Citroen C-Elysee

Model
Citroen C-Elysee Zobacz 5 zdjęć

C-Elysée to model Citroëna, którego premiera odbyła się na pokazie samochodowym w Paryżu w październiku 2012 roku. Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2012 roku w tej samej fabryce, w której wytwarzany jest brat bliźniak Citroëna – Peugeot 301, w hiszpańskiej miejscowości Vigo.

Nazwa C-Elysée w świecie motoryzacji była już znana wcześniej, jednak w Europie to nowość. C-Elysée nazywa się zmodernizowany w 2008 roku model Elysée. Na licencji koncernu PSA wytwarza go wchodzący w spółkę joint venture z Francuzami chiński koncern Dongfeng Automobile. W Chinach C-Elysée to po prostu stary Citroën ZX z elementami karoserii, wyposażenia i niektórymi rozwiązaniami technicznymi z modeli Saxo i Xsara.

Z kolei C-Elysée w Europie to zupełnie nowa budżetowa konstrukcja stworzona przez Citroëna we współpracy z Peugeotem. C-Elysée i 301 są do siebie tak podobne (z pewnością dlatego, że oszczędzano pieniądze), że w zasadzie można rozróżnić je tylko pod atrapach chłodnic i napisach na pokrywach bagażników.

Nowy Citroën z zewnątrz nie wygląda na tanie auto. Prezentuje się elegancko i dostojnie, a jednocześnie bardzo nowocześnie. Trudno powiedzieć o nim, że to samochód mający trafić do osób mniej zamożnych, dla których nawet zakup Škody Fabii może być nie lada wydatkiem.

Oszczędności nie widać też na pierwszy rzut oka w kabinie pasażerskiej Citroëna. Wygląda ona schludnie i nowocześnie, choć nieco ubogo. Z drugiej strony – nie jest przeładowana przyciskami i różnego rodzaju wyświetlaczami. Dobre wrażenie robi poziom spasowania elementów wnętrza, choć twarde plastiki w dotyku nie zachwycają. W najdroższych wersjach C-Elysée oferowany jest z jasną tapicerką siedzeń i ciemną deski rozdzielczej i drzwi. Pewnym łącznikiem są srebrne, niby-aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej. Być może nie jest to najlepsze zestawienie, jeśli chodzi o utrzymanie kabiny w czystości, ale wygląda naprawdę dobrze.

Oprócz przestronnego wnętrza (dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2,65 m) walorem Citroëna C-Elysée jest pojemny mieszczący ponad 500 litrów bagażnik, do którego dobry dostęp zapewnia szeroko otwierająca się pokrywa.

W chwili tworzenia tego opisu nie było jeszcze wiadomo, z jakimi poziomami (i z iloma) będzie dostępny Citroën C-Elysée, jednak należy się spodziewać, że podobnie jak w Peugeocie 301 będą oferowane trzy wersje wyposażeniowe. Zapewne w każdej z nich w standardzie znajdą się dwie czołowe poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera oraz dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Ponadto dostępne będą układy ABS, ASR, BAS i ESP.

Znana jest paleta silników C-Elysée – przynajmniej na rynek Polski i Europy Zachodniej. Będzie się ona składała z trzech jednostek napędowych, w tym jednego turbodiesla. Podstawowym silnikiem będzie 1,2-litrowy 3-cylindrowiec o mocy maksymalnej 72 KM i momencie obrotowym 115 Nm. Dzięki niemu Citroën osiągnie prędkość około 170 km/h, a do 100 km/h rozpędzi się w 14 s. Wyraźnie lepsze osiągi, bo prędkość 190 km/h i sprint do setki w 10 s, zapewni 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 115 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Co ciekawe, większy silnik powinien spalać średnio 6 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 km, a więc tylko o 0,3 l więcej niż dużo słabszy 72-konny motor.

Osoby zainteresowane dieslem nie będą miały wyboru - nabędą Citroëna tylko z 92-konnym 1,6-litrowym agregatem HDi, cechującym się spalaniem na poziomie 4,5 l/100 km. Warto wspomnieć, że pod względem osiągów silnik ten będzie się plasował między dwiema jednostkami benzynowymi.

Wszystkie dostępne motory będą sprzedawane z 5-biegową manualną skrzynią przekładniową, ale 1,6-litrowy benzynowiec będzie oferowany także (w droższych wersjach auta) z 4-biegowym automatem, w którym biegi będzie można zmieniać również ręcznie.

Citroën informuje, że w niektórych krajach C-Elysée będzie dostępny z 5 różnymi silnikami, ale na razie brak na ten temat jakichkolwiek szczegółów.

Cena samochodu w Polsce nie jest jeszcze znana.

4.95
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Citroen C-Elysee

Inne modele Citroen

C - Inne modele

Oceny użytkowników (2)

Citroen C-Elysee: newsy, testy i recenzje

Toyota C-HR przeszła facelifting. Pod maską mocna hybryda

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Toyota zdecydowała się nieco odświeżyć swojego hitowego crossovera. Mowa oczywiście o modelu C-HR, który teraz nareszcie zyska mocniejszy napęd. To 184-konny, hybrydowy zestaw znany już m.in z Corolli. ... , ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Szefowa Citroena potwierdziła. Francuzi wracają z dużą limuzyną

... Dobra wiadomość dla fanów modeli XM i C6. Szefowa Citroena Linda Jackson potwierdziła, że francuski producent pracuje nad zupełnie nową, flagową limuzyną. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej za dwa lata. ... Obecnie jedynym sedanem, którego ...

5 miesięcy temu

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine LPG: trudna sztuka oszczędzania

... Gdy Fiat Tipo szturmem zdobył polski rynek, Francuzi nie mogli pozostać obojętni na taki rozwój sytuacji. Na rynku pojawił się Citroen C-Elysee w wersji po liftingu, a polski importer zdecydował się dodatkowo na zaoferowanie instalacji gazowej. ...

dawno temu

Spacetourer The Citroënist: wizja kampera dla fanów Citroena

... Minibusy nie są częstą bazą dla aut koncepcyjnych. Jeśli jednak już jakieś powstanie, to najczęściej jest w nim coś zaskakująco pociągającego. W nowym studium Citroena interesujące smaczki znajdą przede wszystkim fani tej marki. ... Pokazane w ...

7 miesięcy temu

Ford C-MAX – wymiary to nie są jego jedyne zalety!

... Nie bez powodu jednym z najchętniej wybieranych minivanów jest właśnie Ford C-MAX: wymiary, sylwetka i funkcjonalność tego auta zdecydowanie wyróżniają go na tle innych. Minivany wybierane są zarówno ... przez rodziny, jak i przez singli ...

6 miesięcy temu

Hyundai i30 N Project C we Frankfurcie: lżejszy i jeszcze szybszy

... wyposażony w 19-calowe koła z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi, dzięki którym Project C jest znacząco lżejszy od standardowego modelu. 388989 Poprawiona zostanie także aerodynamika ... "N Option" zaprezentowanej na salonie ...

2 miesiące temu

Ferrari P80/C oficjalnie. Torowy potwór na indywidualne zamówienie

... Włosi pochwalili się wyjątkowym autem. To jedyny egzemplarz na świecie. Drugiego takiego nie będzie. Powstał na indywidualne zamówienie ważnego klienta. Prace trwały aż 4 lata, lecz warto było czekać. P80/C zachwyca w każdym calu. ... osiągami. ...

7 miesięcy temu

Citroën C-Elysee

... . Szczerze, nawet sięgając w najbardziej odległą przyszłość nie przypuszczałem, że będę kiedykolwiek miał okazję siedzieć za kółkiem Citroëna C-Elysee. ...

dawno temu

Używana Alfa Romeo Giulietta: solidna włoska robota

... Alfa Romeo Giulietta jest obecnie najstarszym modelem segmentu C dostępnym wciąż na rynku. Pierwsze egzemplarze pierwszej i jak dotąd jedynej generacji pochodzą z 2010 roku. Jesteśmy więc w wyjątkowo ... , świadczą już proporcje nadwozia. Jest ...

miesiąc temu

Toyota C-HR według Wald International. Tuning po japońsku

... Kompaktowy crossover Toyoty bije w Polsce rekordy popularności. Dla tych, którzy uważają, że mimo surrealistycznej sylwetki C-HR jest nieco zbyt zwyczajny, swoją propozycję przygotował japoński tuner. ... Interpretacja Toyoty C-HR według Wald ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie