w Stanach Zjednoczonych, konkretnie w Detroit, a stamtąd było transportowane do Włoch – w miejscowości San Giorgio Canvese pod Turynem znajdowały się bowiem zakłady należące do Pininfariny, w których konstruowano karoserię Cadillaca Allante. Następnie każdy egzemplarz tego modelu ponownie trafiał do USA i tam przechodził przez ostatni etap produkcji, w ramach którego wyposażano go w silnik i inne podzespoły.

Bezpośrednim następcą modelu Allante został Cadillac XLR. Auto zadebiutowało jednak dopiero w 2003 r., czyli równe 10 lat po tym, jak z salonów samochodowych zniknął Cadillac Allante.

Cadillac Allante – dane techniczne

Od początku spore zainteresowanie wzbudzał silnik Cadillaca Allante. W latach 80. firma Cadillac miała swój flagowy model silnika, jednak pod maskę Allante trafiła jego specjalna wersja po modyfikacjach. Była to jednostka napędowa V8 z oznaczeniem HT-4100, które było związane z jej 4.1-litrową pojemnością skokową. Motor zapewniał dobry przepływ powietrza; cechował go wymieniony wałek rozrządu, 170-konna moc i maksymalna prędkość obrotowa rzędu 4300 rpm.

W 1989 r. Cadillac Allante został wyposażony w większy silnik o pojemności 4.5 l. Podobnie jak poprzedni motor, tak ta jednostka napędowa również posiadała 8-cylindrową, widlastą strukturę, jednak miała wyraźnie mniejszą moc, która wynosiła 155 koni mechanicznych (KM).

Cadillac Allante z 1993 r. posiadał z kolei 4.6-litrowy motor (model L37 Northstar) typu V8. Był to silnik o ogromnej mocy wynoszącej 295 KM, który maksymalnie wykonywał 5600 obrotów na minutę.

Poza tym w Cadillacu Allante stosowano wyłącznie automatyczne skrzynie biegów, konkretnie modele 4T60 i 4T80 – oba posiadały 4 przełożenia. Każda przekładnia Cadillaca Allante mogła przenosić napęd samochodu wyłącznie na przednie koła.

4.64
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCadillac
TypSamochód osobowy
SegmentH

Generacje Cadillac Allante

Inne modele Cadillac

H - Inne modele

Cadillac Allante: newsy, testy i recenzje

Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie