#Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne to luksusowa limuzyna najwyższej klasy, produkowana przez Bentley Motors Limited od 2010 roku. Modele z rocznika 2010 sprzedawane są jako auta z rocznika modelowego 2011. Flagowy model brytyjskiego producenta jest ręcznie składany w manufakturze w Crewe przez pracowników, którzy – jak podkreśla Bentley – są już kolejnymi pokoleniami rodzin budujących te samochody od wielu lat. To pierwszy model marki zaprojektowany wyłącznie przez firmę Bentley od 1930 roku, kiedy Walter Owen Bentley stworzył potężnego 8 Litre.

  • Bentley Mulsanne jest luksusową limuzyną, która swoją premierę miała w 2010 roku. Auto jest produkowane w Wielkiej Brytanii przez korporację Bentley Motors
  • Pod maską Mulsanne znajdziemy silnik V8 o pojemności 6.75 l i mocy 512 KM
  • Zakup auta wymaga odłożenia sporych oszczędności. Podstawową wersję Mulsanny dostaniemy w Polsce za około 1.580.000 zł
  • Wnętrze auta prezentuje się równie dobrze. Luksusowa, bogato wyposażona i przestronna kabina robi duże wrażenie
  • Komfort pracy zapewnia 8-biegowa, automatyczna skrzynia ZF 8HP
[1/5] Bentley Mulsanne jest luksusową limuzyną, która swoją premierę miała w 2010 roku. Auto jest produkowane w Wielkiej Brytanii przez korporację Bentley Motors

Z zewnątrz Mulsanne sprawia wrażenie masywnego, ale jednocześnie nieociężałego. Klasyczne linie połączono z nowoczesnymi detalami. Z przodu króluje potężny grill, wzorowany na starszych modelach marki i nawiązujący do mody panującej w stylistyce samochodów w latach 30. ubiegłego wieku. Po bokach grilla umieszczono duże, okrągłe lampy korzystające z techniki LED. Tylne światła zostały zaprojektowane bardzo podobnie do tych znanych z modelu Brooklands. Masywnego charakteru ponad 5,5-metrowej limuzynie nadają potężne felgi. Istnieje ponad 100 kolorów, na jakie może zostać pomalowane nadwozie.

Wnętrze Mulsanne’a to prawdziwa uczta dla oczu. Ponieważ karoseria może być kryta niezliczoną ilością kolorów, producent zadbał o to, by również w środku można było maksymalnie spersonalizować jego limuzynę. Dostępnych jest więc 21 odmian dywaników, 24 odcienie skóry oraz 9 rodzajów drewna. Wszystkie detale zostały zaprojektowane i wykonane z największą dbałością. Wszędzie widać nawiązania do klasycznych trendów – zegary, wskaźniki stanu płynów czy kratki nawiewów.

Niemal cała deska rozdzielcza i konsola środkowa są obudowane drewnem. Trafiło ono również na panele boczne drzwi. Ponieważ Mulsanne to samochód nastawiony nie tylko na komfort kierowcy, ale również pasażerów tylnej kanapy, i tam nie brakuje luksusu. Ogromna ilość miejsca, indywidualne ustawienia klimatyzacji, drewniane stoliczki wysuwane z przednich foteli – to tylko niektóre z udogodnień dla pasażerów.

Oczywiście w tak luksusowym samochodzie nie mogło zabraknąć odpowiednio bogatego wyposażenia dodatkowego. Na pokładzie Mulsanne’a znajdują się: kamera cofania, dodatkowe oświetlenie wnętrza, inteligentny tempomat, podgrzewana kierownica z przyciskami sterującymi systemem audio, odtwarzacz DVD ze zmieniarką na 6 płyt, złącze zgodne z produktami Apple’a czy nawigacja satelitarna. Oczywiście takie wyposażenie jak elektrycznie sterowane lusterka i szyby czy klimatyzacja stanowią standard.

By wprawić w ruch ważącego 2600 kg Mulsanne’a, potrzeba odpowiednio mocnego silnika. Sercem limuzyny Bentleya jest V8 o pojemności 6,75 l. Generuje ono maksymalnie 512 KM i 1020 Nm momentu obrotowego. Jest to już dobrze znana jednostka, ale została ona poddana modyfikacjom, by spełnić normy emisji spalin Euro 5. Wprowadzono między innymi dezaktywację niektórych cylindrów, gdy nie jest wymagana duża moc. Napęd przekazywany jest na tylną oś przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP.

Pierwszy egzemplarz Mulsanne’a został sprzedany na aukcji w Pebble Beach za 550 000 dol. Cena samochodu w podstawowej wersji wynosi około 350 000 dol., ale odpowiednio konfigurując tę limuzynę, można znacznie zwiększyć jej cenę (np. indywidualny schemat kolorystyczny nadwozia to dopłata rzędu 25 000 dol.). W Polsce zakup Mulsanne’a w wersji podstawowej w firmowym salonie to koszt około 1 580 000 zł. Jeśli rozważamy kupno tej limuzyny, nie powinny się dla nas liczyć pieniądze, ale komfort, jaki ona zapewnia. Z naszego konta zniknie pokaźna suma, ale będziemy mogli poszczycić się jednym z najbardziej luksusowych samochodów świata.