Citroen C-Elysee

Model
Citroen C-Elysee Zobacz 5 zdjęć

C-Elysée to model Citroëna, którego premiera odbyła się na pokazie samochodowym w Paryżu w październiku 2012 roku. Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2012 roku w tej samej fabryce, w której wytwarzany jest brat bliźniak Citroëna – Peugeot 301, w hiszpańskiej miejscowości Vigo.

Nazwa C-Elysée w świecie motoryzacji była już znana wcześniej, jednak w Europie to nowość. C-Elysée nazywa się zmodernizowany w 2008 roku model Elysée. Na licencji koncernu PSA wytwarza go wchodzący w spółkę joint venture z Francuzami chiński koncern Dongfeng Automobile. W Chinach C-Elysée to po prostu stary Citroën ZX z elementami karoserii, wyposażenia i niektórymi rozwiązaniami technicznymi z modeli Saxo i Xsara.

Z kolei C-Elysée w Europie to zupełnie nowa budżetowa konstrukcja stworzona przez Citroëna we współpracy z Peugeotem. C-Elysée i 301 są do siebie tak podobne (z pewnością dlatego, że oszczędzano pieniądze), że w zasadzie można rozróżnić je tylko pod atrapach chłodnic i napisach na pokrywach bagażników.

Nowy Citroën z zewnątrz nie wygląda na tanie auto. Prezentuje się elegancko i dostojnie, a jednocześnie bardzo nowocześnie. Trudno powiedzieć o nim, że to samochód mający trafić do osób mniej zamożnych, dla których nawet zakup Škody Fabii może być nie lada wydatkiem.

Oszczędności nie widać też na pierwszy rzut oka w kabinie pasażerskiej Citroëna. Wygląda ona schludnie i nowocześnie, choć nieco ubogo. Z drugiej strony – nie jest przeładowana przyciskami i różnego rodzaju wyświetlaczami. Dobre wrażenie robi poziom spasowania elementów wnętrza, choć twarde plastiki w dotyku nie zachwycają. W najdroższych wersjach C-Elysée oferowany jest z jasną tapicerką siedzeń i ciemną deski rozdzielczej i drzwi. Pewnym łącznikiem są srebrne, niby-aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej. Być może nie jest to najlepsze zestawienie, jeśli chodzi o utrzymanie kabiny w czystości, ale wygląda naprawdę dobrze.

Oprócz przestronnego wnętrza (dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2,65 m) walorem Citroëna C-Elysée jest pojemny mieszczący ponad 500 litrów bagażnik, do którego dobry dostęp zapewnia szeroko otwierająca się pokrywa.

W chwili tworzenia tego opisu nie było jeszcze wiadomo, z jakimi poziomami (i z iloma) będzie dostępny Citroën C-Elysée, jednak należy się spodziewać, że podobnie jak w Peugeocie 301 będą oferowane trzy wersje wyposażeniowe. Zapewne w każdej z nich w standardzie znajdą się dwie czołowe poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera oraz dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Ponadto dostępne będą układy ABS, ASR, BAS i ESP.

Znana jest paleta silników C-Elysée – przynajmniej na rynek Polski i Europy Zachodniej. Będzie się ona składała z trzech jednostek napędowych, w tym jednego turbodiesla. Podstawowym silnikiem będzie 1,2-litrowy 3-cylindrowiec o mocy maksymalnej 72 KM i momencie obrotowym 115 Nm. Dzięki niemu Citroën osiągnie prędkość około 170 km/h, a do 100 km/h rozpędzi się w 14 s. Wyraźnie lepsze osiągi, bo prędkość 190 km/h i sprint do setki w 10 s, zapewni 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 115 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Co ciekawe, większy silnik powinien spalać średnio 6 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 km, a więc tylko o 0,3 l więcej niż dużo słabszy 72-konny motor.

Osoby zainteresowane dieslem nie będą miały wyboru - nabędą Citroëna tylko z 92-konnym 1,6-litrowym agregatem HDi, cechującym się spalaniem na poziomie 4,5 l/100 km. Warto wspomnieć, że pod względem osiągów silnik ten będzie się plasował między dwiema jednostkami benzynowymi.

Wszystkie dostępne motory będą sprzedawane z 5-biegową manualną skrzynią przekładniową, ale 1,6-litrowy benzynowiec będzie oferowany także (w droższych wersjach auta) z 4-biegowym automatem, w którym biegi będzie można zmieniać również ręcznie.

Citroën informuje, że w niektórych krajach C-Elysée będzie dostępny z 5 różnymi silnikami, ale na razie brak na ten temat jakichkolwiek szczegółów.

Cena samochodu w Polsce nie jest jeszcze znana.

4.76
Ocena na postawie 44 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Citroen C-Elysee

Inne modele Citroen

C - Inne modele

Oceny użytkowników (9)

Citroen C-Elysee: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: Mercedes Klasy C - to są właśnie mieszane uczucia

... Dawno nie jeździłem samochodem tak plastikowym, przypominającym w środku dyskotekę, naszpikowanym elektroniką. Z drugiej strony dawno nie jeździłem autem, które byłoby tak relaksujące, oszczędne i naprawdę zasługujące na nazwę "mercedes". Oto ...

2 miesiące temu

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine LPG: trudna sztuka oszczędzania

... Gdy Fiat Tipo szturmem zdobył polski rynek, Francuzi nie mogli pozostać obojętni na taki rozwój sytuacji. Na rynku pojawił się Citroen C-Elysee w wersji po liftingu, a polski importer zdecydował się dodatkowo na zaoferowanie instalacji gazowej. ...

dawno temu

Test: Toyota C-HR GR Sport – po to się wygrywa 24h Le Mans

... Toyota C-HR GR Sport - test ^^^Oznaczenie GR, które pojawia się na coraz większej liczbie modeli Toyoty, to skrót od Gazoo Racing. Nazwa ta wbrew pozorom ma sens nie tylko w Polsce (zespół wyścigowy ... Azji. W Polsce są to póki co opisywana ...

2 miesiące temu

Auto paliło olej i dużo benzyny. Jedna porada zmieniła wszystko

... Wspólnie z czytelnikiem szukaliśmy odpowiedniego dla niego auta, ale nieoczekiwany bieg zdarzań sprawił, że kupił odradzanego mu Citroena C5 1.6 THP. Już po pierwszych tygodniach go rozczarował. Wystarczyło zmienić jedną rzecz, by wpadł w ...

miesiąc temu

Citroën C-Elysee

... . Szczerze, nawet sięgając w najbardziej odległą przyszłość nie przypuszczałem, że będę kiedykolwiek miał okazję siedzieć za kółkiem Citroëna C-Elysee. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie