Citroen C-Elysee

Model
Citroen C-Elysee Zobacz 5 zdjęć

C-Elysée to model Citroëna, którego premiera odbyła się na pokazie samochodowym w Paryżu w październiku 2012 roku. Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2012 roku w tej samej fabryce, w której wytwarzany jest brat bliźniak Citroëna – Peugeot 301, w hiszpańskiej miejscowości Vigo.

Nazwa C-Elysée w świecie motoryzacji była już znana wcześniej, jednak w Europie to nowość. C-Elysée nazywa się zmodernizowany w 2008 roku model Elysée. Na licencji koncernu PSA wytwarza go wchodzący w spółkę joint venture z Francuzami chiński koncern Dongfeng Automobile. W Chinach C-Elysée to po prostu stary Citroën ZX z elementami karoserii, wyposażenia i niektórymi rozwiązaniami technicznymi z modeli Saxo i Xsara.

Z kolei C-Elysée w Europie to zupełnie nowa budżetowa konstrukcja stworzona przez Citroëna we współpracy z Peugeotem. C-Elysée i 301 są do siebie tak podobne (z pewnością dlatego, że oszczędzano pieniądze), że w zasadzie można rozróżnić je tylko pod atrapach chłodnic i napisach na pokrywach bagażników.

Nowy Citroën z zewnątrz nie wygląda na tanie auto. Prezentuje się elegancko i dostojnie, a jednocześnie bardzo nowocześnie. Trudno powiedzieć o nim, że to samochód mający trafić do osób mniej zamożnych, dla których nawet zakup Škody Fabii może być nie lada wydatkiem.

Oszczędności nie widać też na pierwszy rzut oka w kabinie pasażerskiej Citroëna. Wygląda ona schludnie i nowocześnie, choć nieco ubogo. Z drugiej strony – nie jest przeładowana przyciskami i różnego rodzaju wyświetlaczami. Dobre wrażenie robi poziom spasowania elementów wnętrza, choć twarde plastiki w dotyku nie zachwycają. W najdroższych wersjach C-Elysée oferowany jest z jasną tapicerką siedzeń i ciemną deski rozdzielczej i drzwi. Pewnym łącznikiem są srebrne, niby-aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej. Być może nie jest to najlepsze zestawienie, jeśli chodzi o utrzymanie kabiny w czystości, ale wygląda naprawdę dobrze.

Oprócz przestronnego wnętrza (dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2,65 m) walorem Citroëna C-Elysée jest pojemny mieszczący ponad 500 litrów bagażnik, do którego dobry dostęp zapewnia szeroko otwierająca się pokrywa.

W chwili tworzenia tego opisu nie było jeszcze wiadomo, z jakimi poziomami (i z iloma) będzie dostępny Citroën C-Elysée, jednak należy się spodziewać, że podobnie jak w Peugeocie 301 będą oferowane trzy wersje wyposażeniowe. Zapewne w każdej z nich w standardzie znajdą się dwie czołowe poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera oraz dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Ponadto dostępne będą układy ABS, ASR, BAS i ESP.

Znana jest paleta silników C-Elysée – przynajmniej na rynek Polski i Europy Zachodniej. Będzie się ona składała z trzech jednostek napędowych, w tym jednego turbodiesla. Podstawowym silnikiem będzie 1,2-litrowy 3-cylindrowiec o mocy maksymalnej 72 KM i momencie obrotowym 115 Nm. Dzięki niemu Citroën osiągnie prędkość około 170 km/h, a do 100 km/h rozpędzi się w 14 s. Wyraźnie lepsze osiągi, bo prędkość 190 km/h i sprint do setki w 10 s, zapewni 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 115 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Co ciekawe, większy silnik powinien spalać średnio 6 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 km, a więc tylko o 0,3 l więcej niż dużo słabszy 72-konny motor.

Osoby zainteresowane dieslem nie będą miały wyboru - nabędą Citroëna tylko z 92-konnym 1,6-litrowym agregatem HDi, cechującym się spalaniem na poziomie 4,5 l/100 km. Warto wspomnieć, że pod względem osiągów silnik ten będzie się plasował między dwiema jednostkami benzynowymi.

Wszystkie dostępne motory będą sprzedawane z 5-biegową manualną skrzynią przekładniową, ale 1,6-litrowy benzynowiec będzie oferowany także (w droższych wersjach auta) z 4-biegowym automatem, w którym biegi będzie można zmieniać również ręcznie.

Citroën informuje, że w niektórych krajach C-Elysée będzie dostępny z 5 różnymi silnikami, ale na razie brak na ten temat jakichkolwiek szczegółów.

Cena samochodu w Polsce nie jest jeszcze znana.

4.94
Ocena na postawie 39 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Citroen C-Elysee

Inne modele Citroen

C - Inne modele

Oceny użytkowników (4)

Citroen C-Elysee: newsy, testy i recenzje

Dacia - Podróże od ręki

Używany Citroen Berlingo w pigułce. Tani kombivan do wszystkiego

... Kosztuje od kilku tys. zł, a z powodzeniem zastąpi minivana, kombi albo małą furgonetkę. Citroen Berlingo rozpoczął modę na kombivany i wyglądał najbardziej atrakcyjnie pośród konkurentów. Może służyć jako pojazd rodzinny, ale także do ...

4 tygodnie temu

Citroen C3 - cena po liftingu poszybowała mocno w górę

... Kiedy w lipcu 2019 roku porównywałem ceny aut z segmentu B, Citroen C3 był jednym z najtańszych na rynku. Dziś jest droższy o ok. 7000 zł i tym samym wskakuje do innej ligi. ... w silnik Diesla. Kolejną ciekawostką może być również cena takiej ...

6 miesięcy temu

Test: Citroen C5 Aircross - kolejne auto prezydenta Francji?

... Obecna służbówka prezydenta Macrona, Renault Espace, podczas jego ostatniej wizyty w Polsce nie zaprezentowała się z najlepszej strony. Wiadomo też, że francuski van nie doczeka się następcy. Głowa Francji powinna więc rozejrzeć się za czymś ...

4 miesiące temu

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine LPG: trudna sztuka oszczędzania

... Gdy Fiat Tipo szturmem zdobył polski rynek, Francuzi nie mogli pozostać obojętni na taki rozwój sytuacji. Na rynku pojawił się Citroen C-Elysee w wersji po liftingu, a polski importer zdecydował się dodatkowo na zaoferowanie instalacji gazowej. ...

dawno temu

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

11 miesięcy temu

Toyota C-HR przeszła facelifting. Pod maską mocna hybryda

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Toyota zdecydowała się nieco odświeżyć swojego hitowego crossovera. Mowa oczywiście o modelu C-HR, który teraz nareszcie zyska mocniejszy napęd. To 184-konny, hybrydowy zestaw znany już m.in z Corolli. ... , ...

12 miesięcy temu

Citroën C-Elysee

... . Szczerze, nawet sięgając w najbardziej odległą przyszłość nie przypuszczałem, że będę kiedykolwiek miał okazję siedzieć za kółkiem Citroëna C-Elysee. ...

dawno temu

Toyota C-HR po liftingu: Japończycy przyspieszają z technologią

... Toyota C-HR lifting (2019) – pierwsza jazda, opinia 1938 Można powiedzieć, że to zbyt wcześnie, ale świat nie czeka i Toyota szybko zorientowała się, że utrzymanie pozycji wypracowanej przez C-HR ... telefonu. Po podłączeniu go za pomocą ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie