Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Citroen C-Elysee

Model
Citroen C-Elysee Zobacz 5 zdjęć

C-Elysée to model Citroëna, którego premiera odbyła się na pokazie samochodowym w Paryżu w październiku 2012 roku. Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2012 roku w tej samej fabryce, w której wytwarzany jest brat bliźniak Citroëna – Peugeot 301, w hiszpańskiej miejscowości Vigo.

Nazwa C-Elysée w świecie motoryzacji była już znana wcześniej, jednak w Europie to nowość. C-Elysée nazywa się zmodernizowany w 2008 roku model Elysée. Na licencji koncernu PSA wytwarza go wchodzący w spółkę joint venture z Francuzami chiński koncern Dongfeng Automobile. W Chinach C-Elysée to po prostu stary Citroën ZX z elementami karoserii, wyposażenia i niektórymi rozwiązaniami technicznymi z modeli Saxo i Xsara.

Z kolei C-Elysée w Europie to zupełnie nowa budżetowa konstrukcja stworzona przez Citroëna we współpracy z Peugeotem. C-Elysée i 301 są do siebie tak podobne (z pewnością dlatego, że oszczędzano pieniądze), że w zasadzie można rozróżnić je tylko pod atrapach chłodnic i napisach na pokrywach bagażników.

Nowy Citroën z zewnątrz nie wygląda na tanie auto. Prezentuje się elegancko i dostojnie, a jednocześnie bardzo nowocześnie. Trudno powiedzieć o nim, że to samochód mający trafić do osób mniej zamożnych, dla których nawet zakup Škody Fabii może być nie lada wydatkiem.

Oszczędności nie widać też na pierwszy rzut oka w kabinie pasażerskiej Citroëna. Wygląda ona schludnie i nowocześnie, choć nieco ubogo. Z drugiej strony – nie jest przeładowana przyciskami i różnego rodzaju wyświetlaczami. Dobre wrażenie robi poziom spasowania elementów wnętrza, choć twarde plastiki w dotyku nie zachwycają. W najdroższych wersjach C-Elysée oferowany jest z jasną tapicerką siedzeń i ciemną deski rozdzielczej i drzwi. Pewnym łącznikiem są srebrne, niby-aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej. Być może nie jest to najlepsze zestawienie, jeśli chodzi o utrzymanie kabiny w czystości, ale wygląda naprawdę dobrze.

Oprócz przestronnego wnętrza (dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2,65 m) walorem Citroëna C-Elysée jest pojemny mieszczący ponad 500 litrów bagażnik, do którego dobry dostęp zapewnia szeroko otwierająca się pokrywa.

W chwili tworzenia tego opisu nie było jeszcze wiadomo, z jakimi poziomami (i z iloma) będzie dostępny Citroën C-Elysée, jednak należy się spodziewać, że podobnie jak w Peugeocie 301 będą oferowane trzy wersje wyposażeniowe. Zapewne w każdej z nich w standardzie znajdą się dwie czołowe poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera oraz dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Ponadto dostępne będą układy ABS, ASR, BAS i ESP.

Znana jest paleta silników C-Elysée – przynajmniej na rynek Polski i Europy Zachodniej. Będzie się ona składała z trzech jednostek napędowych, w tym jednego turbodiesla. Podstawowym silnikiem będzie 1,2-litrowy 3-cylindrowiec o mocy maksymalnej 72 KM i momencie obrotowym 115 Nm. Dzięki niemu Citroën osiągnie prędkość około 170 km/h, a do 100 km/h rozpędzi się w 14 s. Wyraźnie lepsze osiągi, bo prędkość 190 km/h i sprint do setki w 10 s, zapewni 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 115 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Co ciekawe, większy silnik powinien spalać średnio 6 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 km, a więc tylko o 0,3 l więcej niż dużo słabszy 72-konny motor.

Osoby zainteresowane dieslem nie będą miały wyboru - nabędą Citroëna tylko z 92-konnym 1,6-litrowym agregatem HDi, cechującym się spalaniem na poziomie 4,5 l/100 km. Warto wspomnieć, że pod względem osiągów silnik ten będzie się plasował między dwiema jednostkami benzynowymi.

Wszystkie dostępne motory będą sprzedawane z 5-biegową manualną skrzynią przekładniową, ale 1,6-litrowy benzynowiec będzie oferowany także (w droższych wersjach auta) z 4-biegowym automatem, w którym biegi będzie można zmieniać również ręcznie.

Citroën informuje, że w niektórych krajach C-Elysée będzie dostępny z 5 różnymi silnikami, ale na razie brak na ten temat jakichkolwiek szczegółów.

Cena samochodu w Polsce nie jest jeszcze znana.

4.94
Ocena na postawie 38 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Citroen C-Elysee

Inne modele Citroen

C - Inne modele

Oceny użytkowników (3)

Citroen C-Elysee: newsy, testy i recenzje

Citroen C3 - cena po liftingu poszybowała mocno w górę

... Kiedy w lipcu 2019 roku porównywałem ceny aut z segmentu B, Citroen C3 był jednym z najtańszych na rynku. Dziś jest droższy o ok. 7000 zł i tym samym wskakuje do innej ligi. ... w silnik Diesla. Kolejną ciekawostką może być również cena takiej ...

2 tygodnie temu

Mity o elektromobilności: MIT 8

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

5 miesięcy temu

Szefowa Citroena potwierdziła. Francuzi wracają z dużą limuzyną

... Dobra wiadomość dla fanów modeli XM i C6. Szefowa Citroena Linda Jackson potwierdziła, że francuski producent pracuje nad zupełnie nową, flagową limuzyną. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej za dwa lata. ... Obecnie jedynym sedanem, którego ...

11 miesięcy temu

Toyota C-HR przeszła facelifting. Pod maską mocna hybryda

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Toyota zdecydowała się nieco odświeżyć swojego hitowego crossovera. Mowa oczywiście o modelu C-HR, który teraz nareszcie zyska mocniejszy napęd. To 184-konny, hybrydowy zestaw znany już m.in z Corolli. ... , ...

6 miesięcy temu

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine LPG: trudna sztuka oszczędzania

... Gdy Fiat Tipo szturmem zdobył polski rynek, Francuzi nie mogli pozostać obojętni na taki rozwój sytuacji. Na rynku pojawił się Citroen C-Elysee w wersji po liftingu, a polski importer zdecydował się dodatkowo na zaoferowanie instalacji gazowej. ...

dawno temu

Spacetourer The Citroënist: wizja kampera dla fanów Citroena

... Minibusy nie są częstą bazą dla aut koncepcyjnych. Jeśli jednak już jakieś powstanie, to najczęściej jest w nim coś zaskakująco pociągającego. W nowym studium Citroena interesujące smaczki znajdą przede wszystkim fani tej marki. ... Pokazane w ...

dawno temu

Toyota C-HR po liftingu: Japończycy przyspieszają z technologią

... Toyota C-HR lifting (2019) – pierwsza jazda, opinia 1938 Można powiedzieć, że to zbyt wcześnie, ale świat nie czeka i Toyota szybko zorientowała się, że utrzymanie pozycji wypracowanej przez C-HR ... telefonu. Po podłączeniu go za pomocą ...

4 miesiące temu

Ford C-MAX – wymiary to nie są jego jedyne zalety!

... Nie bez powodu jednym z najchętniej wybieranych minivanów jest właśnie Ford C-MAX: wymiary, sylwetka i funkcjonalność tego auta zdecydowanie wyróżniają go na tle innych. Minivany wybierane są zarówno ... przez rodziny, jak i przez singli ...

12 miesięcy temu

Citroën C-Elysee

... . Szczerze, nawet sięgając w najbardziej odległą przyszłość nie przypuszczałem, że będę kiedykolwiek miał okazję siedzieć za kółkiem Citroëna C-Elysee. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie