Chevrolet Orlando

Model
Chevrolet Orlando Zobacz 5 zdjęć

Pierwszy raz świat miał okazję ujrzeć model Orlando podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2010 roku. Jego wersję koncepcyjną zaprezentowano przy tej samej okazji dwa lata wcześniej. Początkowo planowano rozpocząć produkcję samochodu w Stanach Zjednoczonych, jednak ostatecznie zdecydowano się na zakłady w Korei Południowej. Ten 7-miejscowy minivan zbudowany jest na płycie podłogowej Delta II. Sprzedaż w Europie rozpoczęła się na początku 2011 roku. Model nie pojawił się jednak na rynku amerykańskim, z wyjątkiem kanadyjskich salonów samochodowych.

Należący do segmentu K, 5-drzwiowy samochód napędzany jest - do wyboru - benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 l o mocy 141 KM lub wysokoprężną, 2-litrową jednostką o mocy 163 KM. Nabywca może się zdecydować na 5- lub 6-biegową skrzynię manualną bądź 6-przełożeniową przekładnię automatyczną. Samochód występuje tylko w wersji, w której moc przekazywana jest na przednie koła.
Dostępne są cztery opcje wyposażenia: LS, LT, LT+ oraz LTZ. Egzemplarze wariantu LT oraz LTZ są bogatsze o inteligentny system ułatwiający parkowanie. W standardzie znajduje się system stabilizacji toru jazdy ESC, wspomagający w uniknięciu poślizgu i odzyskaniu kontroli nad autem w niebezpiecznych sytuacjach. Podobnie sześć poduszek powietrznych oraz system ISOFIX są we wszystkich wersjach modelu Orlando. Warto nadmienić, że Orlando zdobył w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 5 gwiazdek (wynik maksymalny).

Ciekawym rozwiązaniem jest umiejscowienie schowka za panelem odtwarzacza. Tam też znajduje się wejście USB, dzięki czemu można podpiąć urządzenie i zamknąć je w schowku, co za tym idzie - nie będzie się ono przemieszczało podczas jazdy. W niektórych wersjach występuje sterowanie radiem w kole kierownicy, bardzo wygodne dla kierowcy. Orlando daje 16 możliwości ustawienia siedzeń, co czyni jego wnętrze przestronnym i praktycznym. Ergonomię poprawia wiele różnorodnych schowków i kieszeni. Ciekawym dodatkiem jest lusterko wsteczne do rozmów, dzięki któremu kierowca może utrzymać kontakt wzrokowy z pasażerami siedzącymi na tylnej kanapie. Orlando oferuje dużą przestrzeń, a co za tym idzie - komfort podróży dla wszystkich podróżujących, również tych siedzących na dodatkowo rozkładanych dwóch siedzeniach w trzecim rzędzie. Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele wzmagają ten efekt. Tapicerka skórzana dostępna jest w wersji LTZ za dodatkową dopłatą 5000 zł. Niebieskie podświetlenie deski rozdzielczej sprawia, że jest ona czytelna. Klimatyzacja występuje w wybranych wersjach wyposażenia.

Funkcjonalność i przestronność to duże zalety modelu Orlando. Składanie i rozkładanie siedzeń jest proste i wygodne. Dzięki temu doskonale nadaje się on dla większej rodziny, a podróż, nawet z dużą ilością bagażu, w dalszym ciągu pozostaje komfortowa dla wszystkich pasażerów. Przy maksymalnie obniżonym fotelu kierowcy widoczność może nie być dostatecznie zadowalająca, należy jednak pamiętać, że dzięki swobodzie ustawień fotela wybór odpowiedniej dla danego kierowcy konfiguracji nie powinien być problemem. Dobrze skonfigurowane zawieszenie świetnie wybiera nierówności podłoża. Dzięki temu jazda jest dość płynna i stabilna.

Kupując ten model, warto się zastanowić nad mocniejszym silnikiem, ponieważ w pewnych sytuacjach autom napędzanym słabszymi jednostkami może brakować mocy. Zaletą Orlando jest jego atrakcyjna cena. Do najczęstszych usterek tego samochodu należą problemy z układem hamulcowym. W 2010 roku GM zaprezentowało model Granite, podobny do Orlando, jednak na razie nie ma w planach produkcji tego wariantu. Model Orlando wciąż jest produkowany.

4.77
Ocena na postawie 43 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
TypSamochód osobowy
SegmentK

Generacje Chevrolet Orlando

Inne modele Chevrolet

K - Inne modele

Oceny użytkowników (2)

Chevrolet Orlando: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie